Dyskusja wikipedysty:Kerim44


Dyskusja wikipedysty:Kerim44 w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Archiwum dyskusji: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21

Spis treści

Placówka Straży Celnej „Pinki”edytuj kod

Niestety trzeba też zmienić cały adres (tytuł) artykułu z Pinki na Pieńki - do tego wszystkie przekierowania uaktualnić. Choć samo "pinki" nieźle się kojarzy - trzeba by to mieszkańcom podpowiedzieć;) --Qzior (dyskusja) 22:59, 16 kwi 2019 (CEST)

Nie wiem też na 100%, ale wydaje mi się, że ten przypis o fakcie zmiany nazwy z przedwojennej "Panki" na "Pieńki" wydaje mi się mylny. Prawda, jest niedaleko miejscowość Panki (przy torach kolejowych), która to może być mylona na mapach z nieoznaczonymi i małymi Pieńkami. Co do zmiany adresu artykułu - nie podejmę się tego ; (Nie wiem jak, raczej nie mam takich możliwości) --Qzior (dyskusja) 23:14, 16 kwi 2019 (CEST)

Co do historii i ewolucji nazwy miejscowości Pieńki - dziś części wsi Żytniów nie jestem do końca pewny. Więc może zostawić ten zastanawiający przypis? Może się to kiedyś jeszcze wyjaśni? --Qzior (dyskusja) 23:53, 16 kwi 2019 (CEST)

Jeśli możesz zmień Ty tytuł całego artykułu. Mam obawy że coś zrobię nie tak ;( Wolę dmuchać na zimne. --Qzior (dyskusja) 23:55, 16 kwi 2019 (CEST)

Co do aktualizacji samych przekierowań w pozostałych powiązanych artykułach, z tym nie będę miał już problemu. Na dziś znikam, rano czeka praca:) --Qzior (dyskusja) 23:57, 16 kwi 2019 (CEST)

Jakoś poszło z przekierowaniem (przeniesieniem) choć były obawy;) Placówka Straży Celnej „Pieńki”

Wracając do zastanawiającego wątku z Pieńkami i Pankami, trop prowadzi do obu miejscowości. Obie istnieją do dziś, choć Pieńki to tylko cześć wsi Żytniów. (o czym już pisałem wyżej) Co zaś się tyczy Panek w nich była przecież zlokalizowana > Komisariat Straży Granicznej „Panki” Może dlatego taki "czeski błąd" literowy z racji niedalekiego sąsiedztwa?

Na mapce nie ma zaznaczonego położenia Komisariatu w Pankach. --Qzior (dyskusja) 17:24, 18 kwi 2019 (CEST)

Dzięki za przesłany link. Dalej jednak jestem w rozterce. Co jest właściwe? Linki wskazują inaczej stan dzisiejszy też, możliwe też że zapis był inny 95 lat temu. W tym opracowaniu Kozłowskiego na podstawie "Szemantyzmu" jest też obok Pinek placówka Wygiełzów (obie należą do Kom. Praszka), obie napisane wg mnie z błędem. Powinno być Wygiełdów. Nie wiem już w co tu wierzyć? Trzeba chyba drążyć temat dalej.--Qzior (dyskusja) 09:23, 20 kwi 2019 (CEST)

Nie to nie ta mapka. Teraz nie mogę jej odnaleźć. Co do "Szematyzmu", mam jedynie kserokopię kilku stron, tych przedstawiających placówki z moich okolic, nie mam na niej Pieńiek ani Panek niestety.--Qzior (dyskusja) 19:38, 20 kwi 2019 (CEST)

[1] na tej odręcznej mapce z sąsiedniej placówki Starokrzepice są za to zaznaczone obie interesujące nas miejscowości i Pieńki (górny lewy róg) i Panki (dolny prawy róg). W rzeczywistości dzieli je odległość 15,5 km w linii prostej. Może to coś wyjaśni?--Qzior (dyskusja) 19:53, 20 kwi 2019 (CEST)

Ok. Będzie jak napisałeś, zachowam w prywatnym archiwum.--Qzior (dyskusja) 20:00, 20 kwi 2019 (CEST)

Jak na razie w skrzynce pusto. Może trzeba poczekać? Jeśli cokolwiek dotrze, dam znać.--Qzior (dyskusja) 21:10, 20 kwi 2019 (CEST)

23:25 doszły dwa maile z zawartością. --Qzior (dyskusja) 00:28, 21 kwi 2019 (CEST)

Chyba znalazłem logiczne wyjaśnienie tego całego "zamieszania". Nazwa tak małej osady przygranicznej jakim były i są nadal nasze Pinki-Pieńki (dziś to zaledwie kilkanaście gospodarstw) została zapisana przez pograniczników językiem jakim posługiwali się jej dawni mieszkańcy, czyli "gwarą". Dla nich nie były to Pieńki, a właśnie Pinki. (wymawia się Pińki) W literaturze fachowej nazywa się to - uproszczenie grup spółgłoskowych. Dzisiaj używamy w zdecydowanej większości tylko zapisu i wymowy "formy literackiej" Mało kto posługuje się "gwarą". To nam wyjaśnia, dlaczego raz spotykamy taki, a raz taki zapis. Nie ma to dalej nic wspólnego z ewidentną pomyłką i informacją o zmianie nazwy naszych Pinek-Pieńiek na Panki. (choć w obu miejscowościach mieściły się placówki graniczne, w jednym placówka 1 linii, w drugiej siedziba komisariatu) Pozdrawiam poświątecznie.--Qzior (dyskusja) 23:01, 22 kwi 2019 (CEST)

Napisałeś mi "jesli zdecydowaliśmy się na zmianę tytułu artykułu z Pinki na Panki..." No nie. Zmieniliśmy tytuł z Pinki na Pieńki. Panki to zupełnie inna miejscowość gdzie miał siedzibę komisariat. Tak jak napisałem, odległy w linii prostej ok. 16 km. Wiem, można się zamieszać wśród tych Pinek-Pieńiek-Panek. Napiszę wyraźnie: Pinki i Pieńki to ta sama miejscowość, ta sama placówka 1 linii. Natomiast Panki to zupełnie inna miejscowość (zdecydowanie większa) i inna placówka, a raczej placówki (siedziba Komisariatu Panki i placówki II linii). Trzeba to dobrze opisać, żeby nie dochodziło do kolejnych pomyłek. --Qzior (dyskusja) 10:23, 25 kwi 2019 (CEST)

znaki eskadr 1927edytuj kod

Jeśli złapię dziś lub jutro wolną chwilę - spełnię Twoją propozycję. Serdeczności lonio17 (dyskusja) 11:13, 19 kwi 2019 (CEST)

  • Już mnie nie ma i nie będzie do 23 kwietnia. Będę dysponował (do komunikacji) wyłącznie smartfonem. Zawiesiłem dwa pliki, są w "Category:Military insignia of Poland - Air Force - Second Polish Republic" (1p_1e_lin.png i 2p_1e_lin.png). Ja mam też pomysł na zamieszczenie ich w artach, ale dopiero jak zawieszę wszystkie konkretnego pułku. Odpoczywaj od ciężkiej wikipedycznej harówki, serdeczności lonio17 (dyskusja) 11:45, 19 kwi 2019 (CEST)
Będę z Tobą korespondował wyłącznie mailowo :))lonio17 (dyskusja) 15:31, 29 kwi 2019 (CEST)

9 Pułk Artylerii Lekkiej (2 GA)edytuj kod

Myślę, że większość czytelników trafiając na to zachodzi w głowę, co to znaczy 2GA. Czy nie warto byłoby przenieść pod 9 Pułk Artylerii Lekkiej (2 Grupa Artylerii (PSZ))(czy podobnie), bo, jak się okazuje, były 2 2GA. 87.205.77.191 (dyskusja) 20:41, 29 kwi 2019 (CEST)

  • Zarejestruj się - odpowiem - W tym momencie masz dynamiczny IP--Kerim44 (dyskusja) 20:46, 29 kwi 2019 (CEST)
  • To pewnego rodzaju eksperyment, oderwanie od nicka i statusu. A sprawa merytoryczna... 87.205.77.191 (dyskusja) 20:52, 29 kwi 2019 (CEST)
  • Czy mam odpisywać na Twojej dynamicznej stronie dyskusji?:))
  • Ok - odpisze TU. Dla mnie to tylko tytuł artykułu. Art jest o konkretnym 7 pułku artylerii lekkiej, a te "wąsy" to sprawa techniczna. Trzeba jakoś poróżnić artykuły o 7 pal-ach. Wg mnie nie ma potrzeby rozbudowywac nazwy i próbować zawrzeć w niej wszystko. O przynależnosci do tej konkretnej grupy artylerii jest w przestrzeni głównej, o przynależności do PSZ też (był inny pułk artylerii w PSZ - mozna tez dyskutować dlaczego tamten ma "wąsy" PSZ, a nie ten). Mozna byłoby art nazwać i inną nazwą tegoż pułku...wszystko mozna, ale po co zmieniać. Jakaś logika w całości jest zachowana--Kerim44 (dyskusja) 21:34, 29 kwi 2019 (CEST)
  • Skoro masz to przemyślane.... Podejrzewałem, że zadziałało przyzwyczajenie do palów i reszty (dla mnie pal to coś do wbijania w ziemię (lub kogoś. Dobranoc. 87.205.77.191 (dyskusja) 23:13, 29 kwi 2019 (CEST)
  • Przecież nie chodzi o pal-e, a o skrót 2 GA. Zasadnicze "wąsy" to II RP, LWP, III RP, PSZ - w tym przypadku w PSZ znalazły sie dwa pal-e:). Gdyby zamienić na pac - tez byłby ten sam problem (były dwa). Przyjemnej majówki--Kerim44 (dyskusja) 23:25, 29 kwi 2019 (CEST)

1 DP Leg.edytuj kod

Zrobię jutro - jeden pal'ik tylko trzeba wbić ;) A no i zobacz to [2] Gruzin (dyskusja) 18:18, 4 maj 2019 (CEST)

  • Z mojej wiedzy (większość przesłałem autorowi biogramu i została wykorzystana) był dowódcą szwadronu, a to stanowisko liniowe. Był też dowódcą szwadronu zapasowego. Tak czy inaczej dowodził w walce. Nie, no ja wiem, że za bardzo nie ma na kogo liczyć, przywykłem. Gruzin (dyskusja) 20:38, 4 maj 2019 (CEST)
  • to francuskie do zrobienia, podkład tylko muszę odpowiedni poszukać Gruzin (dyskusja) 21:36, 4 maj 2019 (CEST)

mpedytuj kod

Zrobimy tak. Nie zmieniając na razie zrobię co jest w planach, a potem jakby co poprawimy Gruzin (dyskusja) 19:25, 5 maj 2019 (CEST) Da się poprawić. Widziałeś dyskusję? Padło stwierdzenie, że jak człowiek był w wojsku w czasie wojny, to wcale nie znaczy, że możemy używać stwierdzenia że w niej uczestniczył :D. Musimy mieć na to twarde dowody 0.0 Gruzin (dyskusja) 09:33, 6 maj 2019 (CEST)

puchaczedytuj kod

To nie "puchacz", to wg autora "pelikan". To był ostatni rysuneczek, który popełniłem i zgodnie z moją deklaracją, będę się odstresowywał. Serdeczności lonio17 (dyskusja) 12:49, 6 maj 2019 (CEST)

Czy Szanowny Kolega czyta priv. maile?lonio17 (dyskusja) 20:28, 9 maj 2019 (CEST)

Artyleriaedytuj kod

Pale, pace/dace i daki mamy. Co dalej? Bo mam wenę :D Gruzin (dyskusja) 19:23, 6 maj 2019 (CEST)

a tak już wiem i zmiana poszła Gruzin (dyskusja) 19:35, 6 maj 2019 (CEST) zrobię broń pancerną, wejdą pociągi, w końcu za służbę w nich dawali Znak Pancerny . Tylko czy broń pancerna czy bronie Gruzin (dyskusja) 19:38, 6 maj 2019 (CEST)

Tylko teraz pytanie - jaki znak dla pociągów :D Gruzin (dyskusja) 19:51, 6 maj 2019 (CEST)

Saperzyedytuj kod

A to już jutro. Na dziś koniec :D Ośrodki - czemu nie. Gruzin (dyskusja) 22:44, 6 maj 2019 (CEST)

Ci saperzy i art to o kant d... rozbić :D. Nic nie trzyma ładu ;) Gruzin (dyskusja) 05:26, 7 maj 2019 (CEST) Nie :) W dywizjach Ośrodki są jako bataliony. Wzięło się to stąd, że przekształcały się w bataliony. Mają dwie kreseczki ;) Okulary? Gruzin (dyskusja) 15:13, 7 maj 2019 (CEST) Przyjmijmy, że to stan na 1 stycznia. Będzie bez kłopotu z pułkami. Bo jedne się utworzyły a inne zlikwidowały. Po co mieszać, a tak naprawdę to chyba tylko kwestia nazwy. Gruzin (dyskusja) 15:28, 7 maj 2019 (CEST)

Taboryedytuj kod

Zostały tabory i lotnictwo. W tabory dajemy znaną mi ikonkę transportu czy wsparcia logistycznego? W lotnictwo wstawię tą nieskończoność :D Gruzin (dyskusja) 15:30, 7 maj 2019 (CEST)

Inneedytuj kod

Ok, czyli - robię tabory (kwadracik z kółkiem drabiniastym ;)), lotnictwo, sanitariaty, pelotki - na koniec ułanów z brygadami. I na tym skończymy chyba. Gruzin (dyskusja) 18:28, 7 maj 2019 (CEST)

Odpowiedźedytuj kod

Po pierwsze. „Twoje edycje” sprowadzają się do usuwania treści. Taki jest ich cel. Jak zawsze! Jak zwykle! Usuwasz treści, a następnie czynisz larum. Nie zadawaj na stronie mojej dyskusji pytania, „dlaczego anulujesz moje edycje”, ponieważ to kłamstwo przestało na mnie robić wrażenie. Po drugie: Nazwiska oficerów tej jednostki nie pojawiły się dziś. Figurują od powstania artykułu [3]. Po trzecie: Zapoznaj się z hasłem Podchorąży (stopień wojskowy). Po czwarte. Zapoznaj się z historią edycji tego artykułu. Wówczas będziesz wiedział do kogo adresować „pretensje” o właściwą pisownię nazwę „kompania” [4] --grzes1966 (dyskusja) 22:32, 9 maj 2019 (CEST) To powstrzymaj się ze swoimi rewertami, chociażby do czasu zakończenia twojej „dyskusji” z Gruzin. --grzes1966 (dyskusja) 22:49, 9 maj 2019 (CEST)

Błyskawiceedytuj kod

Rysunki zmienione, są identyczne jak u Pawlaka. Poprzednie plastycznie, IMHO, dużo foremniejsze. Opis "kątem do góry" i "kątem do dołu" jest niezrozumiały - do zmiany w Godło i barwa lotnictwa Wojska Polskiego w II Rzeczypospolitej. Czy ja mam szansę zrobić sobie zapowiadaną przerwę? Bywaj lonio17 (dyskusja) 10:36, 10 maj 2019 (CEST)

  • Galerię w "Godła...." możemy spróbować wstawić, do Twojej decyzji pozostawiam czy wstawiać dodatkowy podpis pod rysunkiem, czy wystarczy ten na rysunku? Moim zdaniem wystarczy. lonio17 (dyskusja) 12:44, 10 maj 2019 (CEST)
    • Ewentualny następca jakoś bokiem obchodzi godła. Hihi lonio17 (dyskusja) 12:46, 10 maj 2019 (CEST)
      • Powymyślaj jeszcze "robotę" to przeklnę Cię i ...! Ale przed tym sprawdź jakie tła miały te koła, trójkąty, krzyże, pięcioboki .... i jaki kolor obwódek. O! lonio17 (dyskusja) 14:55, 10 maj 2019 (CEST)
Halo, nie odpowiedziałeś na pytanie postawione wyżej, dumaj lonio17 (dyskusja) 17:46, 12 maj 2019 (CEST)
  • Muszę odpocząć, wiek robi swoje, oczy wysiadają - może wrócę po pewnym czasie. Serdeczności lonio17 (dyskusja) 17:50, 18 maj 2019 (CEST)
    • Ta 131em będzie miała, jak narysuję, jeszcze "kruka" z czerwonymi lotkami. Pomyśl o miejscu dla "kruków" w 3 PL. 132em "kruka z niebieskimi lotkami, jak narysuję. lonio17 (dyskusja) 11:53, 19 maj 2019 (CEST)
    • Bardzo dobrą masz pamięć, dwa pola tylko w 131 em a ja mam nowe pytanie - 133 em ma białego kruka, na jakim tle go machnąć (tamte są na białym), kombinował będę na srebrnym a ramka? Serdeczności ogromniaste dla Wnusi lonio17 (dyskusja) 14:49, 19 maj 2019 (CEST)
  • Kerimie, jeszcze tylko "płowy lew", "dwie kaczki zielone" i "dwie kaczki niebieskie" i kończymy zabawę. Koledzy powiedzą, że "podebrałem" im tematy i będą kwasy. Bardzo Cię proszę o wyrozumiałość. Serdeczności lonio17 (dyskusja) 17:27, 20 maj 2019 (CEST)
    • A priori przyjmuję do wiadomości wszystko, co zaproponujesz. Tyś tu Wodzem (żeglarzem, okrętem i ... eskadrą). lonio17 (dyskusja) 17:43, 20 maj 2019 (CEST)
Po kolei od końca: zamieściłem na Commons tylko te "geometry bez podpisu", które były mi niezbędne w "Godła..." lub w pułkach lot. Nie chciałem zamieszczać takich, które nie będą wykorzystane, głupio wygląda jeśli w "Globalnym wykorzystaniu pliku" stoi: "Żadna strona nie korzysta z tego pliku", to po diabła było go zamieszczać? Zasada 1930 - geometryczne a 1937 - zwierzęta i inne cudaki wydaje się racjonalna. Przestań, co mi zabierasz? Wstawiaj sobie "skolko ugodno" bo tylko Ty się w tym orientujesz a jeśli Ci zabraknie jakiegoś (pewnikiem nie wszystkie narysowane przeze mnie znajdą zastosowanie) - daj cynk i na zasadzie mówisz-masz dostarczę w określone miejsce. Dzisiaj kończę, mam dosyć ekranu, bywaj lonio17 (dyskusja) 19:42, 20 maj 2019 (CEST)
  • Cytat z wyżej: a priori przyjmuję do wiadomości wszystko, co zaproponujesz. Dla przykładu i potomnych zrób porządek np. w 142em. O co Cię prosi lonio17 (dyskusja) 14:02, 22 maj 2019 (CEST)
    • Pożar??? Od rana, wbrew samemu sobie, ślęczę nad puchaczem, którego wywołałeś myląc z "przepięknym" pelikanem. Będę czekał na młodzież! Serdeczności lonio17 (dyskusja) 16:15, 22 maj 2019 (CEST)
  • Przed chwilą zawiesiłem stylizowanego "świerszcza" w 13eo, tak jak sugeruje "Godło i ...". Kowalski (str. 60 i 66) twierdzi, że świerszcz świerszczył dla 16eo a 13eo malowała sobie, znaną Ci, biało-czerwoną tarczę. Panie biegły, proszę o dyspozycję. Serdeczności lonio17 (dyskusja) 12:42, 26 maj 2019 (CEST)

Nazwiskaedytuj kod

Hej, też proszę Cię abyś się powstrzymał do czasu zakończenia dyskusji z usuwaniem owych nazwisk. Pozdrawiam-- Tokyotown8 (dyskusja) 17:04, 10 maj 2019 (CEST)

Ludoweedytuj kod

Poczekaj, zatrzymałem się nad ostatnią niezrobioną formacją. Trochę mi to zajmie, bo zrobiłem wszystkie bataliony, a teraz wypadałoby jeszcze oddzielnie zrobić brygady. Mam pewien pomysł na to. Dużo tego Gruzin (dyskusja) 20:30, 10 maj 2019 (CEST) To ostatnia formacja z II RP. Jest komplet ;) Oczywiście opracuje mapy pp i pul. Ale to prawie jest tylko zbiorcze zrobie Gruzin (dyskusja) 21:17, 10 maj 2019 (CEST)

Eskadryedytuj kod

Hej, Joymaster. PozdrawiamTokyotown8 (dyskusja) 21:24, 10 maj 2019 (CEST)

Ogień zaporowyedytuj kod

Tę fotografię skopiowałem z angielskiej Wiki. Spełnia definicję: ogień obronny z broni maszynowej. Możesz zmienić fotografię na bardziej odpowiednią.

Artur Andrzej (dyskusja) 22:28, 10 maj 2019 (CEST)

Myedytuj kod

Oczywiście w pewnych tematach znasz moje zdanie, więc się nie obrażę jak napiszesz „My” Gruzin (dyskusja) 22:52, 11 maj 2019 (CEST)

  • no czekam w takim razie na wzór z tymi DOK'ami :D. A najlepiej przekażę całość batalionów - szczególnie Brasławia i tym podobnych ;). Gruzin (dyskusja) 23:00, 11 maj 2019 (CEST)
DOK'i są zrobione na mapach. Poza tym zgodnie ze starą koncepcja SC, tylko szczebel wyżej rysuję. Wyobrażasz sobie mapę ON na której są bataliony, półbrygaday i brygady DOK'i no i jeszcze armie? Gruzin (dyskusja) 23:04, 11 maj 2019 (CEST)
  • Ty mi lepiej powiedz, gdzie są Miśniki :D Gruzin (dyskusja) 23:10, 11 maj 2019 (CEST)
Znalazłem, obok Minor ;) Ale teraz zamykam kramik, jutro dalsze poszukiwania futorów :D Gruzin (dyskusja) 23:20, 11 maj 2019 (CEST)

Odp.: Pomorszczyznaedytuj kod

Dobrze, będę pamiętał Tomasz91 (dyskusja) 22:57, 11 maj 2019 (CEST)

Wojna polsko-bolszewicka -szablonedytuj kod

Witaj;

Całkowita racja. Tylko trzeba się spokojnie zastanowić nad periodyzacją wojny i jej podziałem na fazy. Z głowy tak od ręki ciężko napisać. A chodzi o pogrupowanie bitew. Zaproponuj coś w dyskusji szablonu - i pojedziemy. Tak chyba najrozsądniej. Pozdrawiam serdecznie: Andros64 (dyskusja) 13:37, 12 maj 2019 (CEST)

Komenda Rejonu Uzupełnień Warszawa Miasto Iedytuj kod

W mojej ostatniej edycji nie pojawiło się żadne nowe nazwisko. Natomiast twoje działanie pozostaje niezmienne. Usuwasz tekst [5], a nastepnie czyni mi uwagi! --grzes1966 (dyskusja) 14:30, 12 maj 2019 (CEST) Dlaczego nie szanujesz samego siebie? Dyskusja została zainicjowana 8 maja. 10 maja, a więc w czasie trwania dyskusji, usunąłeś z artykułu znaczną część tekstu o objętości [6]. Żadnych nowych nazwisk nie dopisałem. Przywróciłem stan poprzedni i dokonałem zmian redakcyjnych. Będę kontynuował zmiany redakcyjne na wzór KRU Warszawa M. I. Swoje stanowisko w dyskusji przedstawiłem. --grzes1966 (dyskusja) 14:36, 14 maj 2019 (CEST) Do wiadomości: Tokyotown8

KRUedytuj kod

Chodzi mi o wzory map Gruzin (dyskusja) 15:27, 12 maj 2019 (CEST)

System -edytuj kod

Najchętniej wszystko, ale ... na tą chwilę - odnośnie rozkazu nr 0308 z dnia 19 września 1939. i dalszych związanych z naszymi. A podaj mi autora. Gruzin (dyskusja) 15:33, 12 maj 2019 (CEST) Dobrze, coś pomyślimy. A Ty jakie te pozycje o 39 chcesz? Może mam. Gruzin (dyskusja) 15:51, 12 maj 2019 (CEST)

10 Baonedytuj kod

Złość ci się na oczy rzuciła? Nie mylisz mnie czasem z innym Wikipedystą o podobnym nicku [7]. Rzeczywiście chcesz kontynuować dyskusję na temat „Pinokiowi rósł nos”? --grzes1966 (dyskusja) 20:59, 12 maj 2019 (CEST) Faktycznie. Musisz porozmawiać ze specjalistą, gdyż z pamięcią krucho. Wspomniany wpis rzeczywiście umieściłeś w innej sekcji, ale dotyczył on 10 Baonu. --grzes1966 (dyskusja) 21:18, 12 maj 2019 (CEST)

II RPedytuj kod

Nie skończyłem jeszcze. Bataliony ON z rozbiciem na kompanie i KRU zostało. Jak to zrobię będzie komplet, wszystko włącznie z taborami i łapiduchami będzie. Potem albo I albo LWP. Zobaczymy. Gruzin (dyskusja) 17:29, 12 maj 2019 (CEST)

Knigiedytuj kod

Nie, ale postaram się mieć. Ale mam Szawłowskiego o tym samym tytule - 517 stron. Grzelaka Wrzesień na Kresach, relacje.

z tego co pamiętam coś wspominałeś - mam A. Pomorze, Karpaty, SGO Narew, Modlin, Poznań, Kraków, Łódź, Prusy. Gruzin (dyskusja) 22:37, 12 maj 2019 (CEST) zapominałem dodać GO Piotrków - plus jeszcze „parę”. Wszystko w postaci elektronicznej. Papier został w PL. Tu wziąłem kilka sztuk. Gruzin (dyskusja) 22:43, 12 maj 2019 (CEST) Tak Dymka. O 1920 coś mam jeszcze. Jutro zobaczę. Na dziś kończę. Gruzin (dyskusja) 22:57, 12 maj 2019 (CEST)
  • pingnąłem Cię tu [8] - skrobnij swe zdanie. Czas to pieniądz ;) a Tobie śpieszno do LWP :D Gruzin (dyskusja) 16:56, 13 maj 2019 (CEST)
na terenie czy tylko OK, nie chce mi się czytać, wyręczę się Tobą :D Gruzin (dyskusja) 17:12, 13 maj 2019 (CEST) Serdecznie dziękuję Gruzin (dyskusja) 17:36, 13 maj 2019 (CEST)

KRUedytuj kod

Robię te KRU ale widzę pewną niekonsekwencję w artach. W jednych jest dodane sporo tekstu (takiego samego) w innych brakuje. Nie chcąc się wgłębiać w temat, mam pytanie - czy to specjalnie? czy zabrakło czasu i tak już jest? Jest jeszcze sprawa OK, ale ją pominę, chyba Ciebie nie dotyczy Gruzin (dyskusja) 21:09, 13 maj 2019 (CEST)

nie twierdzę, czy dobrze czy źle, zastanawiam się tylko po co zaczynać jak się nie kończy. Nie sprawdzałem kto co pisał, tak ogólnie pytam. Chaos Panie :D. ps nazwisk przybywa :D Gruzin (dyskusja) 21:45, 13 maj 2019 (CEST) można przytoczyć w tym wypadku słynne słowa Millera ;). Ja się nie golę, ale czasem z lustra korzystam, nie popękało :D Gruzin (dyskusja) 22:20, 13 maj 2019 (CEST)

Dowódcy eskadryedytuj kod

Wątek założony przed: 6:16, 17 maj 2019 (CET)

Hej! Link dotyczy innego Jerzego Gawrońskiego, związanego Okręgiem Poznańskim AK.

Odp:Militaria i nawiskaedytuj kod

Odp:Militaria i nawiska

Bo uznałem że nie będę mącił w wątku którego nie dałem nawet rady przeczytać w całości, nie jestem więc pewny czy dobrze rozumiem o co w nim chodzi. Zwłaszcza że tematem rozmowy jest coś co leży gdzieś jedynie na obrzeżach moich zainteresowań. --Matrek (dyskusja) 19:33, 20 maj 2019 (CEST)

1 Pułk Kawalerii KOPedytuj kod

Witaj. Mam trochę inne dane na temat działania pułku w pierwszych dniach kampanii wrześniowej. Większość operowała na "moim terenie". Widzę przeróżne relacje i nieścisłości co do składu, dowódców, rejonu działania ect. Moje dane opieram głównie na książce Narcyza Klatki - Wieluński wrzesień 1939, wydanie II uzupełnione i udokumentowane. Wydane w 2009 roku przez Starostwo Powiatowe w Wieluniu. Nie wiem, jak to wszystko pogodzić ze stanem obecnego zapisu? --Qzior (dyskusja) 00:07, 24 maj 2019 (CEST)

* Narcyz Klatka Wieluński Wrzesień 1939, Starostwo Powiatowe w Wieluniu, Wieluń 2009, ​ISBN 978-83-91687-57-4​ EAN 9788391687574, Skład i druk - DjaF Kraków.--Qzior (dyskusja) 00:15, 24 maj 2019 (CEST) 
Na podstawie artykułu: "Dyskusja wikipedysty:Kerim44" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy