Instytut Monitorowania Mediów


Instytut Monitorowania Mediów w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Instytut Monitorowania Mediów (IMM) – jedna z dwóch największych firm działających na polskim rynku monitoringu mediów[1]. Istotą działań IMM jest wyszukiwanie, analiza i archiwizacja przekazów ukazujących się w mediach.

Na podstawie przygotowanych przez siebie wyników monitoringu IMM tworzy bardziej złożone produkty, takie jak analizy przekazów mediowych, ekwiwalent reklamowy (AVE) dla publikacji oraz raporty wizerunkowe. Wyniki monitoringu służą bieżącej ocenie efektywności działań public relations. Raporty wizerunkowe służą ocenie wizerunku firmy, organizacji lub produktu.

Spis treści

Historia | edytuj kod

  • 2000–2001: wprowadzenie na rynek polski monitoringu radia i telewizji
  • 2002: wprowadzenie na rynek polski monitoringu prasy i internetu; uruchomienie pierwszych oddziałów lokalnych; IMM staje się członkiem FIBEP, międzynarodowego Stowarzyszenia Agencji Monitorujących Media
  • 2003: pierwsze przejęcie na polskim rynku monitoringu mediów – IMM przejmuje konkurencyjną firmę Horabik i Media[2]
  • 2004: stworzenie branżowego portalu PR-owego PRoto.pl
  • 2006: uruchomienie monitoringu zagranicznych stacji telewizyjnych
  • 2008: kupno większościowych udziałów w rumuńskiej spółce mediaTRUST Romania; uruchomienie usługi automatycznego monitoringu internetu (AMI)
  • 2009: IMM wyróżniony tytułem Diamentu 2009 magazynu Forbes[3]
  • 2010: IMM wyróżniony tytułem Diamentu 2010 magazynu Forbes[4]

Raporty | edytuj kod

IMM prowadzi działalność ośrodka informacji i dokumentacji i publikuje ogólnodostępne raporty i analizy.

Raporty cykliczne | edytuj kod

  • Najbardziej opiniotwórcze media – cykliczny raport ukazujący się od 2003 roku. Dostarcza informacji na temat liczby cytatów z mediów ukazujących się w innych mediach, z wyłączeniem agencji informacyjnych. Liczba cytowań niesie ze sobą informacje o wiarygodności i opiniotwórczości danego medium[5].
  • Ranking polityków polskich – cykliczny raport ukazujący się w latach 2008–2009. Był to ranking ilościowy wystąpień polityków w mediach[6].

Raporty okazjonalne | edytuj kod

  • Wizja świata: emocje wyzwolone – raport analizujący główne wydania czterech największych wieczornych dzienników telewizyjnych: Panoramy (TVP2), Wiadomości (TVP1), Faktów (TVN) i Wydarzeń (Polsat) w okresie 1–30 listopada 2010.[7]
  • Zawód ambiwalentny: dziennikarze 2010 – raport przedstawiający kondycję zawodu dziennikarza oparty na wynikach badań ankietowych[8].
  • Wyścig o ESK 2016 – badanie aktywności medialnej kandydatów do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016[9].

Działalność CSR | edytuj kod

IMM prowadzi trojaką działalność z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR): wspomaga instytucje kulturalne, wspomaga organizacje pożytku publicznego oraz od 2003 roku prowadzi program Praktykuj za granicą. PRaktykuj za granicą to konkurs stażowy dla studentów, którego ideą jest umożliwienie polskim studentom zdobycia doświadczenia zawodowego w zagranicznych agencjach PR oraz wsparcie wybranej organizacji pozarządowej[10].

Przypisy | edytuj kod

  1. PRoto.pl: Rynek monitoringu mediów wyhamował. [dostęp 2011-04-22].
  2. Mediarun.pl: IMM przejął Horabik i Media. [dostęp 2011-04-19].
  3. diamentyforbesa.pl: Lista Laureatów 2009 - ogólnopolska. [dostęp 2011-04-22].
  4. diamentyforbesa.pl: Lista Laureatów 2010 - ogólnopolska. [dostęp 2011-04-22].
  5. Instytut Monitorowania Mediów: Raport Najbardziej opiniotwórcze media. [dostęp 2011-04-19].
  6. Instytut Monitorowania Mediów: Raport Ranking polityków polskich. [dostęp 2011-04-19].
  7. Instytut Monitorowania Mediów: Wizja świata: emocje wyzwolone. [dostęp 2011-04-19]. [zarchiwizowane z tego adresu (2011-08-15)].
  8. Instytut Monitorowania Mediów: Dziennikarze 2010. [dostęp 2011-04-19]. [zarchiwizowane z tego adresu (2012-05-29)].
  9. Instytut Monitorowania Mediów: Wyścig miast o ESK. [dostęp 2011-04-19].
  10. Instytut Monitorowania Mediów: O konkursie. [dostęp 2011-04-19].
Na podstawie artykułu: "Instytut Monitorowania Mediów" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy