Trasa Łagiewnicka


Trasa Łagiewnicka w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Trasa Łagiewnicka – trasa budowana od 2018 roku będąca elementem trzeciej obwodnicy Krakowa[1].

1 lutego 2017 roku została podpisana umowa kredytowa. Trasa ma zostać zbudowana do 2020 roku. Jej budową zajmuje się konsorcjum firm Budimex SA i Ferrovial Agroman SA. Koszt budowy ma wynieść 802 mln zł. W przyszłości, wraz z planowaną trasą Zwierzyniecką i Pychowicką, domknie trzecią obwodnicę miasta[2]. 22 lutego 2018 roku Spółka Trasa Łagiewnicka S.A. przekazała wykonawcy teren pod budowę. Pierwsze zostaną wykonane prace porządkowe, rozbiórka obiektów budowlanych niewymagających decyzji administracyjnych oraz działania dopuszczone ustawą o ochronie. Ponadto wykonawcy przekazano teren pod realizację robót, zgodnie z zakresem określonym w prawomocnej decyzji ZRID nr 18/4/2015 z 30 października 2015 roku[3].

W ramach inwestycji planowane jest zbudowanie:

  • ulicy głównej przyspieszonej GP 2 × 3 (dwie jezdnie po trzy pasy ruchu) o długości ok. 3,7 km od ul. Grota Roweckiego do skrzyżowania ulic: Witosa, Halszki, Beskidzka wraz z linią tramwajową na odcinku od pętli przy ul. Witosa do ul. Zakopiańskiej o długości ok. 1,7 km, w tym:
    • budowa ok. 0,4 km tunelu na odcinku od ul. Grota Roweckiego do ul. Kobierzyńskiej,
    • budowa ok. 0,6 km tunelu na odcinku pomiędzy węzłem z ul. Nowoobozową i ul. Zakopiańską,
    • budowa ok. 0,7 km tunelu drogowego i równolegle tunelu tramwajowego od linii kolejowej Kraków Płaszów – Oświęcim do mostu na rzece Wildze, pod terenem Sanktuarium Bożego Miłosierdzia oraz Centrum Jana Pawła II[4],
  • budowa ok. 0,25 km tunelu pod skrzyżowaniem z ulicami: Turowicza i Herberta – budowa węzłów drogowych zapewniających bezkolizyjne przeprowadzenie ruchu kołowego na ciągu III Obwodnicy: zespolony węzeł „Ruczaj” (Trasa Pychowicka, ul. Grota Roweckiego, ul. Kobierzyńska, Trasa Łagiewnicka), węzeł „Cegielniana” (ul. 6-go Pułku – robocza nazwa ul. Nowoobozowa, Trasa Łagiewnicka), węzeł „Solvay” (Trasa Łagiewnicka, ul. Zakopiańska), zespolony węzeł „Łagiewniki” (Trasa Łagiewnicka, ul. Turowicza, ul. Halszki, ul. Witosa oraz ulice doprowadzające ruch do Centrum Jana Pawła II),
  • budowa nowego zintegrowanego przystanku kolejowo-tramwajowo-autobusowego wraz z mini-centrum obsług podróżnych,
  • przebudowa ul. Zakopiańskiej na długości ok. 0,9 km, – budowa kładki pieszo-rowerowej na wysokości włączenia ulic: Ruczaj i Pszczelna o długości ok. 0,5 km.

Przypisy | edytuj kod

  1. III Obwodnica Krakowa. Na początek trasa łagiewnicka? [PLANY, WIZUALIZACJE] - NaszeMiasto.pl, krakow.naszemiasto.pl [dostęp 2019-03-03] [zarchiwizowane z adresu 2018-06-17]  (pol.).
  2. http://www.gazetakrakowska.pl/tag/trasa-lagiewnicka-przebieg/#.
  3. http://www.trasalagiewnicka.krakow.pl/category/aktualnosci/.
  4. http://www.gazetakrakowska.pl/tag/trasa-lagiewnicka/.

Linki zewnętrzne | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Trasa Łagiewnicka" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy