Światło wolumetryczne


Światło wolumetryczne w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Światło wolumetryczne – technika symulowania światła rozpraszanego na cząsteczkach znajdujących się w powietrzu (dym, mgła), stosowana w trójwymiarowej grafice komputerowej; cząsteczki wymieszane z powietrzem na scenie trójwymiarowej powodują:

  • rozpraszanie światła, obserwowane jako snop światła;
  • tłumienie światła;
  • absorpcję fal o określonej długości.

W przypadku obrazów fotorealistycznych model oświetlenia wolumetrycznego uwzględnia wszystkie te parametry, może również brać pod uwagę asymetrię cząsteczek i, w zależności od kąta padania światła, modulować intensywność światła rozproszonego.

W grafice generowanej w czasie rzeczywistym, w związku z ograniczoną mocą obliczeniową sprzętu komputerowego, wystarcza uproszczenie, że rysowany jest wyłącznie snop światła.

Kula oświetlona przez trzy światła. Po lewej zwykłe oświetlenie, po prawej – światła wolumetryczne

Zobacz też | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Światło wolumetryczne" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy