2001 w grach komputerowych


2001 w grach komputerowych w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Ten artykuł opisuje ważne wydarzenia w 2001 roku w grach komputerowych. Zobacz też: Historia gier komputerowych.

Spis treści

Wydarzenia | edytuj kod

Wydane gry | edytuj kod

Biznes | edytuj kod

  • Sega oświadcza, że zaprzestaje tworzenia konsoli gier i zaczyna tworzyć gry na inne konsole.
  • Indrema w kwietniu zostaje zamknięte, a ich konsola L600 Entertainment System nigdy nie zostaje wydana.
  • Activision kupuje Treyarch Invention LLC.
  • PCCW (Pacific Century CyberWorks Japan Co., Ltd.) kupuje VR1 Entertainment.
  • Midway Games oświadcza, że przestaje produkować gry arcade.
  • Sega of America Inc. kontra Kmart Corporation. Sega wytacza proces Kmart o niespłacony dług o wartości 2 milionów dolarów.
  • Uri Geller kontra Nintendo. Geller pozywa Nintendo twierdząc, że jedna z postaci z serii Pokémon nawiązuje do jego osoby. Sprawa zostaje umorzona.
  • 23 listopadaGamePark wydaje przenośną konsolę GP32 (GamePark 32) w Korei Południowej.

Trendy | edytuj kod

Konsole gier wideo | edytuj kod

Dominującą konsolą gier wideo w 2001 była:

Ponadto:

Przenośne konsole gier wideo | edytuj kod

Dominującą przenośną konsolą gier wideo w 2001 była:

Ponadto:

Sprzedaż gier wideo | edytuj kod

Najlepiej sprzedającymi się grami wideo w 2001 w Stanach Zjednoczonych według ilości sprzedanych kopii, powołując się na NPD, były:

Sprzedaż gier komputerowych | edytuj kod

Najlepiej sprzedające się gry komputerowe w 2001 w Stanach Zjednoczonych według ilości sprzedanych kopii to[1]:

Przypisy | edytuj kod

  1. NPD REPORTS ANNUAL 2001 U.S. INTERACTIVE ENTERTAINMENT SALES SHATTER INDUSTRY RECORD (ang.). NPD.
Na podstawie artykułu: "2001 w grach komputerowych" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy