5 kanał


5 kanał w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

5 kanał (ukr. 5 канал) – ukraiński prywatny kanał telewizyjny, uruchomiony w 2003 roku, który transmituje wyłącznie wiadomości (podobnie do kanału BBC). Właścicielem tej stacji są spółki "Ukraiński przemysłowo-inwestycyjny koncern", "EkspresInform-studia", "Cacao and Sugar International" i "Transat-Brok", które są związane z byłym Prezydentem Ukrainy Petrom Poroszenkiem. Kanał jest udostępniony przez telewizję naziemną w formacie 4:3, kablową, satelitarną - w wersji SD 576i oraz cyfrową telewizję naziemną (DVB-T2) - w multipleksie MUX-2. Utworzone przez firmy medialne NBM i Expres-inform.

W czasie pomarańczowej rewolucji telewizja całodobowo transmitowała wydarzenia z Placu Niepodległości w Kijowie. W lutym 2005 zmieniono profil telewizji na ściśle informacyjny.

Bibliografia | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "5 kanał" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy