Adkontekst


Adkontekst w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Adkontekst – napędzana danymi sieć reklamy kontekstowej i behawioralnej emitowana na serwisach partnerskich. Zasięg sieci wynosi 97% wg Gemius Megapanel PBI, maj 2015. Sieć zarządzana jest przez Netsprint S.A. Sieć Adkontekst zrzesza m.in. serwisy: Wirtualna Polska, Polska Press Grupa, Media Impact Polska, Gazeta.pl, Edipresse, Interia, rp.pl i dociera do ponad 24 mln użytkowników[1].

Adkontekst powstał w 2005 roku na bazie wspólnych doświadczeń Netsprint.pl i Wirtualna Polska w obszarach wyszukiwania informacji oraz zarządzania i emisji reklam kontekstowych. Był zaawansowanym technologicznie systemem umożliwiającym wyświetlanie na stronach serwisów partnerskich reklam kontekstowo dopasowanych do treści danej strony oraz charakteru całego serwisu.

Formy emisji | edytuj kod

Reklamy mogą być emitowane:

  • w formie graficznej: Adkontekst Banner, Adkontekst eCommerce
  • w formie graficzno-tekstowej: Adkontekst Exclusive, Adkontekst Image
  • w formie tekstowej: Adkontekst Text
  • śródtekstowo – reklama wyświetla się po najechaniu internauty na wyróżnione przez system słowo w tekście (Adkontekst Intertext)

Targetowanie reklam | edytuj kod

Z reklamą można docierać poprzez:

  • targetowanie demograficzne (wiek, płeć)
  • targetowanie na zawody
  • targetowanie na zainteresowania
  • targetowanie na intencje zakupowe
  • targetowanie geograficzne (województwa, miasta)
  • targetowanie kontekstowe
  • targetowanie na kategorie tematyczne
  • targetowanie na wybrane witryny
  • targetowanie na urządzenia mobilne
  • retargeting

Przypisy | edytuj kod

  1. fp20.org: Reklama kontekstowa w 2014 warta 249 milionów: raport Rynek Reklamy Kontekstowej Adkontekst. 2015-04-24. [dostęp 2015-05-27].
Na podstawie artykułu: "Adkontekst" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy