Andy Soucek


Andy Soucek w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Andy Soucek (ur. 14 czerwca 1985 w Madrycie) – hiszpański kierowca wyścigowy.

Spis treści

Kariera | edytuj kod

Karting i niższe serie | edytuj kod

Jego kariera rozpoczęła się w 1997 r., kiedy zaczął starty w profesjonalnych zawodach kartingowych. W 2001 r. zadebiutował w Portugalskiej Formule Ford. W 2002 r. kontynuował swoją przygodę z kartingiem oraz jeździł w hiszpańskiej Formule 3. W 2003 r. zakończył starty w kartingu i przeniósł się do zespołu EV. Rok później także reprezentował barwy zespołu EV, jednak na dwa wyścigi przeniósł się do zespołu GTA. Rok 2005 był dla niego przełomowym rokiem, zmienił zespół na Llusia i wywalczył z nim tytuł mistrzowski.

Seria GP2 | edytuj kod

Po trwających jeden sezon występach w WSbR, przeniósł się na sezon 2007 do serii GP2, gdzie występował w zespole DPR, wystąpił z tym zespołem także w azjatyckiej serii GP2, jednak po pierwszym wyścigu zespół zakończył z nim współpracę, po tym Soucek podpisał kontrakt na występy w głównej serii z zespołem FMS International. Pięć dni przed startem nowego sezonu zespół FMS International wypowiedział mu jednostronnie umowę na starty i zastąpił go innym Hiszpanem - Roldánem Rodríguezem. Soucek nie miał szansy na znalezienie nowego pracodawcy i pozwał zespół FMS International do sądu.

Po pierwszej rundzie sezonu zastąpił on w zespole Super Nova kontuzjowanego Christiana Bakkeruda. Po rundzie z zespołem Super Nova Soucek przeniósł się do zespołu DPR, gdzie zastępował Giacomo Ricciego i zdobył swoje pierwsze punkty w sezonie. Po rundzie z zespołem DPR Soucek wrócił do zespołu Super Nova i na stałe zastąpił Christiana Bakkeruda. Wywalczył jedno podium (na Hungaroringu) oraz czternaście punktów.

Superleague Formula | edytuj kod

W 2008 roku wystartował w pierwszej rundzie Superleague Formula, gdzie reprezentował barwy brazylijskiego zespołu piłkarskiego Corinthians Paulista. Zastąpił on Antônio Pizzonię, który w tym czasie startował w Stock Car Brasil. Od drugiego wyścigu do końca sezonu reprezentował barwy zespołu Atlético Madryt.

Formuła 2 | edytuj kod

W 2009 roku przeniósł się do wskrzeszonej Formuły 2, jeździł tam z numerem 22 i zdobył mistrzostwo tej serii. W nagrodę 1 grudnia 2009 r. odbył testy z zespołem Williams występującym w Formule 1 i uzyskał najlepszy czas jednego okrążenia[1].

Formuła 1 | edytuj kod

23 lutego 2010 roku nowy zespół Formuły 1 - Virgin Racing oficjalnie ogłosił, że Soucek będzie ich kierowcą testowym[2].

Wyniki w GP2 | edytuj kod

Wyniki w Azjatyckiej Serii GP2 | edytuj kod

Wyniki w Formule Renault 3.5 | edytuj kod

Życie prywatne | edytuj kod

Rodzice Souceka są Austriakami, a on sam, mimo że urodził się w Hiszpanii i tam spędził większość swojego życia, ma podwójne obywatelstwo: hiszpańskie i austriackie. Startuje pod hiszpańską flagą, bo "czuje się Hiszpanem"[3].

Przypisy | edytuj kod

  1. Marek Roczniak: Testy w Andaluzji dzień 1/3: Soucek najszybszy. Wyprzedź Mnie!, 2009-12-01. [dostęp 2009-12-24].
  2. Marek Roczniak: Soucek potwierdzony kierowcą rezerwowym Virgin. Wyprzedź Mnie!, 2010-02-23. [dostęp 2010-02-23].
  3. Autosport, 24 sierpnia 2006 (str. 50)

Linki zewnętrzne | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Andy Soucek" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy