Artur Ganszyniec


Artur Ganszyniec w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Artur Ganszyniec (ur. 17 grudnia 1977[1] w Tarnowskich Górach) – polski twórca gier komputerowych, fabularnych i planszowych.

Ukończył II Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Tarnowskich Górach oraz Szkołę Główną Handlową w Warszawie. Jeszcze jako licealista debiutował w grudniu 1993 jako autor tekstów satyrycznych w audycji kabaretu radiowego Zespół Adwokacki Dyskrecja[2]. Był korektorem wydanej w 2004 roku książki Góry Polski[3].

Jest głównym twórcą scenariusza komputerowej gry fabularnej Wiedźmin oraz autorem (wraz z Maciejem Sabatem) gry fabularnej Wolsung i opartej na niej gry planszowej[4]. Pracował także nad takimi grami jak Wiedźmin 2: Zabójcy królów, Call of Juarez: The Cartel i Wanderlust Travel Stories[5][6].

Przypisy | edytuj kod

  1. Artur GanszyniecFilmweb
  2. Góry Polski – 28 pasm w jednej książce [dostęp 2019-11-28] .
  3. TomaszT. Rzeczycki TomaszT., Góry Polski, Katowice: Emmanuel, 2004, s. 4, ISBN 83-86704-10-1, OCLC 749499491 [dostęp 2019-11-28] .
  4. The upcoming Wanderlust is a chill way to travel without leaving your desk – Polygon
  5. AdamA. Turek AdamA., 6 Sie 19 06:03, 11 254, Byli twórcy "Wiedźmina" zrobili grę o podróżach. Polacy szukali nowej formy artystycznej ekspresji, Business Insider, 6 sierpnia 2019 [dostęp 2020-07-31]  (pol.).
  6. Different Tales | Życie i twórczość | Artysta, Culture.pl [dostęp 2020-07-31]  (pol.).
Na podstawie artykułu: "Artur Ganszyniec" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy