Audi TT Sportback


Audi TT Sportback w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Audi TT Sportbacksamochód koncepcyjny niemieckiej marki Audi zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w październiku 2014 roku. Auto nawiązuje wyglądem do klasycznego modelu TT[2], lecz jest klasycznym liftbackiem przypominającym coupe.

Samochód został zbudowany na płycie podłogowej koncernu Volkswagen AG MQB. Podobnie jak model TT III generacji samochód został wyposażony w wirtualną deskę rozdzielczą (virtual cockpit) z ekranem ciekłokrystalicznym o przekątnej 12,3 cala na której wyświetlać można tradycyjne wskaźniki albo inne informacje, np. komputer pokładowy, system multimedialny, mapę nawigacji. Z przodu pojazdu auto zostało wyposażone w oświetlenie diodowo-laserowe. Zamiast tylnej kanapy zostały zamontowane dwa fotele.

Pojazd wyposażono w dwulitrowy turbodoładowany silnik benzynowy w technologii FSI o mocy 400 KM (dostępny przy mocy 6500 obr./min.) oraz dysponujący 450 Nm w zakresie od 2400 do 6000 obr./min. Współpracuje on z 7-stopniową przekładnią zautomatyzowaną S Tronic z dwoma sprzęgłami oraz napędem na obie osie (Haldex). W rezultacie sprint od zera do "setki" zajmuje jedynie 3,9 s, a średnie zużycie paliwa według Audi wynosi poniżej 7 l/100 km[3].

Przypisy | edytuj kod

  1. Mariusz Zmysłowski: 5-drzwiowe Audi TT Sportback – niżej i dłużej. autokult.pl, 2014-10-01. [dostęp 2014-10-07].
  2. Krzysztof Słomski: Salon Paryż 2014 – Audi TT Sportback Concept – Mnożenie bytów. moto.pl, 2014-10-02. [dostęp 2014-10-07].
  3. msob: Salon Paryż 2014 – koncepcyjne Audi TT Sportback. magazynauto.pl, 2014-10-02. [dostęp 2014-10-07].
Na podstawie artykułu: "Audi TT Sportback" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy