Billboard 200 w encyklopedii
Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania Logo notowania „Billboardu”Billboard 200 – zestawienie, przedstawiające 200 najlepiej sprzedających się albumów muzycznych w Stanach Zjednoczonych. Lista publikowana jest każdego tygodnia w czasopiśmie branżowym „Billboard” i zazwyczaj stanowi wyznacznik popularności poszczególnych wykonawców w oparciu o pozycje, na których się aktualnie znajdują. Zestawienie na zlecenie magazynu od 1991 przygotowuje Nielsen SoundScan.
Od 24 listopada 2014 roku zestawienie Billboard 200 uwzględnia obok sprzedaży fizycznej i cyfrowej albumów SEA (Stream Equivalent Albums) oraz TEA (Track Equivalent Albums). Stosowany jest przy tym przelicznik:
- 1500 odtworzeń on-demand (m.in. Spotify, Rdio, Google Play) z danego albumu odpowiada zakupowi 1 albumu.
- 10 zakupionych utworów w formacie digital z danego albumu odpowiada zakupowi 1 albumu.
Od tego momentu zestawienie oparte wyłącznie na sprzedaży publikowane jest pod nazwą Top Album Sales[1].
Spis treści
Rekordy artystów | edytuj kod
W nawiasach podana ilość tygodni.Rekordy albumów | edytuj kod
Zobacz też | edytuj kod
Przypisy | edytuj kod
- ↑ Paul Grein: Billboard to Make Major Change in Album Chart (ang.). yahoo.com, 2014-11-21. [dostęp 2014-11-23].
- ↑ Fred Bronson's Chart Beat Chat for May 18, 2007. (ang.).
- ↑ U.S. Billboard News for Feb 04, 2009. (ang.).
- ↑ Utrzymał się 791 tygodni bez przerwy na liście, do dzisiaj sporadycznie na nią wraca – stan na 25 sierpnia 2015