Bordrin


Bordrin w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania Bordrin iV6 Bordrin iV7

Bordrin Motors – dawny chiński producent elektrycznych SUV-ów z siedzibą w Nankinie działający w latach 2016–2020.

Spis treści

Historia | edytuj kod

Startup Bordrin został założony w sierpniu 2016 roku w chińskim Nankinie, a w jego powstanie zainwestowano kwotę 138 milionów juanów[1][2]. Powstał on z inicjatywy Huanga Ximinga, wieloletniego menedżera amerykańskiego oddziału Forda, który w 2007 roku zdecydował się powrócić do Chin i rozpocząć tu działalność biznesową widząc potencjał we wzroście tutejszego rynku samochodowego[3].

W czerwcu 2018 roku przedstawiciele przedsiębiorstwa nawiązali strategiczne partnerstwo z lokalnym potentatem branży motoryzacyjnej FAW Group, deklarując współpracę przy rozwoju samochodów elektrycznych[1].

W maju 2019 roku podczas wystawy samochodowej Shanghai Auto Show Bordrin przedstawił swój pierwszy gotowy samochód osobowy w postaci elektrycznego SUV-a Coupe iV6[4]. Równocześnie zaprezentowany został też utrzymany w bardziej kanciastym wzornictwie flagowy model w postaci dużego, elektyczego SUV-a iV7[5].

Oficjalne plany wdrożenia przedstawionych wiosną 2019 roku samochodów do seryjnej produkcji Bordrin ogłosił w październiku 2019 roku[6], rozpoczynając ją w połowie stycznia 2020 roku[2].

Bankructwo | edytuj kod

Początek produkcji samochodów marki Bordrin zbiegł się z wybuchem Pandemii COVID-19, która już w marcu 2020 roku po 2 miesiącach od rozpoczęcia działalności produkcyjnej naruszyła finansową kondycję startupu[7]. W kolejnych miesiącach sytuacja ulegała systematycznemu pogorszeniu, w związku z czym w czerwcu 2020 roku Ximing Huang wystosował list do akcjonariuszy informując o krytycznej kondycji[8].

Kryzys, jaki szybko rozwinął się w pierwszej połowie 2020 roku, skutecznie uniemożliwił dalsze funkcjonowanie przedsiębiorstwa Bordrin. Pod koniec lipca tego roku ogłoszono, że z końcem 2020 roku zostanie ono zlikwidowane i trwale zniknie z rynku[9].

Modele samochodów | edytuj kod

Historyczne | edytuj kod


Przypisy | edytuj kod

  1. a b Bordrin Motor and FAW cooperate on developing NEVs (ang.). [dostęp 2021-02-05].
  2. a b Bordrin says mass-made iV6 will hit market this year (ang.). [dostęp 2021-02-05].
  3. Ford pedigree, ambitions for China (ang.). [dostęp 2021-02-05].
  4. Bordrin Motors Debuted Its First All Electric SUV – Bordrin iV6, Range Reaches 379miles (ang.). [dostęp 2021-02-05].
  5. Bordrin Motors Debuted Its Large Size All Electric SUV Bordrin iV7, Range up to 434miles (ang.). [dostęp 2021-02-05].
  6. Chinese startup Bordrin to start production (ang.). [dostęp 2021-02-05].
  7. Coronavirus, Cash Crunch Send Shock Wave Through China’s EV Startups (ang.). [dostęp 2021-02-05].
  8. Bordrin Motors troubled by serious operation difficulties [ China (ang.). [dostęp 2021-02-05].
  9. Tianjin Bordrin will go into dissolution and liquidation in late 2020 [ China (ang.). [dostęp 2021-02-05].
Na podstawie artykułu: "Bordrin" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy