Cessna 172


Cessna 172 w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Cessna 172 Skyhawk – czteromiejscowy, jednosilnikowy górnopłat. Popularny samolot szkolno-treningowy. Egzemplarzy Cessny 172 wyprodukowano więcej niż jakiegokolwiek innego samolotu, nadal pozostaje w produkcji.

Cessna-172P Cessna 172 – panel awioniki pokładowej Rekordowa Cessna 172 z 1956, w której Robert Timm i John Cook wykonali najdłuższy lot z tankowaniem w powietrzu.

Do samolotu tego typu należy rekord świata w najdłuższym locie z tankowaniem w powietrzu. Dnia 4 grudnia 1958 samolot Cessna 172 z załogą: Robert Timm i John Cook, wystartował z lotniska McCarran w Las Vegas. Załoga wylądowała dnia 7 lutego 1959 r. Ich lot trwał 64 dni 22 godziny 19 minut i 5 sekund. Do tej pory jest najdłuższym lotem w historii lotnictwa[2][3].

Warianty | edytuj kod

Przez lata produkcji Cessna 172 była poddawana wielu modyfikacjom, powstało kilkadziesiąt wersji, począwszy od najstarszych, napędzanych 145-konnym silnikiem Continental O-300 a kończąc na wersji FR172J napędzanej 210-konnym silnikiem Continental IO-360D. Począwszy od wersji 172J dostępne jest również podwozie w formie pływaków do lądowania na wodzie[4][5][6].

(1 Zależnie od wyważenia (2 180 KM po modyfikacji odpowiednim zestawem części

Linki zewnętrzne | edytuj kod

Przypisy | edytuj kod

  1. Skyhawk
  2. Terrapass
  3. Yahoo
  4. Świadectwo certyfikatu typu dla Cessny 172 wersji A-S nr 3A12
  5. Świadectwo certyfikatu typu dla Cessny R172 wersji D-J, 172RG oraz Cessny 175 wersji A-C nr 3A17
  6. Świadectwo certyfikatu typu dla Cessny FR172 wersji E-K nr A18EU
Na podstawie artykułu: "Cessna 172" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy