Chrome Engine


Chrome Engine w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Chrome Enginesilnik graficzny opracowany w 2003 roku przez firmę Techland na potrzeby gry Chrome.

Spis treści

Wersje silnika | edytuj kod

Chrome Engine 1 | edytuj kod

Pierwsza wersja silnika została użyta po raz pierwszy w grze Chrome.

Chrome Engine 2 | edytuj kod

Ulepszony silnik ze wsparciem DirectX 9.0.

Chrome Engine 3 | edytuj kod

W tej wersji silnik wprowadzono duże zmiany. Firma Techland zastosowała w nim wsparcie DirectX 9.0c, HDR, shadery 3.0 i mapowanie wypukłości.

Chrome Engine 4 | edytuj kod

Logo czwartej wersji silnika

Silnik napisany od nowa, oferuje pełne wsparcie bibliotek DirectX 9.0c, pixel shader 4.0 i 128-bitowy HDR. Silnik pozwala także na tworzenie gier na konsolę PlayStation 3 oraz Xbox 360.

Chrome Engine 5 | edytuj kod

Silnik stworzony w oparciu o wcześniejszy Chrome Engine 4. Powstał w wyniku kilkuletniego rozwoju swojego poprzednika. Podobnie jak Chrome Engine 4 pozwala na tworzenie gier na konsolę PlayStation 3 oraz Xbox 360.

Chrome Engine 6 | edytuj kod

Najnowsza wersja silnika przygotowana z myślą o nowej generacji konsol. Jest wynikiem rozwijania poprzedniej odsłony Chrome Engine.

Gry używające Chrome Engine | edytuj kod

Chrome Engine 1
Chrome Engine 2
Chrome Engine 3
Chrome Engine 4
Chrome Engine 5
Chrome Engine 6
Nieznane wersje
  • Chrome 2 (projekt zawieszony)[3]
  • Warhound (projekt zawieszony)[3]

Przypisy | edytuj kod

  1. Patryk Purczyński: Call Of Juarez: The Cartel. gram.pl, 2011-02-17. [dostęp 2013-08-20].
  2. Dead Island is coming, with more information released (ang.). dignews.com, 2011-02-17. [dostęp 2011-02-18]. [zarchiwizowane z tego adresu (2012-03-13)].
  3. a b Marcin Lewandowski: Techland zawiesił produkcję Chrome 2 i Warhound. polygamia.pl, 2010-04-22. [dostęp 2013-08-20].
Techland
Na podstawie artykułu: "Chrome Engine" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy