Czech News Center


Czech News Center w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania Logo Czech News Center (CNC)

Czech News Center (CNC), dawniej Ringier Axel Springer CZ a.s.[1][2] – dom mediowy funkcjonujący na rynku czeskim[3]. Wydaje szereg dzienników (m.in. Blesk, Aha!, Sport) i magazynów oraz zarządza usługami i serwisami informacyjnymi[4].

Jedynym akcjonariuszem Czech News Center jest firma Czech Media Invest posiadana przez Daniela Křetínskýego (50%), Patrika Tkáča (40%) i Romana Korbačkę (10%)[5].

Przypisy | edytuj kod

  1. Company name amendment (ang.). Czech Print Center, a.s., 2014-05-30. [zarchiwizowane z tego adresu (2020-08-15)].
  2. Vydavatelství Ringier Axel Springer CZ se přejmenovalo na Czech News Center (cz.). Lidovky.cz, 2014-06-10. [zarchiwizowane z tego adresu (2020-08-15)].
  3. Luboš Palata: Jak Czesi przejęli swoje media. A teraz kupili Radio ZET. Wyborcza.pl, 2018-06-01. [zarchiwizowane z tego adresu (2020-08-15)].
  4. O nás (cz.). CNC / CZECH NEWS CENTER a.s.. [zarchiwizowane z tego adresu (2020-08-15)].
  5. Komu patří česká média? Zahraniční vlastníci se stahují, esa drží čeští miliardáři (cz.). Peak.cz, 2018-08-02. [zarchiwizowane z tego adresu (2020-08-15)].

Linki zewnętrzne | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Czech News Center" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy