Deutsche Reichsbahn (NRD)


Deutsche Reichsbahn (NRD) w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Deutsche Reichsbahnkolej państwowa w Niemieckiej Republice Demokratycznej utworzona w 1949 r.

Po zjednoczeniu Niemiec, w ramach reformy kolei, połączona została w 1994 r. z Deutsche Bundesbahn i weszła w skład holdingu Deutsche Bahn AG.

Spis treści

Kontrowersje | edytuj kod

W 2014 r. magazyn telewizyjny „Report Mainz” (odwołując się do wniosków z badań przeprowadzonych na zlecenie Zrzeszenia Organizacji Ofiar Reżimu Komunistycznego) poinformował że Deutsche Reichsbahn korzystały na dużą skalę z pracy przymusowej więźniów politycznych. Kierujący badaniami Christian Sachse powiedział[1]:

Możemy już teraz zaświadczyć, że Deutsche Reichsbahn ciągnęły ogromne korzyści z pracy więźniów politycznych w latach 1951–1989. Przymuszani do pracy więźniowie polityczni byli zatrudniani przy zajęciach wymagających dużego wysiłku fizycznego i szkodliwych dla zdrowia. Wypłacano im tak niskie wynagrodzenie, że można śmiało mówić o najzwyklejszym wyzysku.

Pełnomocniczka rządu federalnego do spraw nowych landów Iris Gleicke (SPD) wezwała Deutsche Bahn do rozliczenia się z historią i wypłacenia odszkodowań.

Zobacz też | edytuj kod

Przypisy | edytuj kod

  1. Deutsche Welle: Enerdowskie koleje korzystały z pracy przymusowej więźniów politycznych.

Bibliografia | edytuj kod

Kontrola autorytatywna (organizacja rządowa):
Na podstawie artykułu: "Deutsche Reichsbahn (NRD)" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy