Dungeon Master


Dungeon Master w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Dungeon Master – gra z gatunku role-playing, stworzona przez firmę FTL Games w 1987 roku. To pierwsza komputerowa gra fabularna, w której rozgrywka odbywa się w czasie rzeczywistym[1]. Gra rozgrywa się w podziemiach, gdzie bohaterowie spotykają wiele wrogo nastawionych potworów. Aby przejść na następne poziomy labiryntu gracz musi wykonywać kolejne zadania. Drużyna może składać się maksymalnie z czterech postaci. Postacie zdobywają sprawność w czterech profesjach: wojownika, ninja, czarownika i kapłana.

Pierwotna wersja gry powstała na Atari ST i biła ówczesne rekordy sprzedaży. Szacuje się, że sprzedano ok. 40 tysięcy kopii tylko w roku, w którym została wydana[2].

Konwersje i klony | edytuj kod

Prawie identyczna wersja dla Amigi wydana została rok później i była pierwszą grą, która wyposażona została w dźwiękowe efekty 3D. Gra została również przeportowana na PC, Apple IIGS, TurboGrafx-CD, SNES, Sharp X68000, PC-9801 i FM Towns oraz przetłumaczona z angielskiego na niemiecki, francuski, japoński, chiński i koreański.

W 1989 r. FTL przygotowało Chaos Strikes Back, pierwotnie mającą być rozszerzeniem Dungeon Mastera – grę uważaną za drugą część. W 1993 r. wydano w Japonii grę Dungeon Master 2 (w 1995 r. trafiła na rynek światowy).

Przypisy | edytuj kod

  1. Lara Crigger: Chasing D&D: A History of RPGs. 1UP.com. [dostęp 2011-03-09].
  2. Sandy Petersen. Eye of the Monitor. „Dragon”, s. 73, Grudzień 1993. Lake Geneva, Wisconsin: TSR, Inc.

Linki zewnętrzne | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Dungeon Master" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy