Dyskusja:Sztuczne zbiorniki wodne w Polsce


Dyskusja:Sztuczne zbiorniki wodne w Polsce w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Nie może być taki układ tabeli jedna wchodzi na drugą.

Niedługo zrobię porzadki. --slawojar 小山 12:04, 19 wrz 2004 (CEST)

Spis treści

zbiorniki wodneedytuj kod

poszerzę tę stronę za niedługo zmieniłem zbiornik w kolwjności alfabetycznej

Jeziora?edytuj kod

Trzeba uzgodnić terminologię. W artykule Zbiornik retencyjny napisano:

"W odniesieniu do zbiorników retencyjnych nie powinno używać się terminu jezioro zarezerwowanego dla naturalnych zbiorników wodnych."

Odpowiednio są tam odnośniki do haseł zbiornik Jeziorsko, Zbiornik Rożnowski, Zbiornik Soliński, Zbiornik Włocławski itd. Tutaj tymczasem mamy Jezioro Jeziorsko, Jezioro Rożnowskie, Jezioro Solińskie, Jezioro Włocławskie....
CiaPan 09:07, 20 lip 2005 (CEST)

hm³edytuj kod

co to za jednostka miary?:o hektometry szescienne?Orchis 20:49, 26 sty 2007 (CET)

Jeziora na zbiornikiedytuj kod

Zgodnie z zaleceniami i wpisami dyskusji przepisałem całą listę zmieniając wszędzie (prawie) jezioro na zalew albo zbiornik, co czasami zmuszało mnie do tworzenia nowych redirectów. "Nowe" nazwy są często wzięte z encyklopedii WIEM, encyklopedii PWN lub pozycji książkowej Słownik Geograficzno-krajoznawczy Polski. Przy okazji usunąłem z listy kilka jezior, co do których (na podstawie zapisów w artykułach ich dotyczących tudzież źródeł zewnętrznych) jestem przekonany, że zbiornikami sztucznymi nie są (chyba, że wykonano dopiętrzenie istniejących jezior polodowcowych, ale to już do sprawdzenia w terenie..).

michal-100 (dyskusja) 03:52, 25 cze 2009 (CEST)

  • Mnie również wydaję się, że określenie "jezioro" w przypadku sztucznego zbiornika wodnego, powstałego przecież wskutek piętrzenia wody rzecznej, jest bezzasadne. Ja osobiście na wykładach z hydrotechniki słyszałem wyłącznie słowo "zbiornik", rzadziej "zalew" ale nigdy "jezioro". Sam profesor zastrzegał wielokrotnie, aby jego studenci nigdy nie nazywali sztucznych zbiorników - jeziorami.

Jeziora, zbiorniki, zalewy ... a oficjalne nazwyedytuj kod

Może warto przed zmianą nazw na wydające się być prawidłowymi sprawdzić jakie są nazwy oficjalne? Przydatne linki:

Bo Lubachowski Zbiornik Wodny zamiast Jezioro Lubachowskie, Czchowski Zbiornik Wodny zamiast Jezioro Czchowskie, Zbiornik Dobromierz zamiast Jezioro Dobromierz ... to twórczość własna.

Wbartoszy (dyskusja) 14:09, 27 cze 2009 (CEST)

Oficjalne nazwyedytuj kod

Czy osoby biorące w dyskusji (tudzież inne czytające ją) zgadzają się, że wszystkie nazwy będą tworzone na podstawie tego sławnego już pliku pdf (ze strony GUGiK) traktując go jako jedyne i nieomylne źródło wiedzy (z braku rozporządzenia ministerialnego)? Tzn. wszystkie nazwy artykułów tworzyć od nazw znalezionych na tej liście, a ewentualne inne używane nazwy robić redirectami do tamtej. Jeżeli tak to w wolnej chwili znowu usiądę do tej listy.

michal-100 (dyskusja) 16:29, 27 cze 2009 (CEST)

Rozsądne rozwiązanie. Aczkolwiek sformułowanie jedyne i nieomylne źródło wiedzy bardzo mi się nie podoba. Jeśli w tym pliku ktoś znajdzie błąd (choćby we współrzędnych geograficznych) to zdrowy rozsądek wskazuje że jest to błąd. Wbartoszy (dyskusja) 17:28, 27 cze 2009 (CEST) PS. Zaznaczam, że spis przygotowała Komisja Standaryzacji Nazw Geograficznych poza Granicami Rzeczypospolitej Polskiej zajmująca się nazewnictwem nazw geograficznych na potrzeby międzynarodowe, a źródłem nazw jest de facto Komisja Nazw Miejscowości i Obiektów Fizjograficznych. A w sformułowaniu jedyne i nieomylne źródło wiedzy chodziło mi tylko o nazwy obiektów, a nie o inne dane. michal-100 (dyskusja) 17:37, 27 cze 2009 (CEST)

Jezioro Przeczyckieedytuj kod

Jak się nazywa ten obiekt:

  • Przeczycki Zbiornik Wodny (znalezione na WIEM)
  • Jezioro Przeczyckie (znalezione na mapie Google)
  • Zalew Przeczycko-Siwierski (znalezione na mapie Google)

nie ma go na liście GUGiK pod żadną z powyższych nazw. michal-100 (dyskusja) 10:27, 28 cze 2009 (CEST)

Jezioro Przyrzeckie (50°26’38”N 19°11’42”E) (współrzędne pozwalają znaleźć) Wbartoszy (dyskusja) 21:08, 28 cze 2009 (CEST) Ale to jakaś lipa jest. Wieś nad brzegiem nazywa się Przeczyce. Wbartoszy (dyskusja) 21:45, 28 cze 2009 (CEST)

Jezioro Pławniowiceedytuj kod

Jezioro Pławniowice występuje na liście GUGiK pod nazwą Pławniowice i to w dodatku opisane jako jezioro a nie jako zbiornik wodny (sztuczny). To w takim razie należało by zrobić hasło Pławniowice (jezioro) bo już jest miejscowość o tej samej nazwie. michal-100 (dyskusja) 10:32, 28 cze 2009 (CEST)

raczej Pławniowice (zbiornik wodny) bo to nie jezioro przecież. Już przeniesione. A błąd (jezioro/zbiornik) wpisz tu. Wbartoszy (dyskusja) 21:08, 28 cze 2009 (CEST)

Chańcza (zbiornik wodny)edytuj kod

Chańcza (zbiornik wodny) nie występuje na liście GUGiK.

  • w Słownik Geograficzno-krajoznawczy Polski występuje pod nazwą Chańcza, Zbiornik Wodny Chańcza
  • na mapie Google jako Jezioro Chańcza
  • na mapie Geoportalu (Raster) jako Zbiornik Chańcza

michal-100 (dyskusja) 12:17, 15 lip 2009 (CEST)

suche zbiorniki przeciwpowodzioweedytuj kod

zbiornik KRZESZóW ;jest błąd w nazwie rzeki, powinno być ZADRNA, zamiast ZADRA.

Na podstawie artykułu: "Dyskusja:Sztuczne zbiorniki wodne w Polsce" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy