Dyskusja wikipedysty:EMeczKa


Dyskusja wikipedysty:EMeczKa w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Spis treści

Zostaw nową wiadomość | Archiwa dyskusji: 1-50

51-100101-150151-200

Sławomir Mikliczedytuj kod

Cześć, Wreszcie poczułem się tu mniej zagubiony;) Czy możesz mi powiedzieć dlaczego Pablo000 usunął mój wpis. Moim zdaniem dyskusja wcale nie wykazała, że radni sejmiku wojewódzkiego są nieencyklopedyczni. --Boleczyta (dyskusja) 13:47, 20 sty 2010 (CET)

Anulowanie zmian bez uzasadnienia, odp.edytuj kod

Hmm, rzeczywiście rzadko wstawiam komentarz do anulowanych edycji, ale zwykle są to typowe wandalizmy. W pierwszej edycji, to nie była jakaś ważna postać aby pisać odtwórcę, a przypis był nieodpowiedni, a przynajmniej ja nie widziałam tam tej aktorki czy obsady. Druga edycja to trochę kwestia sporna, ale usunę ten fragment, przez który anulowałam wszystko. Będę się pilnować. Pozdrawiam Krysiaj23 (dyskusja) 16:23, 20 sty 2010 (CET)

Re: Witaj w Wikipedii, wolnej encyklopedii!edytuj kod

Hejka, jeżeli mogę Cię prosić, przejrzyj i ewentualnie oznacz proszę mój ostatni wkład.

Pozdrawiam IPek

Incognito LiveCDedytuj kod

przejrzyj artykuł na temat Incognito LiveCD dawno napisany ale nie przejrzany przez redaktora linuxozaurus dyskusja "Wolne Oprogramowanie dla Wolnych Ludzi" 12:53, 21 sty 2010 (CET)

nowe hasło Kororaaedytuj kod

Witaj Ja poproszę o poprawki w moim brudnopisie

tym razem nowe hasło Kororaa

linuxozaurus dyskusja "Wolne Oprogramowanie dla Wolnych Ludzi" 17:13, 21 sty 2010 (CET)

radni sejmiów wójewódzkichedytuj kod

Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź. Z pewnością będę się starał - na ile sił, wolnego czasu i wiedzy wystarczy - wzbogacać polską wikipedię. Póki co jednak chciałbym jeszcze podyskutować o radnych sejmików wojewódzkich. Niestety sonda dotyczyła wszystkich radnych. Zarówno tych wojewódzkich (decydują o losach milionów ludzi, zarządzają olbrzymimi budżetami), jak i tych np. gminnych (decyzje wpływają w skrajnych przypadkach na losy zaledwie tysięcy mieszkańców, małe budżety). Nie można ich porównywać i wrzucać do jednego worka. Wciąż mam poczucie, że nikt nie odpowiedział na moje argumenty dotyczące rangi radnych wojewódzkich (przypominam: wg protokółu dyplomatycznego stoją oni nad burmistrzami, a ci bez problemy są uznawani za encyklopedycznych). Niestety uważam, że przeprowadzona sonda nie jest miarodajna. Jestem gotów do dyskusji.--Boleczyta (dyskusja) 21:41, 25 sty 2010 (CET)

Pomoc:Przewodnicyedytuj kod

Widzę, że przyjmujesz podopiecznych pod opiekę. A widziałaś Pomoc:Przewodnicy#Gadżety?

thnxedytuj kod

dzięki za poprawki i skazówki artykuł został przeniesiony do wiki z brudnopisu i dodałam linki linuxozaurus dyskusja "Wolne Oprogramowanie dla Wolnych Ludzi" 23:22, 26 sty 2010 (CET)

"Przykład nieumiejętnego posługiwanie się programem graficznym"edytuj kod

Oznaczyłaś tę edycję http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Picasa&diff=prev&oldid=20070826 jako przejrzaną. Niedobrze. Pozdrawiam.

Istotnie, powinienem był zauważyć tę literówkę — EMeczKa dyskusja 22:07, 31 sty 2010 (CET)

re:Pomoc przy mapceedytuj kod

Niestety podany link nie działa... Aotearoa dyskusja 22:07, 7 lut 2010 (CET)

Mapa całkiem fajna, nie ma na niej dużych błędów technicznych. Wyłapałem kilka drobnych potknięć:

  • w kilku miejscach poziomice nie są zaokrąglone, tylko ostro się łamią (np. na wsch. od Wielkiego Wołoszyna, przy Zadniej Sieczkowej Przełęczy), analogicznie w kilku miejscach można by bardziej wygładzić brzeg jezior
  • przy nazwach szczytów i przełączy oraz schroniska opisanych w dwóch wierszach zastosowałbym mniejszą odległość pomiędzy tymi wierszami
  • nie widzę uzasadnienia rozróżnienia nazw form ukształtowania terenu – część jest zapisana pismem prostym, część kursywą, a wydaje mi się, że to obiekty podobnego typu
  • nazwy Mały Staw Polski i Przedni Staw Polski: powinna być mniejsza odległość między wierszami, a wiersz drugi wyśrodkowany w pionie względem wiersza pierwszego
  • przy Siklawie znak wodospadu jest grubszy niż przy innych wodospadach
  • nazwa Potok Roztoka niefortunnie ustawiona („rozłażą się” litery)
  • w nazwie Kozia Przełęcz zbędne są dywizy
  • przy nazwach obiektów leżących na granicy można by opcjonalnie dodać nazwy słowackie
  • należy wyretuszować znak granicy pod opisem Świnica
  • opis Wole Oko należy przenieść na wschodnią stronę stawu, tak by napis nie nachodził na znak cieku
  • obszary gdzie kosodrzewina nachodzi na skały mają kolor nieopisany w legendzie, myślę, że obszary te należałoby zaznaczyć wyłącznie jako kosodrzewina
  • w kilku miejscach (np. na południu mapy) nałożone jest szare zaciemnienie (na rysunek skał i na tło mapy) wyglądające jak zasięg czegoś, wygląda to na jakiś błąd
  • w legendzie brak informacji o batymetrii
  • opisy poziomic wskazują kierunki spadku stoku i powinny być zawsze tak umieszczane, że dół opisu poziomicy pokazuje gdzie jest niżej, dlatego należałoby odwrócić opisy kilku poziomic znajdujących się na południe i wschód od Wielkiego Stawu Polskiego
  • ponieważ ma to być mapa do Wikipedii, to można zrezygnować z tytułu mapy (tytułem będzie mogła być nazwa pliku, jego opis na Commons lub podpis pod mapą umieszczony w artykule); można by też dać legendę w osobnym pliku, a nie na mapie (to ułatwia ewentualne tłumaczenie na inne języki, ale jednocześnie rozbija mapę na osobne pliki, co dla niektórych osób może być uciążliwe w korzystaniu)

To tyle, co udało mi się znaleźć. Mapa jest na prawdę dobra. Aotearoa dyskusja 11:54, 8 lut 2010 (CET)

Tego cieniowania bym nie zostawiał – ciężko domyśleć się, że to cieniowanie (ja na to nie wpadłem), nie wnosi ono praktycznie nic do mapy (a wg mnie nawet przeszkadza). Jeszcze kilka drobnych niedociągnięć jakie znalazłem: ciek wypływający z Kobylie pliesko nie łączy się z ciekiem głównym (jest mała przerwa pomiędzy znakami obu cieków); Skrajny oraz Zadni Litworowy Żleb opisane są skrótem, warto aby skrócony był konsekwentnie ten sam wyraz w obu nazwach (Litworowy lub Żleb); nad Urwanym Żlebem jest przerwa w poziomicy 1850 m; opis Mały Staw Polski nachodzi na znak cieku – tu najlepiej będzie wyretuszować.Aotearoa dyskusja 09:16, 9 lut 2010 (CET)

Mam nadzieję, że z tym uwieńczeniem Twojej pracy kłopotów nie będzie. Aotearoa dyskusja 23:29, 11 lut 2010 (CET)

Re: MediaWiki:Longpagewarningedytuj kod

Ostatnie zmiany były związane z problemem jaki wynikł przy okazji hasła Zmarli w roku 2009 (patrz historia artykułu). Nie jest to związane z ograniczeniami przeglądarek, ale hasło, które miało powyżej 170k bajtów było właściwie niemożliwe do edytowania w całości, baza wywalała timeouty. Dopracowałem komunikat wspierając się na en.wiki, mam nadzieję, że ok. LeinaD dyskusja 20:45, 9 lut 2010 (CET)

Mapa Doliny Pięciu Stawówedytuj kod

Teraz jest dobrze, jeszcze można by szlak na Skrajny Granat skierować bardziej na wierzchołek i dociągnąć do Orlej Perci szlaki na Zadni Granat i Żleb Kulczyńskiego. --Łukasz W. dyskusja 20:09, 13 lut 2010 (CET)

Zwróciłem teraz uwagę na oznaczenia szlaków, porównując je z mapą Orlej Perci wyd. Sygnatura. Według tejże mapy żelastwo na szlaku przez Żleb Kulczyńskiego jest tylko na dole przy dojściu do żlebu, a w samym żlebie nie ma łańcuchów, tak więc wykropkowanie powinno się skończyć tak ok. 2100 m. Na Orlej Perci w Kulczyńskim również ich nie ma, są dopiero w kominie w Czarnym Mniszku, więc kropki na odcinku Przeł. nad Buczynową Dolinką - czarny szlak są zbędne. Długi ciąg ubezpieczeń zaczyna się zaraz za Małym Kozim, a mniejsze są jeszcze przed nim, więc trzeba by wykropkować tam trochę dłuższy odcinek. Na Granatach odcinek Skrajna Sieczkowa Przełączka - Skrajny Granat jest pozbawiony metalu, ale to już raczej drobiazg. Słuszna jest również uwaga w medalowej dyskusji odnośnie trudności na szlakach, tak naprawdę nie wiadomo co to jest - i tylko łatwiejsze odcinki Orlej Perci zawierają te trudności. No i ten czas na zielonym szlaku przez Siklawę - 25 min to trochę mało i w dodatku w obie strony taki sam. Skąd w ogóle brałeś czasy? --Łukasz W. dyskusja 21:38, 14 lut 2010 (CET) Jakiś czas temu TPN ujednolicił czasy na tabliczkach z tymi podawanymi w przewodnikach przez Nykę. To może trzymajmy się tego (mogę Ci podać), najlepiej by było oczywiście poprawić wszystkie artykuły, ale tego mnóstwo jest... (kiedyś dopisywałem wszystkie opisy szlaków na podstawie mapy ExpressMap). ToSter→¿? 00:56, 15 lut 2010 (CET)
  • czerwony Świnica - 40 min - Zawrat - 1 h - Kozia - 1.15 h - Kozi - 40 min - Żleb K. - 35 min - Zadni - 25 min - Skrajny - 1.45 h (z powr. 1.50) - Krzyżne
  • zielony Wodogrzmoty - 1.10 h - skrzyżowanie - 50 min - schronisko (z powr. całość 1.35 h)
  • czarny skrzyżowanie - 35 min (z powr. 25 min) - schronisko
  • czarny skrzyżowanie - 1.20 h (z powr. 1 h) - Kozi
  • żółty tablica - 1.15 h (z powr. 1 h) - Kozia
  • niebieski Zawrat - (z powr. 55 min) - tablica - 20 min - szlak na Krzyżne - 15 min - schronisko
    • Zawrat - schronisko 1.15 h
  • żółty Krzyżne - 1.15 h (z powr. 1.45 h) - skrzyżowanie - 15 min - schronisko
  • żółty Dol. za Mnichem - 1 h (z powr. 45 min) - Szpiglasowa (Szpiglasowy 8 min) - 1.45 h (z powr. 2 h) - schronisko

Chaotycznie to, wyciągnąłem tyle, co się dało, nie zawsze uwzględnione są skrzyżowania. Jak Ci się nie uda złożyć wszystkich czasów do jednej kupy, to może zostaw lepiej z którejś mapy. Pozdrawiam ToSter→¿? 09:06, 15 lut 2010 (CET)

To w takim razie niech zostaną łańcuchy w Czarnych Ścianach, a co do trudności to fakt, z reguły trudniejsze odcinki są wyposażone w żelastwo. Tylko że na mapce takie fragmenty mają inne oznaczenie niż "szlaki z trudnościami". Skoro cała Orla to albo łańcuchy, albo inne trudności, to wypadałoby tak oznaczyć inne szlaki. Na przykład mapa wyd. "WiT" oznacza jako szlaki trudne bez łańcuchów szlak na Kozią Przełęcz od Gąsienicowej, Żleb Kulczyńskiego powyżej łańcuchów, górną część podejścia na Skrajny Granat znad Czarnego Stawu Gąsienicowego, a nawet odcinek Szpiglasowa Przełęcz - Wierch. Tak więc trudność to pojęcie względne. Jeśli chodzi o czasy, to w sierpniu zeszłego roku na znaku umieszczonym na skrzyżowaniu szlaku na Zawrat i Szpiglasową był podany czas 2 h na przełęcz. --Łukasz W. dyskusja 09:27, 15 lut 2010 (CET) Jeszcze łańcuchy w Kulczyńskim, na czarnym szlaku zostały, a są tylko na małym fragmencie. --Łukasz W. dyskusja 21:22, 15 lut 2010 (CET)

Wymowa i transkrypcja języka francuskiegoedytuj kod

Witaj! Przeniosłam cała sekcję do nowego artykułu, czyli usunęłam ją z Język francuski. Po pierwsze nie wiem czy nazwa jest najlepsza, jednak nie może to być "Fonologia języka francuskiego", bo cel jest praktyczny: pomóc w wymowie dzięki poznaniu transkrypcji i odsyłaczom do wzorów wymowy. Nie zajmuję się opisem systemu fonologicznego, to osobne zagadnienie.
Po drugie uważam, że nadeszła pora na stworzenie kategorii "język francuski", bo uzbierało się już sporo artykułów. Angielski ma swoją kategorię. Czy wiesz jak utworzyć kategorię i czy popierasz ten zamysł?
Pozdrawiam Ilmatar (dyskusja) 00:34, 27 lut 2010 (CET)

Nie pomyliłam się. Sprawa 1 - "Wymowa..." - ok, nie Twój temat. Chodzi mi o ogólną strategię w sprawie wymowy języków obcych.
Sprawa 2. Nie ma kategorii "Język francuski", chociaż niektore inne języki ją mają, np. angielski, polski, niemiecki itd. Nie wiem jak się zabrać do tworzenia nowej kategorii i czy jest to w gestii wyłącznie adminów? Pozdrawiam Ilmatar (dyskusja) 17:05, 4 mar 2010 (CET)

Mapkiedytuj kod

Hej hej,

na pierwszą mapkę patrzyłem i mi się podoba, ale jeszcze się nie zabrałem do dokładnej analizy - do jutra przejrzę jedno i drugie. Pozdrawiam ToSter→¿? 20:57, 9 mar 2010 (CET)

Jeśli o pierwszą mapkę idzie, to moje uwagi mają się tak:

  • Opalony Wierch ma dwa wierzchołki, niższy jest zwornikiem
  • Dolina Hlińska, Piarżysta, Mięguszowiecka - taka kolejność, uznaliśmy, że nie bierzemy pod uwagę fanaberii Paryskich ;)
  • izobaty na Słowacji
  • Mięguszowiecki Szczyt Wielki, Pośredni, Czarny - zdecydowanie taka kolejność, no a Wielki jest Wielki
  • może skrót Mięgusz. da się jednak rozwinąć?
  • Cubryńska Galeria to nie ta ścieżka, tylko taras skalny, a właściwie trzy: Zadnia, Mała, Wielka
  • Kazalnica z dookreśleniem Mięguszowiecka
  • Mnichowy Żleb, nie Żleb pod Mnichem
  • Dolina Żabich Stawów Białczańskich, taka nazwa chyba lepsza
  • Żabi Szczyt Wyżni, Niżni w tej kolejności
  • Apostoły to nie szczyt, a kilka w grani
  • Owcze Turniczki bezpośrednio w grani raczej leżą
  • brakuje Żabiej Lalki
  • wystarczy jedna obecna nazwa Ťažká, Česká zbędna
  • jak Marusarzowy, to i Owczy Żleb
  • Sedielko pod Rysmi, nie Rysami
  • szlak na Rysy idzie trochę inaczej (zmienił się), blisko wierzchołka Buli, wg mojej mapy łańcuchy są też w Długim Piargu, byłem dwa razy, ale nie pamiętam :)
  • nie za blisko siebie wierzchołki Rysów?

Pozdrówki ToSter→¿? 08:57, 10 mar 2010 (CET)

A jeśli o OP idzie, to:

  • Kozia Przełęcz Wyżnia tu niepoprawiona
  • szlak na Kościelec od Czarnego Stawu jest teraz cały czarny, "do szl. zielonego" też więc nieaktualne
  • Wołoszyńska Szczerbina, nie Szczerbinka
  • dwa wierzchołki Małej Buczynowej Turni
  • przełęcze po obu stronach Ptaka
  • nie widać, że Pościel Jasińskiego to przełęcz
  • Sieczkowe Przełączki, nie Przełęcze
  • z Kozich Perci zostały same Perci
  • potok Roztokę można podpisać
  • jak pozostałe stawy są Gąsienicowe, to Zmarzły i Długi też
  • nie wiadomo, czego dotyczą podpisy Pańszczyckich Czub, trzeba je zaznaczyć

Podoba mi się sposób przedstawienia odległości na szlakach :) popraw te parę drobiazgów i już będą trzy ilustracje na medal, a nie jedna ;) ToSter→¿? 09:14, 10 mar 2010 (CET)

Daj adres mailowy, to Ci wyślę fotki mapy "WiT" 1:20000, bardzo ją sobie chwalę. Są np. izobaty ;) Cubryńskie Galerie można podpisać poziomo, tak przynajmniej zrobili na tej mapie i wygląda dobrze. Jak tak na różne moje mapy patrzę, to wychodzi na to, że w sumie na żadnej nie ma wszystkich obiektów - trzeba trochę na wyczucie, na podstawie zdjęć i poziomic na mapach. No a jak się te obiekty pominie, to w sumie tragedii nie będzie :) ToSter→¿? 11:30, 12 mar 2010 (CET) Poszło, czekało na gmailu na adres ;) nie wpadłem na to, żeby sprawdzić stronę wikipedysty :) ToSter→¿? 10:39, 16 mar 2010 (CET) Popatrzę, jak znajdę chwilkę, ale teraz to muszę się wziąć do roboty ;) Pozdrówki ToSter→¿? 19:56, 31 mar 2010 (CEST)

Nowy Artykuł EasyPensyedytuj kod

Witaj ja proszę o sprawdzenie brudnopisu tym razem nowe hasło EasyPensy linuxozaurus dyskusja "Wolne Oprogramowanie dla Wolnych Ludzi" 23:50, 15 mar 2010 (CET)

Hala Gąsienicowaedytuj kod

Hej!

Wieczorem podeślę. Wietrzę coś fajnego :) ToSter→¿? 09:12, 15 lis 2011 (CET)

  • Ż Kasprowy – Murowaniec = 0.50/1.15
  • Ż Kasprowy – szlak Z = 0.30
  • C Murowaniec – szlaki Z i Ż = 0.20
  • C szlaki Z i Ż – okolica Czerwonych Stawków = 0.25
  • C Murowaniec – Świnicka P. = 1.30/1.10
  • C+Cze Murowaniec – Świnica = 2.15/1.45
  • Z Murowaniec – szlak C = 0.30
  • Z Murowaniec – Liliowe = 1.15/1.00
  • C Murowaniec – okolica Czerwonych Stawków = 0.45/0.35
  • N okolica Czerwonych Stawków – Karb = 0.30/0.25
  • C Karb – Kościelec = 0.40/0.30
  • N Murowaniec – Czarny Staw = 0.25/0.20
  • C Czarny Staw – Karb = 0.35/0.25
  • N Czarny Staw od Z do 2. Ż koło Zmarzłego = 0.45/0.35
  • N od Ż - Zawrat = 0.50/0.45
  • N Murowaniec – Ż na Skrajny = 0.40
  • Ż koło Zmarzłego od N do Z = ?
  • Ż od Z na Kozią Przełęcz = 0.45/0.35
  • Ż+N Kozia P. – Murowaniec = 1.30/2.00
  • Z Zmarzły – Zadni Granat = 1.20/1.00
  • C Żlebem Kulczyńskiego = 0.50/0.50
  • Ż Czarny Staw – Skrajny Granat = 1.45
  • Cze Kasprowy – Liliowe = 0.25
  • Cze Liliowe – Świnica = 1.10
  • Z+Cze Murowaniec – Liliowe – Świnica 2.30/2.00
  • Cze Świnicka P. – Świnica = 0.45/0.40
  • Cze Świnica – Zawrat = 0.40/0.45

Wyciągnąłem z Nyki ile się dało, ale pozostają niejasności. Mam nadzieję, że a) powyższy spis jest wystarczająco czytelny, b) przyda się :) Pozdrowienia ToSter→¿? 22:18, 15 lis 2011 (CET)

Fajna mapa :) Na pewno znajdę niebawem chwilę, żeby się w nią dłużej powpatrywać. Masz rację, przydałoby się użyć mapek w innych miejscach, bo nie jest łatwo je odkryć. I tu niestety, podobnie jak Ty, dobrego pomysłu nie mam... Ale postaram się pomyśleć, kto wie, może się coś wymyśli ;) ToSter→¿? 22:25, 17 lis 2011 (CET)

serdecznie dziękujęedytuj kod

Serdecznie dziękuję za wyrozumiałość co do moich pierwszych, nieporadnych kroków w Wikipedii. --P.Skuza 18:37, 11 kwi 2012 (CEST)

wymiana szablonuedytuj kod

Jak wymienić szablon? Chyba skopiowałem szablon zabezpieczony i w nowym haśle "Ryszard Skrzyniarz" pojawiają się kategorie, które nie powinny być w przypadku żyjących osób typu "data śmierci". Nie umiem jeszcze korzystać z gotowych szablonów. Proszę o pomoc w tym , jak i w przejrzeniu hasła, jeśli w ogóle będzie zaakceptowane.

Dziękuję. --P.Skuza 20:07, 11 kwi 2012 (CEST)

podpisedytuj kod

Dzięki za pomoc i odzew. A co się wyświetla, jeśli umieszczam pod wiadomością znak (podpis i aktualna data i czas) --P.Skuza 21:54, 11 kwi 2012 (CEST) Widzę tam oprócz dwóch kresek cztery tyldy. Czy wpisanie czterech tyld z klawiatury też powoduje podpisanie się ? P.Skuza 21:54, 11 kwi 2012 (CEST)

pomocedytuj kod

Chciałem w przypisie w haśle Ryszard Skrzyniarz wstawić informację o odnośniku do bazy "nauka polska" i opisie rozprawy dr tegoż naukowca i coś narozrabiałem. Proszę o pomoc. --P.Skuza 21:56, 14 kwi 2012 (CEST)

Kategorieedytuj kod

Hej, bardzo dziękuję za uwagi - właśnie się zaczęłam zastanawiać czy to co robię jest aby na pewno właściwe bo nigdzie nie mogłam znaleźć tego co mi napisałeś w dyskusji :)! Dzięki! Nie będę zatem "generalizować " kategorii tylko je uszczegóławiać.Pozdrawiam! Magdalena Szpunt (dyskusja) 14:51, 2 mar 2014 (CET)

Jak dodać nowy wpis?edytuj kod

Witam, trochę nie ogarniam tworzenia nowych artykułów. Stworzyłem krótki opis Agnieszki Glinki vel Glinczanki - jak go przenieść z brudnopisu do właściwej wikipedii ? Pozdrawiam Ryszard 74 (dyskusja) 22:04, 27 lip 2016 (CEST)

Dziękuję za wyjaśnienia - prawie się udałoedytuj kod

Dziękuję za pomoc z założeniem nowego artykułu. Prawie się udało. Niestety zdublowałem artykuły i jest teraz https://pl.wikipedia.org/wiki/Agnieszka_Glinczanka oraz https://pl.wikipedia.org/wiki/Glinczanka - czy mógłbym prosić o skasowanie tego drugiego? Wszelkie uwagi co do tego skromnego zalążka mile widziane. Pozdrawiam! Ryszard 74 (dyskusja) 23:28, 28 lip 2016 (CEST)

Na podstawie artykułu: "Dyskusja wikipedysty:EMeczKa" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy