Dyskusja wikipedysty:Gruzin


Dyskusja wikipedysty:Gruzin w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Spis treści

Biogram generałaedytuj kod

Popraw TU [1] proszę co nieco:). Dostają chłopcy polecenie napisania biogramu i męczą poważne nazwisko:). Akurat ten facet (z wężykami) nie zasługuje na to. Pomożesz? pzreczytaj też uwagi Ciacho. Lepiej mniej a dobrze...potem dopisze się resztę--Kerim44 (dyskusja) 16:13, 8 paź 2019 (CEST)

infobox - to już nie wypisujecie wszystkich stanowisk. Mi to rybka - tylko pytam--Kerim44 (dyskusja) 19:54, 8 paź 2019 (CEST) dowódca baterii to ostatnie stanowisko, które daje poczucie włądzy. Później już struktury;)...Stanowisko to swiadczy też o tym, ze generał powąchał prochu. Ale ok - przy tak wysokich stanowiskach mozna pominąć.

oooo a jednak nie powąchał... był dowódcą podchorązych - czyli szkoła, czyli...teoretyk;). Dopiero po akademii przyszedł "do linii"--Kerim44 (dyskusja) 20:42, 8 paź 2019 (CEST)

Dlatego poczyniłem skróty. Rozwinięcia w linkach i w części głównej --Kerim44 (dyskusja) 21:16, 8 paź 2019 (CEST)

Zygmunt Platonoff-Plateredytuj kod

Zerknij na hasło Zygmunt Platonoff-Plater. Na górze jest data śmierci 11 lub 12 kwietnia, na dole hasła 13 lub 14 kwietnia. Braniewiak (dyskusja) 20:34, 13 paź 2019 (CEST)

powiat żytomierskiedytuj kod

Witaj,

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6e/Volhynian_governorate_1820.jpg powiat żytomierski na mapie guberni wołyńskiej. PZDR Andros64 (dyskusja) 18:49, 14 paź 2019 (CEST) PS. granice powiatu się do 1914 nie zmieniły. Andros64 (dyskusja) 21:40, 14 paź 2019 (CEST)

  • Cieszę się, że się przydało. PZDR Andros64 (dyskusja) 23:57, 14 paź 2019 (CEST)

zmianaedytuj kod

A dlaczego nie? I wilk syty i owca cała;)--Kerim44 (dyskusja) 16:08, 20 paź 2019 (CEST)

a tak z innej beczki - tego akurat pułku w ogóle nie było...--Kerim44 (dyskusja) 16:08, 20 paź 2019 (CEST)

Zbigniew Oleński - prośbaedytuj kod

Witaj, wyciągnąłbyś, swoimi magicznymi metodami, informacje o tym człowieku z dzienników pers. i z prasy? Oczywiście to nic pilnego. Pozdrawiam w2k2 (dyskusja) 09:09, 21 paź 2019 (CEST)

re:edytuj kod

Witaj;

Nie widziałem tych ustaleń, ale generalnie najważniejsza jest zasada zdrowego rozsądku. Zwłaszcza jak ktoś ma znaczące stanowisko polityczno-administracyjne i drugi życiorys wojskowy. Pozdrawiam serdecznie! Andros64 (dyskusja) 22:43, 22 paź 2019 (CEST)

Medal jubileuszowy „W upamiętnieniu 100-lecia urodzin Władimira Iljicza Lenina”edytuj kod

Cześć! Dokonując takich edycji zwróć proszę uwagę, że ten medal występował w dwóch wersjach: „Za mężną pracę” i „Za wojskowe męstwo”. W artykule Hienadź Usiukiewicz napisane było, który wariant przyznano temu człowiekowi, ale wstawiając link usunąłeś tę informację. Sądzę, że warto, aby zachować to rozróżnienie. Pozdrawiam! Tomasz Bladyniec (dyskusja) 11:09, 24 paź 2019 (CEST)

Szablony baretek to nie problem. Chodzi o to, że usunąłeś tę informację w tekście artykułu. Tomasz Bladyniec (dyskusja) 12:50, 24 paź 2019 (CEST)

Igor Tkaczenkoedytuj kod

Miałeś podstawy do SdU, bo oceniamy stan hasła, a nie jego potencjał. A ten fatalny. Ale widzę, że dobrze znasz rosyjski (ru3) - to w sytuacjach Rosjan może lepiej próbować najpierw sprawdzić co piszą o nim w ruwiki i jeśli tam są wyraźne oznaki ency to spróbować te oznaki dać do nas wraz ze źródłami? Przynajmniej w zakresie dającym ency - tak jak to tu zrobiłem. Przyznaję , że to dość parszywa robota, bo to w ruwiki robi za źródła, to woła o pomstę do nieba i trzeba czasem samemu poszukać z ruwiki biorąc tylko trop do medalu lub patronatu, ale jako tako się da to zrobić. Pozdrawiam --Piotr967 podyskutujmy 19:30, 24 paź 2019 (CEST)

Odznaczeniaedytuj kod

Są w artykule pozycje bibliografii, czy nie ma? Link jest jeden, ale już wystarczy go kliknąć, żeby zobaczyć, że otrzymał te odznaczenia. Widocznie w tekście zostały przeoczone, czy też celowo potraktowane jako inne – więc dopisałem je, żeby z treści wynikały. Pawmak (dyskusja) 19:16, 1 lis 2019 (CET) A co do Cz. Barana, to nie robiłem rewertu, bo kiedyś mieliśmy dyskusję w podobnej kwestii i przyzwoliłem na coś podobnego, ale jednak uważam, że niesłusznie wstawiłeś baretkę Krzyża Kawalerskiego, bo nie wiadomo, jaki OOP otrzymał, a baretki nie są obowiązkowe. Pawmak (dyskusja) 19:20, 1 lis 2019 (CET)

To chyba masz małe doświadczenie na Wikipedii – bibliografia to nic innego, jak źródła. Rzeczywiście ostatnio jest taka moda, że się oprzypisowuje, co się da, ale w drugą stronę spytać, po co jest bibliografia w takim razie? A z przypisami nie powinna być ona dublowana (chyba, że używany jest szablon odn). Po prostu z reguły jeśli z jakiejś pozycji pochodzi dużo treści hasła, to się ją wstawia jako bibliografię, a przypisy są do refowania poszczególnych (raczej pojedynczych) informacji z innych źródeł. Pawmak (dyskusja) 20:14, 1 lis 2019 (CET) Bo tak to wyglądało z tego, co pisałeś, ale rzeczywiście wycofuję się z tego. Natomiast nikt nie może powiedzieć, że informacja mająca źródło w bibliografii jest nieuźródłowiona. Mimo, że rzeczywiście lepiej, jak jest łatwiejsze dojście do jakiejś konkretnej informacji czy konkretyzacja źródła w danym przypadku, ale z drugiej strony też nie ma co popadać w przesadę i przejrzystość hasła też moim zdaniem ma swoją wartość. Gdyby ściśle dosłownie traktować to, co cytujesz, to sekcja "Bibliografia" w żadnym haśle nie byłaby potrzebna (z wyjątkiem sytuacji używania szablonu odn, co jednak nie jest bardzo popularne). Pawmak (dyskusja) 21:10, 1 lis 2019 (CET) Ale to nie jest przypadek hasła o Kozdrze. Tam konkretnym przypisem uźródłowione są tylko te odznaczenia z datami, których to dat nie ma w Bibliotece Sejmowej (daty są istotne dla kategoryzacji, więc słusznie). Do pozostałych nie ma przypisu, bo są one uźródłowione ogólnie linkiem do BS. Tak jak cała reszta treści hasła jest uźródłowiona bibliografią (i nie sposób, nie mając dostępu do tych pozycji, dodać do każdej informacji w haśle konkretnych przypisów z tych źródeł – tak jak mówię może byłoby i lepiej /z wyjątkiem kwestii wyglądu, bo byłoby nieprzejrzyście „napaćkane” tymi przypisami/, ale to nie znaczy, że cokolwiek w tym haśle nie jest uźródłowione). Pawmak (dyskusja) 12:20, 2 lis 2019 (CET) A co do tego, to niby ogólna, ale wygląda zdaje się dokładnie tak samo, jak Krzyża Kawalerskiego, więc na jedno wychodzi. No ale nie wiem, może to i dopuszczalne rozwiązanie. Pawmak (dyskusja) 12:22, 2 lis 2019 (CET) No a ja nie wstawiałem tego przypisu, no ale teraz poprawiłem zapis, żeby rzeczywiście było precyzyjniej. I nie interpretuj fałszywie mojego toku, bo skoro przypis dotyczy tylko jednej informacji z hasła, to jest jak najbardziej na miejscu :) Co nie znaczy, że przy linku do artykułu z „Nowin” zamiast tego w bibliografii informacja byłaby mniej uźródłowiona, no ale to już byłby błąd. Data otrzymania OBPL być może właśnie wynika z którejś z pozycji bibliograficznych, no ale nie mając do nich dostępu, nie sprawdzimy tego (i jakby była orefowana konkretnym przypisem do czegoś papierowego, tak samo byśmy nie sprawdzili bez dostępu). Pawmak (dyskusja) 13:41, 2 lis 2019 (CET)

powiat żytomierskiedytuj kod

  • Dzień dobry, czy temat jest aktualny ? Chodzi o ujezd żytomierski guberni wołyńskiej ? --Birczanin (dyskusja) 10:25, 3 lis 2019 (CET)

Przypisedytuj kod

Witaj. Proszę o usuniecie wpisu na mojej stronie dyskusji ponieważ przypis został dodany, więc Twój wpis jest pomyłką. Widocznie spojrzałeś na wersję przejrzaną, a nie tę oczekującą na przejrzenie--Kshywy (dyskusja) 10:11, 9 lis 2019 (CET)

Przypis o tym że jest pułkownikiem dodałem z infoboxem o 23:07, 8 lis 2019‎, a kolega napisał mi o dodaniu przypisu o 09:53, 9 lis 2019 więc grubo po 9 godzin po dodaniu przypisu. Proszę sprawdzić.--Kshywy (dyskusja) 10:22, 9 lis 2019 (CET)

O godzinie 23:07, 8 lis 2019 dodałem infobox z informacją o tym że był płk, oraz przypis potwierdzający to, czyli Biuletyn Informacyjny IPN, a kolega prośbę o przypis napisał o godzinie 09:53, 9 lis 2019. Czyli po 9 godzinach od dodania przypisu. Później jedynie przełożyłem go w inne miejsce, gdyż przypis znajdował się już w haśle, co zrobiłem zgodnie z sugestią Kolegi--Kshywy (dyskusja) 10:44, 9 lis 2019 (CET)

Księgi cmentarneedytuj kod

Co masz na myśli, pisząc Księgi cmentarne? Listę pochowanych czy jakieś wspomnienia? Trzeba się zasłużyć poważnie, żeby tam się znaleźć, czy bliscy mogą dopisać np. nauczyciela? Ciacho5 (dyskusja) 10:57, 10 lis 2019 (CET)

  • W dyskusji byłbym przeciw. Jeżeli księga zawiera lotników polskich poległych, zmarłych i zaginionych 1939-1946, to znaczyłoby, że każdy (?) lotnik poległy lub zaginiony jest ency (?). Tymczasem żołnierz odznaczony KW (i poległy) nie ma szans. W poczekalni pisałem o sekcji biogramowej w książce, gdzie są wszyscy których udało się wspomnieć, z naciskiem na duchownych (autor opisuje nawet szeregowych zakonników, byle pochodzili z onej miejscowości). Jest jakiś Słownik działaczy ruchu robotniczego, gdzie autorzy mają/mieli za cel opisać wszystkich działaczy szczebla powyżej POP czy jakoś tak. Są Księgi duchowieństwa diecezji X, gdzie prawie wszyscy księżą są opisani.

Takie coś przerzuciłoby nas ku jakiejśtam kombinacji (delecjonizm inkluzjonistyczny czy odwrotnie), że można opisać każdego/wszystko, na co są źródła.

Być może byłoby to bliższe sloganowi Wikipedii (Każdy ma dostęp do całej wiedzy), ale na razie jesteśmy daleko od tego i chyba nie idziemy w tamtą stronę. Ciacho5 (dyskusja) 14:39, 10 lis 2019 (CET)

Na podstawie artykułu: "Dyskusja wikipedysty:Gruzin" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy