Dyskusja wikipedysty:Grzegorz Kotlarz


Dyskusja wikipedysty:Grzegorz Kotlarz w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Spis treści

Hejka!edytuj kod

Wikipedia:Portal wikipedystów

Mam zaszczyt powitać Cię w imieniu Komitetu powitalnego Wikipedii ;)

Fajnie, że udało Ci się dołączyć do projektu. Pozwolisz, że na początek wrzucę na twoją stronę dyskusji kilka przydatnych linków:

  • Jeśli w treści powyższych artykułów nie uzyskałeś odpowiedzi na trapiące Cię problemy, dodaj do swojej strony Szablon:Pomocy poprzez wpisanie {{pomocy|po kresce opis problemu}} na tej stronie, a na pewno zgłosi się ktoś chętny wyjaśnić kłopotliwą dla Ciebie sprawę.
  • Na IRC-u: [1] też zawsze znajdziesz parę osób chętnych do pomocy.

Aby nie zapomnieć o zasadach, wrzuć je najlepiej na swoja stronę użytkownika, w szczególności Wikipedia:Prawa autorskie i Neutralny punkt widzenia.

Dwie ważne kwestie na początek

Jeżeli chcesz popróbować działać w Wiki bez obaw, że coś zepsujesz to przejdź do brudnopisu ogólnego. Możesz też założyć własny – kliknij: Wikipedysta:Grzegorz_Kotlarz/brudnopis.

Chcąc skontaktować się z innym wikipedystą, wpisuj się na jego stronie dyskusji – wtedy dana osoba otrzyma komunikat o wiadomości i będzie mogła ci odpowiedzieć. Jeżeli chcesz mi odpisać możesz to właśnie zrobić na mojej stronie dyskusji. Na stronach dyskusji podpisujemy się czterema tyldami (~~~~)

Czasami zdarza się, że nie mamy pomysłu na to, co można by jeszcze robić w Wikipedii. Warto wówczas zajrzeć na stronę Kooperacji.

dodałeś obszerny fragment o Straszewie, jednakże proszę abyś nie podpisywał się na stronie artykułu (twoja nazwa wikipedysty będzie i tak widoczna w historii strony). Dodatkowo dobrze by było podzielić ten duuuży akapit na kilka mniejszych dla przejrzystości i dodać linki wewnętrzne. To tyle :). Pozdrawiam --  EMeczKa dyskusja 23:58, 26 gru 2006 (CET) 

Karol hr. O'Rourkeedytuj kod

Witam, jak domyślam się to Ty jesteś autorem artykułu o hr. O'Rourke. Myślę, że materiał o Karol hr. O'Rourke jest do obronienia, zresztą sam się jego obronę włączyłem. Niestety w wikipedii są ciemne siły, które zamiast budować pomniki ludziom i ich osiągnieciom, budują pomnik wikipedii. Artykuł o Karolu hr. O'Rourke został oznaczony jako w poczekalni do głosowania nad usunięciem. Nie chcę o takim postępowaniu jeszcze raz tutaj wydawać swojej opini, na pewno nie byłaby przychylna wikipedyście, który to zrobił. Przyczyną tego, jak wydaje się była hagiograficzna forma, która moim zdaniem może pozostać, brak źródeł, a także niegooglowalność, przy czym ten ostatni argument, udało mi się chyba obalić. Jeżeli masz możliwość, podania lepszego źródła, czy to w postaci tytułu lub innego pisanego dokumentu, skąd zaczerpnąłeś materiały do tego artykułu, to myślę, że wiele by pomogło. Dodatkowo, dobrze by wymienić, te pozostałości majątku ziemskiego hr. O'Rourke w , czyli park i mauzoleum Xirkor 00:54, 21 lut 2007 (CET).

  • Mnie też sprawa ta bardzo zainteresowała. Nie jestem jednak historykiem, jedyny zaś znany mi specjalista genealog nie ma dostępu do ksiąg z Ziem Zabranych. Czy hrabia Karol był potomkiem generała? Czy pamiętnik księdza W. był gdzieś opublikowany? Picus viridis RSVP? 00:29, 22 lut 2007 (CET)

Odpowiedźedytuj kod

Poza tym co napisałem w e-mailu mogę dodać, że Życiorys Ks. Michała Wilniewczyca znajduje się w archiwum Rzymskokatolickiej Diecezji Drohiczyńskiej. Może zainteresuje Cię tekst Ks. dr Eugeniusza Borowskiego z Drohiczyna http://www.drohiczyn.opoka.org.pl/4/archiwum.doc http://www.google.pl/url?sa=t&ct=res&cd=1&url=http%3A%2F%2Fwww.drohiczyn.opoka.org.pl%2F4%2Farchiwum.doc&ei=M0XdRZb2Cob4-ALN9qmtCA&usg=__2KfmkAPNxemTwLKVk4OXPG4vkEA=&sig2=nwgHCbA1EK_K_K8dN-TDzg 22-02-2007

Wspominający Ks. Wilniewczyca Ks. Zbigniew Rostkowski w opracowaniu "Zarys dziejów diecezji drohiczyńskiej w latach 1991-2003" powołuje się na:

  • ArDr IV /Ps/ 179. 179a. Życiorysy zmarłych księży. Teczka personalna ks. prał. Michała Wilniewczyca (1912-1997);
  • T. Syczewski (oprac.), Kalendarz Liturgiczny Diecezji Drohiczyńskiej na rok Pański 1998, dz. cyt., 198;
  • A. Kaniuk (Adam), Ks. Michał Wilniewczyc – Ojciec kapłanów, Niedziela Podlaska 40 (1997) 28(133) IV;
  • A. Kosk, Tułacza droga ks. Michała Wilniewczyca, Niedziela Podlaska 41 (1998) 20(177) III;
  • P. Solka, Ksiądz Prałat Michał Wilniewczyc – wspomnienie w 3. rocznicę śmierci, Niedziela Podlaska 43 (2000) 19(281) III.

Drobneedytuj kod

w artykule o Straszewie poprawił Pan nieco wzmiankę o Rourke'm, ale zostawił Pan tę "siostrę" która mu pomogła. O'Rourke siostry nie miał. Niech Pan będzie dokładniejszy. Poza tym Nowogródek był w 1917 (o ile wiem) okupowany przez Niemców, a więc skąd owe prześladowania przez NKWD? Musiało to być później, w czasie wojny bolszewickiej.--Alexvonf 11:30, 26 lut 2007 (CET)

dalsze drobneedytuj kod

teraz trochę sprawdziłem, Niemcy okupowali Mińsk Litewski dopiero w 1918 r., tak że możliwe że koło Nowogródka były w r. 1917 rozruchy komunistyczne, ale gdzie szła linia frontu w 17 r.trzeba jeszcze zbadać --Alexvonf 15:22, 26 lut 2007 (CET)

Podpisedytuj kod

Dobrym zwyczajem jest podpisywanie się na stronach dyskusji czterema tyldami ~~~~ (w przeciwieństwie do podpisywania się w artykułach, którego nie można praktykować). Przepraszam że poprzednio napisałem to trochę niejasno ;) Mam też nadzieję, że nie zamierzasz ograniczać się do edycji na temat swej rodzinnej miejdcowości, bo z pewnością jest jeszcze wiele artykułów w których mógłbyś się wykazać :) Pozdrawiam i życzę dalszych, owocnych edycji! —  EMeczKa dyskusja 16:21, 26 lut 2007 (CET)

gwaraedytuj kod

czy w tym artykule musza byc wymienione wszystkie lingwistyczne okreslenia w zobacz tez - to jest definicja tej konkretnej gwary gwara kujawska Sagi2007 23:36, 25 wrz 2007 (CEST)

Dobre Kujawskie - Aleksandrów Kujawski Wąskotorowyedytuj kod

Cześć. Nie znam się za bardzo na warunkach lokalnych, ale czy to przypadkiem nie jest Krośniewicko-Ozorkowska Kolej Wąskotorowa? Pozdr. Romuald Wróblewski 18:35, 2 paź 2007 (CEST)

Klucz Raciążskiedytuj kod

Witaj! Czy do nazwy Klucz Raciążski nie zakradł się błąd? Nie powinno być Klucz Raciąski? Pozdrawiam serdecznie :), Wiktoryn <odpowiedź> 19:27, 19 maj 2008 (CEST)

Odp:edytuj kod

Dziękuję za uwagę. Myślę, że w nazwie "Klucz Raciążski" nie ma tu błędu. W starych dokumentach oraz w księgach wieczystych spotyka się przymiotnik "raciążski". Na przykład Mikołaj Zebrzydowski był starostą raciążskim, ale również obecnie mamy Dekanat raciążski, czy Raciążski Klub Sportowy "Wzgórze". Pozdrawiam --Grzegorz Kotlarz (dyskusja) 00:03, 23 maj 2008 (CEST)

Hmm... Rzeczywiście w Internecie występują formy Raciążski i Raciąski. Oczywiście Internet nie jest kryterium rozstrzygającym tę kwestię. Jest on tworzony przez ludzi, którzy mogą popełniać błędy. Autorzy Słownik ortograficzny PWN ustalili wyłącznie jedną formę przymiotnika – raciąski. W encyklopedii są wyniki tylko dla raciąski, nic nie wyskakuje dla raciążski. Jeżeli w takiej formie występuje w Twoim źródle (mam nadzieję, że w źródle książkowym), niech będzie (może tak się pisało dawniej, w końcu nazwa historyczna). Niepokojące zaś jest jednoczesne używanie dwóch form bez pewnego stwierdzenia, że obydwie są poprawne. Wiktoryn <odpowiedź> 14:37, 23 maj 2008 (CEST)

Hmmm... Ten Pawlak to mądry człowiek, na zajęciach z pedagogiki pani doktor mówiła podobnie – do pewnych spraw trzeba dojrzeć ;). Jeżeli chcesz przenieść hasło, skorzystaj z zakładki przenieś. Jest ona na górze strony pomiędzy zakładkami historia i autorzy a obserwuj. W razie problemów, służę radą i pomocą :). Przepraszam, że dopiero teraz odpowiadam, tydzień miałem dość zajęty i zapomniałem. Na szczęście nie było konieczności przypominania się, sam sobie przypomniałem :). Pozdrawiam Cię serdecznie :), Wiktoryn <odpowiedź> 11:07, 8 cze 2008 (CEST)

Wikipedysta:Grzegorz Kotlarz/brudnopis 02edytuj kod

Witam. Twoja strona brudnopisu została usunięta z kategorii, w których znajdować się nie powinna - odwołanie do kategorii zostało zamienione na link. Podczas pisania artykułu w brudnopisie zamiast: [[Kategoria:XXX]], używaj [[:Kategoria:XXX]] (w przypadku szablonów jest to {{s|xxx}}). Pozwoli to uniknąć sytuacji, kiedy czyjaś strona brudnopisu przebywa w poważnej kategorii Wikipedii. Podczas umieszczania artykułu pod właściwą nazwą należy ten dodatkowy dwukropek po prostu skasować (dotyczy to również linków interwiki). Dziękuję za zrozumienie. Ta wiadomość została wygenerowana automatycznie, dlatego nie musisz na nią odpowiadać. Beau.bot (dyskusja) 07:46, 2 cze 2008 (CEST)

Lucjan Pawłowskiedytuj kod

Wikipedysta:Grzegorz Kotlarz/brudnopisedytuj kod

Witam. Twoja strona brudnopisu została usunięta z kategorii, w których znajdować się nie powinna - odwołanie do kategorii zostało zamienione na link. Podczas pisania artykułu w brudnopisie zamiast: [[Kategoria:XXX]], używaj [[:Kategoria:XXX]] (w przypadku szablonów jest to {{s|xxx}}). Pozwoli to uniknąć sytuacji, kiedy czyjaś strona brudnopisu przebywa w poważnej kategorii Wikipedii. Podczas umieszczania artykułu pod właściwą nazwą należy ten dodatkowy dwukropek po prostu skasować (dotyczy to również linków interwiki). Dziękuję za zrozumienie. Ta wiadomość została wygenerowana automatycznie, dlatego nie musisz na nią odpowiadać. Beau.bot (dyskusja) 20:11, 7 wrz 2008 (CEST)

Pawłowskiedytuj kod

Witaj ten art przeniosłem do twojego brudnopisu Wikipedysta:Grzegorz Kotlarz/brudnopis 2 jak będziesz miał czas go rozwinąc i to zrobisz to wówczas przeniesie sie go ponownie do przestrzeni głównej Pozdrawiam --Adamt rzeknij słowo 23:08, 16 wrz 2008 (CEST)

Zazdrominedytuj kod

Hmm. W artykule o Zazdrominie dodał pan, że niemiecka nazwa miejscowości to Zamara... nic bardziej mylnego. Zazdromin do 1827 nosił nazwę "Zazdrość", z kolei niemiecką nazwą najprawdopodobniej było właśnie Zazdromin (Sasdromin), widać to na niemieckich mapach. Z kolei Zamara była oddzielną osadą (mapy z 1839). Nie usunąłem tego, bo najpierw wolę to wyjaśnić. Y jeszcze jedno: Co to znaczy, że np jakaś miejscowość wchodziła w skład gruntów Straszewa? Wiadomo, że po 1797 roku Zazdromin (i chyba parę innych miejscowości) zostały przez Prusy zabrane Kościołowi i przekazane w ręce prywatne. W takim razie były to osady włościańskie, ale "niepodległe" w pewnym sensie. Ale na tym już się nie znam i dlatego pytam. Pozdrawiam - Grzegorz A. Bukowiecki

Ad:Smolecedytuj kod

Ad:Smolec

Wikipedia nie może zawierać tekstów ze źródeł, których warunki użycia są sprzeczne z licencją CC-BY-SA.

Wstawione przez Ciebie 10.04.2008 kalendarium było identyczne ze stroną http://www.smolec.pl/historia/pl/pl-kalendarium.php, istniejącą co najmniej od 22.06.2006 i oznaczoną "All rights reserved, © copyright SMOLEC.PL 2003-2006". Skopiowany tekst usunąłem. Michał Sobkowski dyskusja 15:49, 13 kwi 2012 (CEST)

Na podstawie artykułu: "Dyskusja wikipedysty:Grzegorz Kotlarz" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy