Dyskusja wikipedysty:Michał Sobkowski


Dyskusja wikipedysty:Michał Sobkowski w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Spis treści

Re:Ad:Telomer (chemia)edytuj kod

Dobry wieczór, dziękuję za informację. Zachowam to na przyszłość. 83.8.111.127 (dyskusja) 23:14, 17 paź 2019 (CEST)

Odp:Ad:Gieorgij Danielijaedytuj kod

Odp:Ad:Gieorgij Danielija

Cześć. Widzę, że temat wraca po raz kolejny. Jest to nazwisko gruzińskie, w którym e nie jest wymawiane miękko (w dyskusji hasła są nawet podane przykłady do wymowy), w związku z czym nie powinno się sztucznie dodawać tej miękkości w pisowni. W zasadach transkrypcji jest nawet zapis, że "w nazwiskach obcego pochodzenia е po wszystkich spółgłoskach transkrybujemy jako e", który można by w tym przypadku zastosować. Khan Tengri (dyskusja) 13:59, 20 paź 2019 (CEST)

  • Przecież podałem zasadę, która pozwala transkrybować rosyjskie Данелия jako Danelija... Khan Tengri (dyskusja) 20:31, 20 paź 2019 (CEST)

Fenoledytuj kod

Witam Panie Michale. Widzę w historii edycji tego artykułu, że wycofał pan informację w sierpniu innego użytkownika, o tym, że fenol w maści Posterisan jest użyty jako środek konserwujący. Uaktualniając i doprecyzowując informacje w kwestii zastosowań w medycynie, jednak zaznaczyłem o obecnym jego stosowaniu głównie jako substancja pomocnicza konserwująca - bo w zdecydowanej większości aptek w tym celu jest stosowany właśnie, w zalecanym stężeniu do 0,1%.

Natomiast jako lek fenol jest w zasadzie bardzo rzadko używany, i to w znacznie większych stężeniach (do 4%) i obecnie uważany za przestarzały - aczkolwiek cały czas jest dostępny jako złożony (wieloskałdnikowy) lek gotowy Pigmentum Castellani.

Myślę, że jest ważne rozróżnienie w artykule dwóch różnych zastosowań fenolu, jako substancji konserwującej, oraz jako substancji używanej w lecznictwie dermatologicznym.

pozdrawiam najserdeczniej

Piotr, farmaceuta. -- niepodpisany komentarz użytkownika 77.252.46.242 (dyskusja | wkład) 00:50, 26 paź 2019‎

Unbiuniumedytuj kod

Cześć Panie Michale :) Zerkniesz? Z góry dzięki. Ented (dyskusja) 22:20, 27 paź 2019 (CET)

antoni wajwódedytuj kod

No zapisów nie ma, ale taka jest historia mojej rodziny.

Czy wiesz – Unbiuniumedytuj kod

Dziękujemy i prosimy o więcej, Szoltys [Re: ] 22:15, 31 paź 2019 (CET)

Re: Snookerzysta infoboxedytuj kod

Na razie poprawiłem szablon aby nie wyświetlał tego co nie powinien. Mam ten szablon na liście pilniejszych do załatwienia, ale nie wiem kiedy to będzie. ~malarz pl PISZ 08:35, 6 lis 2019 (CET)

Zatwierdzanie wątpliwych edycjiedytuj kod

Masz racje, że ta edycja była błędna (chociaż nie była wandalizmem) i powinienem ją cofnąć. W przyszłości będę bardziej uważny! Matek M (dyskusja)

edycja podstrony prof. Latajkiedytuj kod

Dzień dobry.

Szanowny Panie, Profesor Latajka nie pełni już funkcji Redaktora Naczelnego Wiadomości Chemicznych. Jestem jednym z najbliższych współpracowników Profesora. Proszę zerknąć na poniższą stronę:

https://ptchem.pl/pl/chem-news

dodatkowo strona do której Pan się odwołuje jest już tylko stroną archiwalną na serwerze Wydziału Chemii UWr. PTChem niedługo uruchomi nową stronę www.

Łączę pozdrowienia, Piotr Durlak

Szanowny Panie Profesorze! Problemów jest kilka. Po pierwsze, informacje osobiste (np. takie jak powyższy wpis) nie mogą być wykorzystywane jako źródło w Wikipedii. Wikipedia relacjonuje jedynie to, co zostało opublikowane. A co zostało opublikowane? Strona http://old.chem.uni.wroc.pl/wiadchem.html rzeczywiście informuje, że jest archiwalna, ale podany tam adres nowej strony https://wiad.chem.uni.wroc.pl/pl/ nie działa. Z kolei na stronie https://ptchem.pl/pl/chem-news nikt nie wymyślił, że przy newsach trzeba podawać daty. Nie wiadomo więc w którym roku prof. Piotr J. Chmielewski został red. nacz. WCh, nie wiadomo, którego roku dotyczy "Tegoroczna jesienna 51. edycja Ogólnopolskiej Szkoły Chemii", nie wiadomo, w którym roku zmarł prof. Namieśnik itd. Co gorsza, w notce zaczynającej się od zdania "Redaktor Naczelny: prof. dr hab. Piotr J. Chmielewski" można przeczytać o WCh: "...od przeszło sześćdziesięciu lat (1951) redagowane we Wrocławiu", co sugeruje datę nieco po roku 2011. A to jest oczywiście absurd. No ale jak na takiej podstawie redagować solidne informacje encyklopedyczne? Z wersji archiwalnej serwisu da się wprawdzie wywnioskować, że zmiana red. nacz. nastąpiła w tym roku, ale słabe to jest. Tym niemniej jest to podstawa do aktualizacji biogramu, co też zrobiłem. Michał Sobkowski dyskusja 21:04, 6 lis 2019 (CET)

Klan Ausranedytuj kod

On Klan Ausran please rename Puszan to Pusan like this:

[[Puszan|Pusan]]

since both references lack polish SZ in his name! -- niepodpisany komentarz użytkownika Wisenhammer (dyskusja | wkład) 13:16, 7 lis 2019‎

So please fix it, since:

[[Perkun|Perkvunos]]

is already link-renamed as such in Klan Ausran.

Zimowit jesienny (MBi)edytuj kod

Witaj!

Przywróciłem październik (jako miesiąc kwitnienia), podałem źródło (chyba dość wiarygodne?). A tak poza tym to widać, że wiele współczesnych "źródeł" to nic innego, niż wiadomości przepisywane ze starszych "źródeł", a te z jeszcze starszych "źródeł" itd. Ktoś kiedyś raz czegoś nie zauważył lub nie dopisał, to później wszyscy bezkrytycznie to przepisują. A tu wystarczy pojechać w teren i obserwować: nie dalej niż w dn. 14-16 października tego roku oglądałem setki (chyba nawet tysiące...) kwitnących zimowitów na łąkach na słowackiej Orawie (masyw Ostrej i Tępej Skały) i w Górach Choczańskich (polany na przeł. Poľana pod Sielnicką horą). Mam zdjęcia! I należy podkreślić, że to nie jest wyjątkowy rok! Pozdrawiam! MBi (dyskusja) 20:57, 9 lis 2019 (CET)

Radwańska "nie zwala z nóg"? To kto by Cię zwalił? Z młodszych tak florę Tatr znała chyba tylko jeszcze Halina Piękoś-Mirkowa, ale ona też już kwiaty ogląda tylko na "niebieskich połoninach"... Radwańska głównie CHODZIŁA (!) po Tatrach, ewent. uprawiała zakopiańskie alpinarium. Dlatego bardziej wierzę jej (nawet w książce wydanej przez "Naszą Księgarnię"!) niż paru innym znawcom... Pisząc "wystarczy pojechać w teren" miałem na myśli właśnie owych znawców, którzy zamiast samemu prowadzić obserwacje po raz kolejny przepisują starsze źródła. Po przeprowadzeniu drobnego "śledztwa" przypuszczam, że u podstaw owych źródeł w odniesieniu do kwitnienia zimowita w VIII-IX legły "Rośliny polskie" trójcy Szafer-Kulczyński-Pawłowski, a to jest przecież pozycja napisana zasadniczo jeszcze przed wojną! Dobrej nocy! MBi (dyskusja) 23:27, 9 lis 2019 (CET)

Podziękowanie - Unbiuniumedytuj kod

W imieniu zespołu wikipedystów opiekujących się rubryką, Gżdacz (dyskusja) 07:21, 19 lis 2019 (CET)

Na podstawie artykułu: "Dyskusja wikipedysty:Michał Sobkowski" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy