Dzika przyszłość (serial animowany)


Dzika przyszłość (serial animowany) w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Dzika przyszłość (ang. The Future Is Wild, 2007-2008) – amerykańsko-kanadyjski serial animowany, który jest emitowany w Polsce na kanale KidsCo. Oparty na dokumentalnym filmie Dzika przyszłość.

Spis treści

Fabuła | edytuj kod

Za 200 tysięcy lat Ziemi zagrozi potężna epoka lodowcowa. Dziewczyna o imieniu C.G., zostaje wysłana w przyszłość, by znaleźć nowe miejsce dla zagrożonej ludzkości. Podczas podróży w czasie, przypadkowo trafia do XX wieku, gdzie spotyka Ethana, Emily i Luisa. Razem wyruszają w odległą przyszłość. Towarzyszy im mały Kalmagibon - Kalmuś. Ich misją jest rozwiązanie zagadek ewolucji Ziemi. Aby przetrwać, muszą nie tylko poradzić sobie z ekstremalnymi warunkami klimatycznymi, lecz także z czyhającymi wszędzie dzikimi i niesamowitymi stworzeniami[1].

Bohaterowie | edytuj kod

  • C.G. (Casiopea G) – futurystyczna dziewczyna z 12 000 roku. Jest obeznana w mechanice kwantowej i posiada wszelkie gadżety do rozwiązywania zagadek ewolucji. Tylko ona potrafi pilotować Czasolot. Musi wypełnić ważną misję, od której powodzenia zależą losy jej cywilizacji. Ukrywa przed ojcem Kalmka, aż do odcinka „Wyprawa na Pangeę II”.
  • Ethan – to urodzony przywódca. Uwielbia sporty ekstremalne i potrzebuje dużej dawki adrenaliny. Dzięki C.G., stawia czoła wielkim wyzwaniom, doskonale radząc sobie w futurystycznym świecie.
  • Emily – kocha zwierzęta. Spotykanie nowych stworzeń na każdym kroku to jej wyobrażenie raju. Problem w tym, że Emily chce zaprzyjaźnić się ze wszystkimi, a to nie zawsze jest możliwe...
  • Luis – zaryzykuje wszystko, aby zdobyć perfekcyjne ujęcie. Jego pasją jest fotografowanie akcji. Chce uwiecznić w kadrze majestat przyrody przyszłości. Ale biegając z aparatem za poruszającym się obiektem, często wpada w tarapaty.
  • Kalmek – to kalmagibon z przyszłości. Na pokład Czasolotu dostał się przypadkowo, kiedy C.G. zatrzymała się w północnym lesie. Kalmek jest bardzo inteligentny, naturalnie zwinny i posiada stereoskopowy wzrok. Jest bardzo milutki i inteligentny, ale także nieznośny. Lubi tańczyć przy dźwięku lasera.
  • Ojciec C.G. – wysłał ją na misję badania przyszłości. Zawsze sprawdza co się dzieje w Czasolocie. Nie wie o istnieniu Kalmka, aż do odc. „Wyprawa na Pangeę II”[2].

Zwierzęta | edytuj kod

  • Głuptaki waleniowate – ni to ptaki, ni to ssaki. Żyją na Europejskich lądolodach. Te przypominające foki ptaki rozwinęły się z głuptaków. Uwielbiają pływać i nurkować, są bardzo ciekawskie. Matki bardzo czule opiekują się młodymi. Ich wrogiem jest osacznik śnieżny. Odżywiają się rybami. Ich bronią są wymioty.
  • Osacznik śnieżny – potomek rosomaka, przypomina niedźwiedzia polarnego. Dzięki szablastym zębom bez trudu może złapać kudłoszczura lub głuptaka waleniowatego. Osaczniki zaciekle bronią swego terytorium, maja także wrażliwy węch. Żyją na Europejskich lądolodach.
  • Kudłoszczur – potomek świstaka, przypomina kapibarę. Kudłoszczury żyją w stadzie. To im przynosi korzyści, np. mogą się wzajemnie ogrzewać, albo ostrzegać się wzajemnie przed ich największym wrogiem - osacznikiem śnieżnym. Żyją na Europejskich lądolodach i odżywiają się trawą.
  • Mordokary – te potomki karakar żyją w stadach i polują na pawiakari. Mają bardzo ostry dziób i krótkie skrzydła zakończone pazurami. Są bardzo inteligentne i biegają z prędkością 68km/h. Żyją na amazońskiej prerii.
  • Pawiakari – rybożerne małpy, które rozwinęły się z ukari. Są przysmakiem mordokar. Żyją w stadach. Żyją na amazońskiej prerii.
  • Grzechoszczur – gryzoń, jego przodkiem był aguti. Ma na grzbiecie łuski, dzięki którym grzechszczur broni się przed wrogami i odstrasza intruzów. Jego przysmakiem są jaja mordokar. Występuje na amazońskiej prerii.
  • Kalmagibbony - potomkowie ośmiornic zamieszkujące Północy Las Pangei 200 milionów lat w przyszłości. Żyją na drzewach, przemieszczając się między gałęziami ze zwinnością przewyższającą gibbony. Posiadają 10 ramion z czego cztery długie i muskularne służą do chwytania gałęzi, dwie przednie do chwytania i cztery drobne zdające się służące do trzymania młodych. Posiadają jedną parę oczu osadzonych na ruchomych "statywach" dzięki czemu mogą patrzeć we wszystkich kierunkach nie obracając "głowy". Sa bardzo inteligentne i na drodze do założenia nowej cywilizacji.

Wersja polska | edytuj kod

Wersja polska: Toya Sound Studios
Dialogi i reżyseria: Anna Klink, Patryk Steczek, Anna Kalisiak i Kamila Goworek
Dźwięk: Robert Buczkowski
Udział wzięli:

Spis odcinków | edytuj kod

Przypisy | edytuj kod

  1. Opis pochodzi ze strony media2
  2. Opis bohaterów pochodzi ze strony KIDSCOTV.TV

Linki zewnętrzne | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Dzika przyszłość (serial animowany)" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy