Ełektron T5L64


Ełektron T5L64 w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Ełektron T5L64tramwaj wytwarzany od 2013 roku w 80% w ukraińskich zakładach, a w 20% przy pomocy partnerów zagranicznych.

Ełektron T5L64 na linii 9A na ul. Kotlarewskiego

Pierwszy egzemplarz został zbudowany na zlecenie miasta Lwowa[2]. Oferty w przetargu otwarto 5 lipca 2012 roku[3], a umowę w tej sprawie podpisano 24 lipca. Tramwaj został zbudowany jako pięcioczłonowy, w 100% niskopodłogowy. Pojazd wyposażono w system odzyskiwania energii w trakcie hamowania oraz klimatyzację przedziału pasażerskiego. Tramwaj może być wytwarzany w wersji dla torowisk o rozstawie szyn równym 1000, 1435 i 1524 mm. Pierwszy egzemplarz został wyprodukowany w wersji dla torowiska 1000 mm[2]. Tramwaj trafił do eksploatacji 1 lipca 2013 roku[4], zainteresowanie zakupem wstępnie wyraziły władze Eupatorii[5] i Kaliningradu[6].

Eksploatacja | edytuj kod

Przypisy | edytuj kod

  1. a b c d e f g h T5L64 (ukr.). ПАТ "Концерн Електрон". [dostęp 2013-08-27].
  2. a b «Нарешті ми отримали перший український трамвай»,— О.Вілкул (ukr.). 2013-06-27. [dostęp 2013-08-27].
  3. Львів закупить трамвай з низьким рівнем підлоги (ukr.). 2012-07-06. [dostęp 2013-08-27].
  4. У Львові презентували перший український низькопідлоговий трамвай (ukr.). 2013-06-27. [dostęp 2013-08-27].
  5. Во Львове выпустят первый в Украине узкоколейный трамвай (ukr.). 2013-05-23. [dostęp 2013-08-27].
  6. Власти Калининграда купят украинские трамваи вместо польских. 2013-08-05. [dostęp 2013-08-27].

Zobacz też | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Ełektron T5L64" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy