Electronic Arts


Electronic Arts w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Electronic Artsamerykański producent oraz wydawca gier komputerowych. Jest to druga co do wielkości firma zajmująca się grami w obu Amerykach i Europie pod względem przychodów i kapitalizacji rynkowej po Activision Blizzard, a wyprzedzająca Take-Two Interactive, CD Projekt i Ubisoft[4].

Przedsiębiorstwo opracowuje i publikuje gry z wielu serii, takich jak: Battlefield, Need for Speed, The Sims, Medal of Honor, Command & Conquer, Dead Space, Mass Effect, Dragon Age, Army of Two, Titanfall i Star Wars, a także tytuły spod szyldu EA Sports: FIFA, Madden NFL, NBA Live, NHL i EA Sports UFC[5]. Gry EA zostają publikowane w sklepie Origin, cyfrowej platformie dystrybucji gier online na komputery PC i bezpośrednim konkurentem platform należących do Valve i Epic Games. Electronic Arts jest również właścicielem wielu studiów gier, takich jak EA Tiburon w Orlando, EA Vancouver w Burnaby, DICE w Sztokholmie i Los Angeles, BioWare w Edmonton i Austin oraz Respawn Entertainment w Los Angeles[6].

Spis treści

Struktura firmy | edytuj kod

W skład Electronic Arts wchodzą następujące przedsiębiorstwa[1]:

W większości państw gdzie wydawane są gry EA, założone są także filie dystrybucyjne na przykład Electronic Arts Polska.

Studia | edytuj kod

Kontrowersje | edytuj kod

Od połowy 2000 roku Electronic Arts znajduje się w centrum wielu kontrowersji dotyczących przejmowania studiów i praktyk antykonsumenckich w poszczególnych grach, a także procesów sądowych zarzucających EA antykonkurencję przy podpisywaniu kontraktów na sportowe gry. W 2012 i 2013 r. Firma została nazwana „Najgorszą firmą w Ameryce” przez Consumerist, natomiast w 2018 r. Na liście 5 najbardziej znienawidzonych firm w Stanach Zjednoczonych przez USA Today[12].

Produkty | edytuj kod

 Zobacz też kategorię: Gry wydane przez Electronic Arts.  Zobacz też kategorię: Gry wyprodukowane przez Electronic Arts.

Przypisy | edytuj kod

  1. a b c Światowi wydawcy gier – Electronic Arts Inc. (pol.). Gry-Online. [dostęp 2014-03-11].
  2. Eddie Makuch: Andrew Wilson named EA CEO (ang.). GameSpot, 2013-09-20. [dostęp 2018-04-23].
  3. Electronic Arts, Inc. EA Overview (ang.). Electronic Arts. [dostęp 2020-11-05].
  4. CD Projekt is now Europe’s most valuable game company ahead of Ubisoft, VGC, 19 maja 2020 [dostęp 2020-11-05]  (ang.).
  5. E3: EA's Press Conference: The Round-Up, News from GamePro, web.archive.org, 12 sierpnia 2011 [dostęp 2020-11-05] [zarchiwizowane z adresu 2011-08-12] .
  6. Electronic Arts | About Us, web.archive.org, 19 sierpnia 2011 [dostęp 2020-11-05] [zarchiwizowane z adresu 2011-08-19] .
  7. Visceral Games / EA Redwood Shores. Gry-Online. [dostęp 2017-10-20].
  8. Krystian Pieniążek: Electronic Arts zamyka Visceral Games – gra Star Wars do przeróbki. Gry-Online, 2017-10-17. [dostęp 2017-10-20].
  9. Electronic Arts kupiło BioWare oraz Pandemic Studios. PC World. [dostęp 2020-05-10].
  10. EA przejęło Respawn Entertainment; nowy Titanfall w produkcji. Gry-Online. [dostęp 2020-05-10].
  11. Witamy w naszej rodzinie studio Codemasters. Electronic Arts, 2021-02-18. [dostęp 2021-06-13].
  12. SamuelS. Stebbins SamuelS., EvanE. Comen EvanE., Michael B. Sauter and CharlesM.B.S.Ch. Stockdale Michael B. Sauter and CharlesM.B.S.Ch., Bad reputation: America’s Top 20 most-hated companies, USA TODAY [dostęp 2020-11-05]  (ang.).
Spółki notowane w indeksie NASDAQ-100 (stan na koniec 2020)

Kontrola autorytatywna (wydawca gier komputerowych):
Na podstawie artykułu: "Electronic Arts" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy