Ellis Paul Torrance


Ellis Paul Torrance w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Ellis Paul Torrance (1915-2003)[1] – amerykański psycholog, specjalizujący się w badaniu twórczości, profesor Uniwersytetu Minnesoty oraz Uniwersytetu Georgii. Opracował Test Twórczego Myślenia Torrance'a (znany też jako bateria Torrance'a).[2]

Spis treści

Ważniejsze dzieła | edytuj kod

  • Gifted and Talented Children in the Regular Classroom (współautor: D. Sisk)
  • Guiding Creative Talent
  • Creativity in the Classroom (What research says to the teacher)
  • Encouraging creativity in the classroom (Issues and innovations in education)
  • Why Fly?: A Philosophy of Creativity
  • Creative Problem Solving Through Role Playing

Zobacz też | edytuj kod

Bibliografia | edytuj kod

Przypisy | edytuj kod

  1. Torrance Collection | Collection Finding Aids | Georgia College, www.gcsu.edu [dostęp 2020-01-01] [zarchiwizowane z adresu 2014-01-03] .
  2. E. Nęcka, Twórczość. [W:] J. Strelau (red. nauk.), Psychologia. Podręcznik akademicki. Tom 2. Psychologia ogólna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2000, s. 805.
Kontrola autorytatywna (osoba):
Na podstawie artykułu: "Ellis Paul Torrance" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy