Esteban Gutiérrez


Esteban Gutiérrez w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii To jest najnowsza wersja przejrzana, która została oznaczona 20 lip 2018. Od tego czasu wykonano 2 zmiany, które oczekują na przejrzenie. Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Esteban Manuel Gutiérrez Gutiérrez (ur. 5 sierpnia 1991 w Monterrey) – meksykański kierowca wyścigowy. Od sezonu 2010 związany z występującym w Formule 1 zespołem Sauber[1]. Od sezonu 2013 jeden z kierowców wyścigowych tejże ekipy.

Spis treści

Życiorys | edytuj kod

Karting i niższe serie | edytuj kod

W 2006 wygrał w Północno Meksykańskim Rotax Max Challenge. W grudniu 2006 testował w zespole Dynamic Motorsport w Formule Renault 2000.

W 2007 przeszedł do Formuły BMW USA do zespołu Team Autotecnica w samochodzie Mygale FB02 (BMW K1200RS). Na koniec sezonu został okrzyknięty debiutantem roku zajmując 2 miejsce w generalnej klasyfikacji z dorobkiem 436 punktów, 4 zwycięstw, 8 miejsc na podium, 9 pole position i 2 najszybszych okrążeń.

Rok później startował w zespole Josef Kaufmann Racing w Europejskiej Formule BMW, gdzie jeżdżąc w Mygale FB02 (BMW K1200RS) został mistrzem. Zdobył 353 punktów w 16 wyścigach, zwyciężając w 7, zajął 12 miejsc na podium, 3 razy osiągnął pole position i 9 razy najlepszy czas. W finale Formuły BMW na torze w Meksyku startował z pole position, ale zajął 3 miejsce.

Formuła Masters i Formuła 3 | edytuj kod

Pod koniec sezonu wystartował jeszcze Dallarą F307 (OPC–Challenge) w Niemieckiej Formule 3. W Międzynarodowej Formule Master w samochodzie Formula S2000 z silnikiem Hondy w zespole Trident Racing wystartował w dwóch wyścigach. W swoim pierwszym wyścigu na torze Imola zdobył 3 miejsce wyprzedzając wielu bardziej doświadczonych kierowców takich jak Michael Ammermüller (który zaliczył starty w GP2) czy Harald Schlegelmilch.

W 2009 sezon Formuły 3 Euro Series rozpoczął za kierownicą Dallary F308 z silnikiem Mercedesa w zespole ART Grand Prix.

Formuła 1 | edytuj kod

Esteban Gutiérrez podczas Grand Prix Malezji w bolidzie Sauber C32 (2013)

Od sezonu 2010 pełnił rolę kierowcy rezerwowego w zespole Sauber[1]. 23 listopada 2012 roku zespół Sauber ogłosił, że zostanie on pełnoetatowym kierowcą teamu od sezonu 2013, wchodząc na miejsce Kamui Kobayashiego. Jego kolegą z zespołu będzie Nico Hülkenberg, którego przyjęcie ogłoszono krótko po tym, gdy podano do oficjalnej wiadomości, że rodak Estebana, Sergio Pérez, od sezonu 2013 będzie się ścigał dla teamu McLaren. W przeciągu sezonu spisywał się gorzej niż jego partner, plasując się regularnie poza czołową dziesiątką. Pierwszym udany występem było Grand Prix Hiszpanii, kiedy to zajął jedenaste miejsce wykręcając jednocześnie najszybsze okrążenie. Pierwsze punkty zdobył w Japonii, gdzie ukończył wyścig na siódmej pozycji. W klasyfikacji generalnej został sklasyfikowany na szesnastym miejscu.

Na sezon 2014 Meksykanin przedłużył kontrakt ze szwajcarską ekipą. Tym razem jednak miał nowego partnera zespołowego – Adriana Sutila. Przez większą część sezonu utrzymywał tempo Niemca. Jednak w odróżnieniu od niego ani raz nie zdołał się zbliżyć do punktującej dziesiątki. Jego najlepszym wynikiem w sezonie była dwunasta pozycji podczas wyścigu o Grand Prix Australii. Zespół Sauber nie zdecydował się na przedłużenie z nim kontraktu na sezon 2015.

Wyniki | edytuj kod

Formuła 1 | edytuj kod

GP2 | edytuj kod

Azjatycka Seria GP2 | edytuj kod

GP3 | edytuj kod

Przypisy | edytuj kod

  1. a b Igor Szmidt: Sauber bierze Gutierreza pod swoje skrzydła (pol.). f1wm.pl, 2010-02-26. [dostęp 2010-02-27].

Bibliografia | edytuj kod

Linki zewnętrzne | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Esteban Gutiérrez" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy