Formuła 1 Sezon 2010


Formuła 1 Sezon 2010 w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii To jest najnowsza wersja przejrzana, która została oznaczona 2 lut 2019. Od tego czasu wykonano 1 zmianę, która oczekuje na przejrzenie. Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Sezon 2010 Formuły 1 – 61. sezon o Mistrzostwo Świata Formuły 1. Rozpoczął się 14 marca na torze Sakhir w Bahrajnie, a zakończył 14 listopada na torze Yas Marina Circuit w Abu Zabi. Rozegrano 19 wyścigów. Tytuł Mistrza Świata wśród kierowców zdobył Sebastian Vettel pobijając rekord najmłodszego mistrza świata Lewisa Hamiltona z 2008 roku, natomiast tytuł mistrza konstruktorów zdobył zespół Red Bull Racing.

Spis treści

Lista startowa | edytuj kod

Lista startowa na sezon 2010 ogłoszona przez FIA ułożona w oparciu o ostateczne klasyfikacje kierowców i konstruktorów za sezon 2009[1].


Piątkowi kierowcy | edytuj kod

jeśli kierowca brał udział w piątkowym treningu, symbol oznacza, którego z kierowców wyścigowych zastąpił
udział kierowcy w całym weekendzie wyścigowym zaznaczono przez wytłuszczoną nazwę zespołu, w którym startował

Samochody w sezonie 2010 McLaren MP4-25 Mercedes MGP W01 Red Bull RB6 Ferrari F10 Williams FW32 Renault R30 Force India VJM03 Toro Rosso STR5 Lotus T127 Hispania F110 BMW Sauber C29 Virgin VR-01

Zmiany wśród zespołów | edytuj kod

Nowe zespoły | edytuj kod

Konflikt FIA vs. FOTA | edytuj kod

 Osobny artykuł: Konflikt FIA-FOTA.

Do dnia 12 czerwca 2009 r., zrzeszone w FOTA zespoły: Brawn GP, Red Bull Racing, Toyota F1, Scuderia Ferrari, McLaren, Renault F1, BMW Sauber i Scuderia Toro Rosso nie wyraziły zgody na zmiany proponowane przez FIA, dlatego ich zgłoszenia wysłane do federacji były warunkowe. Szefowie tych teamów zapowiedzieli, że jeśli przepisy w sezonie 2010 nie ulegną zmianie, będą musieli wycofać się z Formuły 1[82]. Wcześniej warunkowe zgłoszenie wysłał również inny członek FOTA - Force India, jednak później kierownictwo teamu postanowiło zmienić zgłoszenie, tak aby team wystartował w nadchodzącym sezonie, bez względu na to czy przepisy ulegną zmianie[83]. Jedynym zespołem-członkiem FOTA, który od razu zgłosił bezwarunkowo swój team był Williams[84]. Oba zespoły, które wysłały bezwarunkowe zgłoszenia zostały zawieszone w prawach członka Związku Zespołów Formuły 1[83][85]. Lista zgłoszeń została zamknięta w dniu 29 maja 2009, zaś pierwsza lista startowa została ogłoszona 12 czerwca. Spośród zespołów uczestniczących w sezonie 2009 znalazły się na niej zespoły Ferrari, Toro Rosso, Red Bull, Force India i Williams, a zgłoszenia pozostałych ekip zostały przyjęte warunkowo. Krótko po ogłoszeniu listy startowej na sezon 2010, Ferrari, Red Bull Racing oraz STR zdementowały informację, jakoby ich zgłoszenia były bezwarunkowe[86][87][88].

Cała ta sytuacja zrodziła w Formule 1 bardzo poważny konflikt. W wyniku sprzecznych stanowisk FOTA oraz FIA w sprawie sposobu zarządzania sportem oraz regulacji na sezon 2010, 8 zespołów wchodzących w skład FOTA (bez Williamsa i Force India) postanowiło rozpocząć przygotowania do organizacji własnej, konkurencyjnej serii wyścigowej[89]. Nad F1 zawisła groźba rozłamu, przez co pod koniec czerwca, w Paryżu zorganizowane zostało spotkanie, w którym uczestniczyli m.in.: Bernie Ecclestone (właściciel praw do transmisji telewizyjnych, szef Formula One Management), Max Mosley (szef FIA) oraz Luca di Montezemolo (szef FOTA). 24 czerwca do mediów podana została informacja o osiągnięciu kompromisu, dzięki któremu:

  • ówczesny szef Międzynarodowej Federacji Samochodowej, Max Mosley postanowił nie ubiegać się w październikowych wyborach o reelekcję;
  • wszelkie zmiany w regulacjach zatwierdzone przez Światową Radę Sportów Motorowych (WMSC) po 29 kwietnia 2009 r. nie będą obowiązywać - oznacza to między innymi usunięcie z regulaminu zapisu o ograniczeniu budżetów, czy też zakazu tankowania podczas wyścigu (zapis ten ostatecznie znalazł się jednak w regulaminie);
  • zespoły zobowiązały się do zredukowania wydatków, w taki sposób, aby w ciągu dwóch lat ustabilizowały się one na poziomie z początku lat 90.;
  • producenci samochodów uczestniczący w mistrzostwach zobowiązali się również do udzielenia wsparcia trzem nowym zespołom, jakie pojawią się w F1 od nowego sezonu;
  • podpisana została zmieniona wersja Concorde Agreement z 1998 (czyli trójstronnego porozumienia pomiędzy FOM, FIA, a zespołami)[70].

Tego samego dnia opublikowano również listę startową na której znalazł się już komplet trzynastu zespołów ze zgłoszeniami bezwarunkowymi.

Odejście BMW i Toyoty, trzynaste miejsce w stawce | edytuj kod

  • 29 lipca 2009 na specjalnej konferencji prasowej w Monachium BMW Sauber ogłosiło rezygnację z uczestnictwa w Formule 1 od sezonu 2010[90]. Z początku nie wiadomo było, czy zespół zostanie całkowicie zlikwidowany, czy też podjęte zostaną próby jego sprzedaży[91]. Przyszłość teamu stała również pod znakiem zapytania, ze względu na upływający 5 sierpnia termin, jaki wyznaczono niemieckiemu zespołowi na podpisanie Concorde Agreement. Złożenie podpisu pod tym dokumentem miało zapewnić trzynaste miejsce w stawce ewentualnemu spadkobiercy zespołu z Hinwil. Warunkiem podpisania Concorde miało być jednak znalezienie kupca dla teamu. Wśród potencjalnych kandydatów wymieniano między innymi byłego mistrza świata Nelsona Piqueta Sr[92], jednak oficjalnie wiadomo było tylko o negocjacjach, jakie z BMW prowadził Peter Sauber, będący właścicielem 20% akcji zespołu[93]. Ostatecznie Szwajcarowi nie udało się jednak dojść do porozumienia z niemieckim koncernem[94]. Oznaczało to, że dokument Concorde Agreement nie został podpisany, zaś trzynaste miejsce na liście startowej pozostało niezapełnione.
  • 8 sierpnia FIA postanowiła ponownie otworzyć proces rekrutacji zespołów[95]. BMW Sauber zgłosiło swoją kandydaturę[96], tak aby umożliwić zespołowi pozostanie w F1 już bez udziału koncernu BMW. Wśród pozostałych kandydatów na wolne miejsce nieoficjalnie wymieniało się baskijski zespół Epsilon Euskadi oraz brytyjskie ekipy Prodrive i Brabham Grand Prix[97], czyli zespoły, które zostały odrzucone podczas pierwszej rekrutacji. Swoje zainteresowanie wolnym miejscem w stawce wyraził także Serb Zoran Stefanovic, szef firmy AMCO, stojącej za projektem Stefan Grand Prix[98].
  • Podczas weekendu Grand Prix Włoch 2009, szef FIA Max Mosley oznajmił, że z wniosek o starty złożyły trzy zespoły: Sauber, Team Lotus oraz Epsilon Euskadi[99]. Trzy dni później Międzynarodowa Federacja Samochodowa podała do wiadomości, że w wyniku uzupełniającej rekrutacji trzynaste miejsce w stawce zajął Team Lotus. Zespół ten otrzymał wsparcie od malezyjskiej spółki 1Malaysia F1 Team Sdn Bhd[41].
  • Tego samego dnia koncern BMW podpisał umowę o sprzedaż zespołu Sauber szwajcarskiej spółce Qadbak Investments[55]. W związku z tym zaistniała szansa na pojawienie się Saubera w przyszłorocznej stawce F1, jeśli jeden z dotychczas potwierdzonych zespołów wycofałby się lub maksymalna ilość zespołów zostałaby powiększona do czternastu. FIA konsultowała taką możliwość z pozostałymi trzynastoma ekipami[41]. 24 września w jednym z wywiadów, szef BMW Sauber Mario Theissen powiedział, że jeśli znajdzie się miejsce w stawce na sezon 2010, to nowy zespół będzie używał jednostek napędowych dostarczanych przez Ferrari[58].
  • W sprawie rozszerzenia stawki do czternastu zespołów nie uzyskano jednogłośnej decyzji. Umożliwieniu startów ekipie z Hinwil sprzeciwiły się m.in. Williams[100] oraz HRT[101]. Mimo to BMW Sauber postanowiło nadal rozmawiać z FIA oraz FOM na temat ewentualnego startu swojego spadkobiercy w sezonie 2010[102].
  • 4 listopada kolejny koncern – Toyota – ogłosił wycofanie się z Formuły 1 z efektem natychmiastowym[103]. Stworzyło to szansę na pojawienie się zespołu Sauber w kolejnym sezonie mistrzostw jako ekipy, która zajmie ostatnie, trzynaste miejsce w stawce. Brak było jednak oficjalnego potwierdzenia tej informacji przez FIA[104].
  • Ostatecznie odsprzedanie zespołu BMW Sauber firmie Qadbak nie doszło do skutku. Udziały w ekipie odkupił dawny właściciel zespołu – Peter Sauber[105], zaś 3 grudnia FIA potwierdziła przyznanie zespołowi Sauber 13. miejsca w stawce[55][106].

Przejęcie Brawn GP przez Mercedesa | edytuj kod

  • 16 listopada 2009 r. Mercedes wykupił większościowy pakiet 75,1% udziałów w zespole Brawn GP i przekształcił go na swój zespół fabryczny - Mercedes GP. Było to możliwe dzięki umowie pomiędzy koncernem Daimler-Benz AG (który został właścicielem 45,1% akcji zespołu) oraz jego partnerem, firmie Aabar Investments (która nabyła pozostałe 30% akcji). Szefem zespołu pozostał jednak twórca teamu Brawn GP - Ross Brawn[107].

Niepowodzenie US F1 | edytuj kod

3 marca 2010 roku FIA opublikowała ostateczną listę startową na sezon 2010[1]. Z powodu braku gotowego bolidu[108] nie znalazł się na niej amerykański zespół US F1 Team, który miał być jednym z trzech nowicjuszy w stawce. Jeszcze przed oficjalnym ogłoszeniem listy startowej media spekulowały o możliwości zastąpienia ekipy z USA, przez serbski zespół Stefan GP. Projekt Zorana Stefanovicia również nie znalazł jednak miejsca na liście FIA[108].

Zarówno Stefan GP, jak i US F1 wcześniej podpisały jednak kontrakty z kierowcami. W barwach US F1 miał jeździć Argentyńczyk José María López[109], zaś Stefan GP miał reprezentować wychowanek Toyoty - Kazuki Nakajima[110].

Pozostałe zmiany | edytuj kod

Zmiany wśród kierowców | edytuj kod

Przed sezonem | edytuj kod

Vodafone McLaren Mercedes

  • Broniący tytułu mistrzowskiego Jenson Button podpisał kontrakt z zespołem[3].

Mercedes GP Petronas Formula One Team

Scuderia Ferrari Marlboro

AT&T Williams

Renault F1 Team

Lotus F1 Racing

HRT F1 Team

BMW Sauber F1 Team

Virgin Racing

W trakcie sezonu | edytuj kod

Mercedes GP Petronas F1 Team

  • Kierowca testowy zespołu – Nick Heidfeld, rozwiązał swój kontrakt z Mercedesem, by testować nowe opony dla firmy Pirelli[10].

HRT F1 Team

Red Bull Racing/Scuderia Toro Rosso

  • Kierowca testowy zespołów Red Bull i Toro Rosso – Brendon Hartley został usunięty z programu juniorskiego Red Bulla i stracił stanowisko kierowcy testowego w tych zespołach[16].

Virgin Racing

  • Kierowca testowy zespołu – Andy Soucek, zrezygnował ze swojej funkcji, by ścigać się w innych seriach wyścigowych[66].

BMW Sauber

Rundy mistrzostw | edytuj kod

Kalendarz wyścigów | edytuj kod

Aktualny kalendarz wyścigów na sezon 2010 został zatwierdzony 11 grudnia 2009 roku podczas posiedzenia Światowej Rady Sportów Motorowych (WMSC)[125].

1 Wyścig nocny - rozgrywany przy sztucznym oświetleniu.
2 Wyścig dzienno-nocny - start wyścigu rozegrany zostanie przed zachodem słońca, a zawodnicy przyjadą na metę przy ciemnym niebie. Oświetlenie zostanie włączone przed wyścigiem.

Zmiany w kalendarzu | edytuj kod

Zmiany w regulaminie | edytuj kod

Zatwierdzone | edytuj kod

Podczas obrad Światowej Rady Sportów Motorowych - WMSC, dnia 12 grudnia 2008 r. podjęto następujące decyzje w sprawie regulacji na sezon 2010[223]:

  • Zespoły mogły zakupić pakiet silników na cały sezon, za kwotę nieprzekraczającą 5 milionów euro. Były one dostarczane przez niezależnego dostawcę wyłonionego w drodze przetargu. Przetarg na dostawę standaryzowanych silników wygrała brytyjska firma Cosworth[224].
  • Podtrzymano zamrożenie prac nad nowymi jednostkami napędowymi. Potrwało ono co najmniej do 2012 roku.
  • Poczynione zostały kroki, aby wszystkie zespoły w stawce używały standaryzowanego układu przeniesienia. Nie była to decyzja ostateczna.
  • Została wykonana dokładna lista wszystkich elementów zastosowanych w nadwoziu. Następnie, co do każdego z nich została podjęta osobna decyzja, czy dany element, mógł decydować o różnicy w osiągach. Elementy, które nadal mogły różnicować osiągi bolidów, musiały uzyskać homologację na okres całego sezonu. Ponadto, niektóre z nich, w celu redukcji kosztów, zostały wyprodukowane z odpowiednio tanich materiałów. Elementy, które nie mogły różnicować osiągów zostały ustandaryzowane. Zespoły mogły je zakupić lub samodzielnie wyprodukować, ale tylko w taki sposób, aby maksymalnie zredukować koszty produkcji.
  • System komunikacji radiowej z kierowcą oraz telemetria zostały ustandaryzowane.
  • Wprowadzono dalsze ograniczenia dotyczące badań prowadzonych za pomocą tuneli aerodynamicznych.
  • Stanowiska służące do testowania siły działającej na oponę zostały zakazane. Wyjątek stanowiły jedynie stanowiska badające siłę pionową.
  • Prawdopodobnie, podjęte zostały dalsze restrykcje dotyczące obiektów w fabrykach zespołów.

19 sierpnia 2009 roku FIA opublikowała regulacje techniczne i sportowe na sezon 2010[225]. Oto kolejne, najważniejsze zmiany:

  • Została zmodyfikowana forma kwalifikacji. Od tej pory w pierwszej i w drugiej części będzie odpadać po siedmiu kierowców (ma to związek ze zwiększeniem limitu zespołów do dwunastu). Ponadto, w ostatniej sesji zawodnicy mogli brać udział w bolidach zatankowanych dowolną ilością paliwa.
  • Wprowadzony został zakaz tankowania bolidów podczas wyścigu.
  • Minimalna waga bolidów została zwiększona z 605 do 620 kg, z uwzględnieniem ciężaru systemu KERS. Technologia ta nadal była dozwolona, pomimo, że osiem zespołów zrzeszonych w FOTA zdecydowało się z niej nie korzystać w przyszłym sezonie[226].
  • Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, nadal było można korzystać z koców grzewczych.

11 grudnia 2009 roku Światowa Rada Sportów Motorowych opublikowała kolejne zmiany w regulaminie F1, wśród których najważniejszą jest zmiana systemu punktacji. Od nowego sezonu kierowcom oraz konstruktorom punkty będą przyznawane za pierwsze 10 miejsc, zgodnie z kluczem 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1[125]. Zmiana ta ma związek z powiększeniem stawki do 13 zespołów.

1 lutego 2010 podjęto następne decyzje w sprawie regulaminu F1 na sezon 2010. Najistotniejsze z nich, to zmiana skali punktowej według klucza 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 oraz przymus stosowania dziesiątce najlepszych kierowców w kwalifikacjach opon używanych w Q3[227].

Anulowane w wyniku kompromisu pomiędzy FIA i FOTA | edytuj kod

30 kwietnia 2009 r. WMSC na jednej ze swoich sesji zatwierdziła szereg zmian, które zostały usunięte z regulaminu w wyniku porozumienia pomiędzy zespołami a FIA osiągniętego pod koniec czerwca[70]. Największe kontrowersje budził wśród nich zapis o ustaleniu limitu budżetowego w wysokości 40 milionów euro na sezon, w zamian za danie zespołom większej wolności technicznej przy konstruowaniu i testowaniu bolidu[228]. Limit ten miałby wprowadzić podwójny system mistrzostw - zespoły miałyby niejako do wyboru dwa typy regulacji: jeden z ograniczeniem funduszy oraz drugi bez tego ograniczenia. W efekcie podpisaniu trójstronnego porozumienia Concorde Agreement w opublikowanych przez FIA 19 sierpnia przepisach nie było już jednak żadnej informacji o ograniczeniu budżetów[225].

Wyniki | edytuj kod

Klasyfikacje szczegółowe | edytuj kod

Kierowcy | edytuj kod

Klasyfikacja generalna kierowców w formie graficznej/

Konstruktorzy | edytuj kod

Punkty zdobyte przez konstruktorów w sezonie

Zobacz też | edytuj kod

Przypisy | edytuj kod

  1. a b FIA: FIA Formula One World Championship - Entry List (ang.). fia.com, 2010-03-03. [dostęp 2010-03-03].
  2. Mariusz Karolak: McLaren bardziej agresywny w przygotowaniach do sezonu 2010. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-12-01. [dostęp 2010-10-23].
  3. a b Łukasz Godula: Button drugim kierowcą McLarena w sezonie 2010 (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-11-18. [dostęp 2010-10-23].
  4. Łukasz Godula: Paffett nadal testerem McLarena (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-01-16. [dostęp 2010-10-23].
  5. Marek Roczniak: McLaren potwierdził przedłużenie kontraktu z Hamiltonem (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2008-01-18. [dostęp 2010-10-23].
  6. Mateusz Furgał & Baart: Petronas zostaje sponsorem tytularnym Mercedes GP (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-12-21. [dostęp 2009-12-21].
  7. Marek Roczniak: Bolid Mercedesa będzie miał oznaczenie MGP W01 (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-01-25. [dostęp 2010-10-24].
  8. a b Bartosz Pyciarz: Mercedes potwierdził umowę z Schumacherem (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-12-23. [dostęp 2009-12-23].
  9. a b Jonathan Noble: Heidfeld to be Mercedes reserve driver (ang.). autosport.com, 2010-02-04. [dostęp 2010-02-04].
  10. a b Michał Respond: Nick Heidfeld zwolniony z kontraktu przez Mercedes GP. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-08-17.
  11. a b Marek Roczniak: Rosberg potwierdzony przez Mercedesa (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-11-23. [dostęp 2009-11-23].
  12. Michał Roszczyn: Red Bull zaprezentował bolid RB6 (+zdjęcia) (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-02-10. [dostęp 2010-10-14].
  13. a b Marek Roczniak: Red Bull Racing potwierdza przedłużenie umowy z Renault (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-12-16. [dostęp 2010-10-24].
  14. Patryk Pokwicki: Vettel przedłużył kontrakt z Red Bullem (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-08-21. [dostęp 2010-10-24].
  15. a b c d Marek Roczniak: Hartley i Ricciardo kierowcami rezerwowymi Red Bulla (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-01-26. [dostęp 2010-10-24].
  16. a b c Mariusz Karolak & Marek Roczniak: Hartley wyrzucony z Red Bull Junior Team (potwierdzone). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-07-21.
  17. a b Marek Roczniak: Coulthard będzie kierowcą rezerwowym Red Bulla w Chinach (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-11-23. [dostęp 2010-04-15].
  18. Marek Roczniak: Red Bull potwierdza przedłużenie kontraktu z Webberem (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-07-23. [dostęp 2010-10-24].
  19. Marek Roczniak: Ferrari zaprezentowało bolid na sezon 2010 (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-01-28. [dostęp 2010-10-14].
  20. Patryk Pokwicki, Marek Roczniak: Ferrari o plotkach dotyczących zatrudnienia Alonso (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-07-02. [dostęp 2010-10-24].
  21. a b Marek Roczniak: Fisichella będzie rezerwowym kierowcą Ferrari w 2010 (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-09-03. [dostęp 2010-10-24].
  22. a b Piloti Organigramma (wł.). ferrari.com, 2010-01-08. [dostęp 2010-10-24].
  23. a b Michał Roszczyn: Ferrari potwierdza Fernando Alonso na sezon 2010 (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-09-30. [dostęp 2010-10-14].
  24. Mariusz Karolak: Hülkenberg będzie testował Williamsa już w grudniu (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-11-05. [dostęp 2010-10-24].
  25. a b Michał Roszczyn: Williams z silnikami Coswortha w 2010 (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-10-30. [dostęp 201-10-24].
  26. a b c Marek Roczniak: Williams potwierdza Barrichello i Hulkenberga w 2010 (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-11-02. [dostęp 2010-10-14].
  27. a b Marek Roczniak: Valtteri Bottas oficjalnym kierowcą testowym Williamsa (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-01-29. [dostęp 2010-10-14].
  28. Marek Roczniak: Renault potwierdza partnerstwo ze spółką Genii (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-12-16. [dostęp 2010-10-24].
  29. Master & Marek Roczniak: Renault R30 niedługo gotowe do walki (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-01-07. [dostęp 2010-10-24].
  30. a b Marek Roczniak: Renault potwierdza zatrudnienie Kubicy (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-10-07. [dostęp 2010-10-24].
  31. Mariusz Karolak: Morelli: Kubica zostaje w Renault (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-01-04. [dostęp 2010-10-24].
  32. a b c d Matt Beer: Tung leads Renault reserve line-up (ang.). autosport.com, 2010-01-31. [dostęp 2010-01-31].
  33. a b Pablo Elizalde: Renault reveals the R30, confirms Petrov (ang.). autosport.com, 2010-01-31. [dostęp 2010-01-31].
  34. Perfect Partners - Exclusive Q&A with Force India's Simon Roberts (ang.). formula1.com, 2009-09-29. [dostęp 2010-10-14].
  35. a b Marek Roczniak: Force India potwierdza Sutila i Liuzziego w sezonie 2010 (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-11-27. [dostęp 2009-11-27].
  36. Pablo Elizalde: Force India signs di Resta as reserve (ang.). autosport.com, 2010-02-02. [dostęp 2010-02-02].
  37. Bartosz Pyciarz: Toro Rosso rozpoczęło testy zderzeniowe STR5 (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-12-26. [dostęp 2010-10-24].
  38. Fédération Internationale de l'Automobile: 2010 FIA Formula One World Championship Entry List (ang.). fia.com, 2009-11-30. [dostęp 2010-10-24].
  39. Michał Roszczyn: Sebastien Buemi zostaje w Toro Rosso (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-11-09. [dostęp 2010-10-24].
  40. Marek Roczniak: Toro Rosso potwierdza Alguersuariego (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-01-22. [dostęp 2010-10-24].
  41. a b c Michał Roszczyn: Lotus trzynastym zespołem w sezonie 2010 (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-09-15. [dostęp 2010-10-14].
  42. Fagaldo: Lotus zaprezentował bolid T127 (+zdjęcia) (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-02-12. [dostęp 2010-10-24].
  43. a b c Johnatan Noble: Cosworth promises competitive engine (ang.). autosport.com, 2009-07-21. [dostęp 2010-10-24].
  44. a b c d e Trulli, Kovalainen confirmed at Lotus (ang.). autosport.com, 2009-12-14. [dostęp 2010-10-24].
  45. a b Marek Roczniak: Kolles potwierdza oficjalnie zmianę nazwy zespołu (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-03-03. [dostęp 2010-10-24].
  46. a b Marek Roczniak: GP Bahrajnu: trening 3 - Alonso najszybszy. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-03-13.
  47. a b Marek Roczniak: HRT przedstawia zespół i Chandhoka jako drugiego kierowcę (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-03-04. [dostęp 2010-03-04].
  48. a b Michał Roszczyn: Yamamoto kierowcą testowym Hispania Racing F1 Team (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-04-17. [dostęp 2010-10-24].
  49. a b Marek Roczniak: Klien drugim kierowcą rezerwowym HRT (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-05-05. [dostęp 2010-10-24].
  50. a b Marek Roczniak: Yamamoto zastąpi Chandhoka w GP Niemiec (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-07-16. [dostęp 2010-10-24].
  51. a b Marek Roczniak: Klien zastąpi Yamamoto w HRT w GP Singapuru (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-09-24. [dostęp 2010-10-24].
  52. a b Marek Roczniak: Klien zastąpi Yamamoto w GP Brazylii (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-11-04. [dostęp 2010-11-08].
  53. a b Fagaldo: Bruno Senna kierowcą Campos Meta w sezonie 2010 (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-10-31. [dostęp 2009-10-31].
  54. a b Marek Roczniak: Yamamoto wystartuje w zamiast Senny na Silverstone (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-07-08. [dostęp 2010-10-24].
  55. a b c Jonathan Noble: Sauber secures 2010 Formula 1 slot (ang.). autosport.com, 2009-12-03.
  56. Bartosz Pyciarz: BMW pozostanie w nazwie Saubera. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-01-31. [dostęp 2010-02-01].
  57. Marek Roczniak: Sauber oczekuje w poniedziałek zgody FIA na starty. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-11-29.
  58. a b Jonathan Noble, Matt Beer: Theissen confirms Ferrari engine deal (ang.). autosport.com, 2009-09-24. [dostęp 2009-09-24].
  59. a b Pedro de la Rosa kierowcą Saubera. formula1.pl, 2010-01-19.
  60. a b Marek Roczniak: Heidfeld potwierdzony przez Saubera - de la Rosa odchodzi. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-09-14.
  61. a b Marek Roczniak: Kobayashi kierowcą Saubera w sezonie 2010. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-12-17.
  62. a b c d Mariusz Karolak: Manor oficjalnie zmienia nazwę na Virgin i potwierdza kierowców. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-12-15. [dostęp 2009-12-15].
  63. Marek Roczniak: Wirth chce udowodnić, że CFD nadaje się do wielu zastosowań. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-01-01.
  64. a b Mariusz Karolak, Marek Roczniak: Glock kierowcą Manor. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-11-17. [dostęp 2009-11-17].
  65. a b Marek Roczniak: Soucek potwierdzony kierowcą rezerwowym Virgin. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-02-23. [dostęp 2010-02-23].
  66. a b Marek Roczniak: Soucek potwierdza oficjalnie odejście z Virgin. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-08-11. [dostęp 2010-09-24].
  67. a b Marek Roczniak: Parente i Razia kierowcami testowymi Virgin Racing. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-12-15. [dostęp 2009-12-15].
  68. Marek Roczniak: D'Ambrosio będzie jeździł w piątki bolidem Virgin. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-09-20. [dostęp 2010-09-24].
  69. Piotr Bogucki: FIA opublikowała listę startową zespołów na sezon 2010. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-06-12.
  70. a b c Marek Roczniak: FIA potwierdziła listę startową F1 na sezon 2010. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-06-24.
  71. Marek Roczniak: Hilmer potwierdza zgłoszenie do F1 pod nazwą Brabham. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-06-04.
  72. Michał Roszczyn: Zespół Epsilon Euskadi potwierdza swoje zgłoszenie. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-06-03.
  73. Michał Roszczyn: Lola potwierdza swoje zgłoszenie na sezon 2010. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-05-29.
  74. a b Michał Roszczyn: March również wysłał zgłoszenie do startów w Formule 1. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-05-30.
  75. Autosport Magazine, 18 czerwca 2009, str. 13
  76. Michał Roszczyn: N.Technology również wysłało zgłoszenie do F1. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-06-04.
  77. Michał Roszczyn: David Richards zgłosił swój zespół do sezonu 2010. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-05-29.
  78. European Commission receives F1 complaint. pitpass.com, 2009-08-01.
  79. Mateusz Furgał: Komisja Europejska otrzymała zażalenie dotyczące F1. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-08-02.
  80. Litespeed intending to enter F1 as Team Lotus (ang.). pitpass.com, 2009-06-06.
  81. Marek Roczniak: Wurz chce wejść do F1 wraz z Superfund. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-05-31.
  82. Michał Roszczyn, Marek Roczniak: Zespoły złożyły zgłoszenia do sezonu 2010 (aktualizacja). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-05-29.
  83. a b Patryk Pokwicki: Zespół Force India zgłosił się bezwarunkowo na sezon 2010. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-06-05.
  84. Marek Roczniak: Williams wysłał zgłoszenie do startów w sezonie 2010. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-05-25.
  85. Michał Roszczyn: Zespół Williams zawieszony w członkostwie FOTA. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-05-27.
  86. Ferrari adamant that its 2010 entry is conditional (ang.). pitpass.com, 2009-06-12.
  87. Red Bull remains comitted to FOTA (ang.). pitpass.com, 2009-06-12.
  88. Toro Rosso remains comitted to FOTA (ang.). pitpass.com, 2009-06-12.
  89. Piotr Bogucki: FOTA decyduje się na odejście z Formuły Jeden!. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-06-19.
  90. Marek Roczniak: BMW potwierdza wycofanie się z F1 po sezonie 2009. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-07-29.
  91. Marek Roczniak: Brak jeszcze decyzji, co stanie się z BMW Sauberem po 2009. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-07-29.
  92. Mariusz Karolak: Piquet Sr zainteresowany wykupieniem zespołu BMW?. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-08-03.
  93. Marek Roczniak: Peter Sauber chce pomóc swojemu dawnemu zespołowi. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-08-01.
  94. Marek Roczniak: Sauber: Żądania BMW były zbyt wysokie. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-08-06.
  95. Patryk Pokwicki: FIA otwiera ponownie proces selekcji zespołu. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-08-08.
  96. Patryk Pokwicki: BMW Sauber złożyło wniosek o starty w przyszłym sezonie. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-08-19.
  97. Hinwil kandyduje do F1. autoklub.pl, 2009-08-19.
  98. Mariusz Karolak, Marek Roczniak: Stefanovic mówi o swoich planach związanych z F1. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-08-12.
  99. Mariusz Karolak: Trzech kandydatów do zajęcia ostatniego miejsca na sezon 2010. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-09-12.
  100. Mariusz Karolak: Williams sprzeciwia się 14 zespołom. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-10-04.
  101. Mariusz Karolak, Marek Roczniak: Campos także sprzeciwia się czternastu zespołom w stawce. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-10-06.
  102. Marek Roczniak: BMW Sauber dąży na nowo do uzyskania miejsca w stawce. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-10-16.
  103. Marek Roczniak i quickmick: Toyota wycofuje się z F1 ze skutkiem natychmiastowym. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-11-04.
  104. Marek Roczniak: Toyota nie zamierza sprzedawać zespołu. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-11-06.
  105. Michał Roszczyn: BMW sprzeda jednak zespół F1 Peterowi Sauberowi. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-11-27.
  106. Fédération Internationale de l'Automobile: Press Release, FIA Formula One World Championship - BMW Sauber (ang.). FIA.com, 2009-12-03.
  107. Piotr Bogucki: Mercedes przejmuje większościowe udziały w Brawn GP. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-11-16.
  108. a b Marek Roczniak: FIA: Bez US F1 i Stefan GP w sezonie 2010. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-03-03. [dostęp 2010-03-03].
  109. deeze: US F1 ogłasza podpisanie kontraktu z Lopezem. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-01-26. [dostęp 2010-01-2g].
  110. Marek Roczniak: Stefan GP ma za sobą pierwsze uruchomienie silnika w S-01. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-02-19. [dostęp 2010-02-19].
  111. Michał Roszczyn: Współtwórca YouTube głównym inwestorem w US F1. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-08-20.
  112. Michał Roszczyn,: Williams oficjalnie ogłasza zakończenie współpracy z Toyotą. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-10-14.
  113. Marek Roczniak: Ferrari potwierdza 5-letnią umowę z Santander. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-09-10.
  114. Michał Roszczyn: Santander kontynuuje współpracę z McLarenem. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-09-14.
  115. sport.pl, f1.pl: Bridgestone wycofa się z F1 po sezonie 2010. sport.pl, 2009-11-02.
  116. Marek Roczniak: Renault potwierdza partnerstwo ze spółką Genii. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-12-16.
  117. February debut, Petronas backing for Mercedes (ang.). Formula1.com, 2009-12-21. [dostęp 2009-12-22].
  118. Mateusz Furgał: Raikkonen dołącza oficjalnie do Citroena w RMŚ. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-12-04.
  119. Michał Roszczyn: Rosberg potwierdza swoje odejście z Williamsa. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-10-29.
  120. Łukasz Godula: Renault potwierdza odejście Alonso. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-09-27.
  121. FIlipe Duarte Santos: Álvaro Parente: "Turismo de Portugal não cumpriu acordo (port.). ionline.pt, 2010-02-03.
  122. Marek Roczniak: HRT potwierdza kolejny start Yamamoto. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-07-27. [dostęp 2010-09-24].
  123. Marek Roczniak: Yamamoto nadal w bolidzie HRT podczas GP Belgii. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-08-20. [dostęp 2010-09-24].
  124. GP Włoch > Lista zgłoszeń. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-08-20. [dostęp 2010-09-24].
  125. a b Marek Roczniak, Piotr Bogucki: Najważniejsze decyzje Światowej Rady Sportów Motorowych. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-12-11.
  126. Marek Roczniak: GP Bahrajnu: trening 1 - Sutil najszybszy. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-03-12.
  127. Marek Roczniak: GP Bahrajnu: trening 2 - Rosberg przed Hamiltonem. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-03-12.
  128. Marek Roczniak: GP Bahrajnu: opis kwalifikacji. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-03-13.
  129. a b c d Gulf Air Bahrain Grand Prix 2010. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-03-14. [dostęp 2010-03-14].
  130. Konrad Házi: GP Australii: trening 1 - Robert Kubica najszybszy. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-03-26.
  131. Konrad Házi: GP Australii: trening 2 - Hamilton najszybszy w zmiennych warunkach. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-03-26.
  132. Konrad Házi: GP Australii: trening 3 - Webber najszybszy przed kwalifikacjami. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-03-27.
  133. Konrad Házi: GP Australii: opis kwalifikacji. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-03-27.
  134. a b c d Qantas Australian Grand Prix 2010. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-03-28. [dostęp 2010-03-28].
  135. Konrad Házi: GP Malezji: trening 1 - Hamilton najszybszy. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-04-02.
  136. Konrad Házi: GP Malezji: trening 2 - Hamilton ponownie na czele. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-04-02.
  137. Konrad Házi: GP Malezji: trening 3 - Red Bull wychodzi na czoło stawki. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-04-03.
  138. Konrad Házi: GP Malezji: opis kwalifikacji. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-04-03.
  139. a b c d Petronas Malaysian Grand Prix 2010. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-04-04. [dostęp 2010-04-04].
  140. Konrad Házi: GP Chin: trening 1 - Button najszybszy. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-04-16.
  141. Marek Roczniak: GP Chin: trening 2 - McLaren nadal najszybszy. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-04-16.
  142. Konrad Házi: GP Chin: trening 3 - Webber najszybszy przed kwalifikacjami. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-04-17.
  143. Konrad Házi: GP Chin: opis kwalifikacji. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-04-17.
  144. a b c d Chinese Grand Prix 2010. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-04-08. [dostęp 2010-04-18].
  145. Marek Roczniak: GP Hiszpanii: trening 1 - McLaren najszybszy. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-05-07.
  146. Marek Roczniak: GP Hiszpanii: trening 2 - Red Bull wysuwa się na czoło stawki. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-05-07.
  147. Marek Roczniak: GP Hiszpanii: trening 3 - Red Bull nadal najszybszy. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-05-08.
  148. Marek Roczniak: GP Hiszpanii: opis kwalifikacji. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-05-08.
  149. a b c d Gran Premio Telefónica de España 2010. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-05-09. [dostęp 2010-05-09].
  150. Marek Roczniak: GP Monako: trening 1 - Alonso przed Vettelem. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-05-13.
  151. Marek Roczniak: GP Monako: trening 2 - Alonso nadal najszybszy. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-05-13.
  152. Marek Roczniak: GP Monako: trening 3 - Kubica najszybszy przed kwalifikacjami. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-05-15.
  153. Marek Roczniak: GP Monako: opis kwalifikacji. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-05-15.
  154. a b c d Grand Prix de Monaco 2010. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-05-16. [dostęp 2010-05-16].
  155. Marek Roczniak: GP Turcji: trening 1 - Hamilton zdecydowanie najszybszy. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-05-28.
  156. Marek Roczniak: GP Turcji: trening 2 - McLaren nadal najszybszy. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-05-28.
  157. Marek Roczniak: GP Turcji: trening 3 - Vettel przed Rosbergiem i Hamiltonem. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-05-29.
  158. Marek Roczniak: GP Turcji: opis kwalifikacji. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-05-29.
  159. a b c d Turkish Grand Prix 2010. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-05-30. [dostęp 2010-05-30].
  160. Marek Roczniak: GP Kanady: trening 1 - Button najszybszy, Kubica szósty. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-06-11.
  161. Marek Roczniak: GP Kanady: trening 2 - RBR, Ferrari i Mercedes na czele. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-06-11.
  162. Marek Roczniak: GP Kanady: trening 3 - Hamilton najszybszy. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-06-12.
  163. Marek Roczniak: GP Kanady: opis kwalifikacji. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-06-12.
  164. a b c d Grand Prix du Canada 2010. Wyprzedź mnie! f1wm.pl.
  165. Marek Roczniak: GP Europy: trening 1 - Rosberg najszybszy, Kubica czwarty. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-06-25.
  166. Marek Roczniak: GP Europy: trening 2 - Alonso przed Red Bullami. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-06-25.
  167. Marek Roczniak: GP Europy: trening 3 - Vettel przed Kubicą. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-06-26.
  168. Marek Roczniak: GP Europy: opis kwalifikacji. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-06-26.
  169. a b c d Telefónica Grand Prix of Europe 2010. Wyprzedź mnie! f1wm.pl.
  170. Marek Roczniak: GP Wielkiej Brytanii: trening 1 - Vettel najszybszy. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-07-09.
  171. Marek Roczniak: GP Wielkiej Brytanii: trening 2 - Red Bull nadal na czele. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-07-09.
  172. Marek Roczniak: GP Wielkiej Brytanii: trening 3 - Vettel najszybszy, ale z problemami. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-07-10.
  173. Marek Roczniak: GP Wielkiej Brytanii: opis kwalifikacji. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-07-10.
  174. a b c d Santander British Grand Prix 2010. Wyprzedź mnie! f1wm.pl.
  175. Marek Roczniak: GP Niemiec: trening 1 - Sutil najszybszy na wysychającym torze. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-07-23.
  176. Marek Roczniak: GP Niemiec: trening 2 - Alonso przed Vettelem, Kubica ósmy. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-07-23.
  177. Marek Roczniak: GP Niemiec: trening 3 - Red Bull i Ferrari na czele. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-07-24.
  178. Marek Roczniak: GP Niemiec: opis kwalifikacji. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-07-24.
  179. a b c d Marek Roczniak: Grosser Preis Santander von Deutschland 2010. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-07-25.
  180. Marek Roczniak: GP Węgier: trening 1 - Red Bull zdecydowanie najszybszy. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-07-30.
  181. Marek Roczniak: GP Węgier: trening 2 - Vettel nadal najszybszy. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-07-30.
  182. Marek Roczniak: GP Węgier: trening 3 - Red Bull wciąż niedościgniony. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-07-31.
  183. Marek Roczniak: GP Węgier: opis kwalifikacji. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-07-31.
  184. a b c d Marek Roczniak: Eni Magyar Nagydij 2010. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-08-01.
  185. Marek Roczniak: GP Belgii: trening 1 - Alonso najszybszy. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-08-27.
  186. Marek Roczniak: GP Belgii: trening 2 - Alonso nadal najszybszy. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-08-27.
  187. Marek Roczniak: GP Belgii: trening 3 - Red Bull kontratakuje. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-08-28.
  188. Marek Roczniak: GP Belgii: opis kwalifikacji. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-08-28.
  189. a b c d Marek Roczniak: Eni Magyar Nagydij 2010. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-08-29.
  190. Marek Roczniak: GP Włoch: trening 1 - Button najszybszy, Kubica czwarty. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-09-10.
  191. Marek Roczniak: GP Włoch: trening 2 - Vettel przed Alonso. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-09-10.
  192. Marek Roczniak: GP Włoch: trening 3 -Hamilton najszybszy, Kubica dziewiąty. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-09-11.
  193. Marek Roczniak: GP Włoch: opis wyścigu. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-09-11.
  194. a b c d Gran Premio Santander d'Italia 2010 (Wyścig). Wyprzedź mnie! f1wm.pl.
  195. Marek Roczniak: GP Singapuru: trening 1 - Webber najszybszy. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-09-24.
  196. Marek Roczniak: GP Singapuru: trening 2 - Red Bull nadal na czele. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-09-24.
  197. Marek Roczniak: GP Singapuru: trening 3 - Vettel przed Alonso i Hamiltonem. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-09-24.
  198. Marek Roczniak: GP Singapuru: opis kwalifikacji. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-09-25.
  199. a b c d SingTel Singapore Grand Prix 2010. Wyprzedź mnie! f1wm.pl.
  200. Marek Roczniak: GP Japonii: trening 1 - Vettel najszybszy (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-10-08.
  201. Marek Roczniak: GP Japonii: trening 2 - Vettel nadal niepokonany (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-10-08.
  202. Paweł Zając: GP Japonii: trening 3 - Alguersuari najszybszy (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-10-09.
  203. Bartosz Pyciarz: GP Japonii: opis kwalifikacji (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-10-10.
  204. a b c d Japanese Grand Prix 2010 (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-10-10.
  205. Konrad Házi: GP Korei: trening 1 - Lewis Hamilton najszybszy (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-10-22. [dostęp 2010-10-23].
  206. Marek Roczniak: GP Korei: trening 2 - Webber najszybszy na koniec dnia (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-10-22. [dostęp 2010-10-23].
  207. Konrad Házi: GP Korei: trening 3 - Kubica najszybszy przed kwalifikacjami (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-10-23. [dostęp 2010-10-23].
  208. Konrad Házi: GP Korei: opis kwalifikacji (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-10-23. [dostęp 2010-10-23].
  209. a b c d Korean Grand Prix 2010 (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-10-24. [dostęp 2010-11-08].
  210. Marek Roczniak: GP Brazylii: trening 1 - Kierowcy Red Bulla najszybsi (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-11-05. [dostęp 2010-11-05].
  211. Marek Roczniak: GP Brazylii: trening 2 - Vettel i Webber nadal na czele (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-11-05. [dostęp 2010-11-05].
  212. GP Brazylii: trening 3 - Kubica najszybszy na mokrym torze (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl autor = Marek Roczniak, 2010-11-06. [dostęp 2010-11-06].
  213. Marek Roczniak: GP Korei: opis kwalifikacji (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-11-06. [dostęp 2010-11-08].
  214. a b c d Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2010 (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-11-07. [dostęp 2010-11-08].
  215. Marek Roczniak: GP Abu Zabi: trening 1 - Vettel najszybszy (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-11-12. [dostęp 2010-11-12].
  216. Marek Roczniak: GP Abu Zabi: trening 2 - Hamilton przed Vettelem i Alonso (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-11-12. [dostęp 2010-11-12].
  217. Marek Roczniak: GP Abu Zabi: trening 3 - Vettel najszybszy (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-11-13. [dostęp 2010-11-13].
  218. Marek Roczniak: GP Abu Zabi: opis kwalifikacji (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-11-13. [dostęp 2010-11-14].
  219. a b c d Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 2010 (pol.). Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-11-14. [dostęp 2010-11-14].
  220. Marek Roczniak: Silverstone ma umowę na organizację GP Wielkiej Brytanii. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-12-07. [dostęp 2009-12-07].
  221. a b c Marek Roczniak: FIA opublikowała kalendarz wyścigów na sezon 2010. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-09-21.
  222. Bartosz Pyciarz: Grand Prix Kanady oficjalnie powraca do kalendarza F1. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-11-27.
  223. Bartosz Pyciarz, Marek Roczniak: Decyzje podjęte przez FIA na sezon 2010. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2008-12-12.
  224. Marek Roczniak: Cosworth wygrał przetarg FIA na standardowy silnik. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2008-12-05.
  225. a b Michał Roszczyn: FIA opublikowała regulacje techniczne i sportowe na sezon 2010. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-08-19.
  226. Michał Roszczyn: FOTA uzgodniła rezygnację z KERS w sezonie 2010. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-06-08.
  227. Marek Roczniak: Decyzje podjęte wczoraj przez Komisję F1. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2010-02-01.
  228. Adam Karkuszewski: Rzut oka na zmiany w przepisach na sezon 2010. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2009-05-02.

Linki zewnętrzne | edytuj kod

Kontrola autorytatywna (sezon sportowy):
Na podstawie artykułu: "Formuła 1 Sezon 2010" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy