GameCube


GameCube w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

GameCubekonsola gier wideo szóstej generacji, wyprodukowana i wydana w 2001 przez japońskie przedsiębiorstwo Nintendo. Konsola, zgodnie z nazwą, ma kształt kostki, do której podłączane są kontrolery. Jest następczynią Nintendo 64.

Pierwsze pogłoski o konsoli, początkowo znanej pod nazwą roboczą Dolphin, ukazały się w 1999 roku. Po raz pierwszy konsola została pokazana na targach SpaceWorld w 2000 roku[1]. Po wydaniu konsola, według oficjalnych danych Nintendo do końca marca 2008, została sprzedana w liczbie około 21,7 mln sztuk[2].

Dane techniczne | edytuj kod

GameCube ma następujące dane techniczne[3]:

  • Wymiary: 11,4 cm (wysokość) × 15 cm (szerokość) × 16 cm (grubość)
  • Procesor: IBM PowerPC „Gekko” o częstotliwości 485 MHz
  • Pamięć operacyjna: 24 MB RAM
  • Procesor graficzny: Flipper 162 MHz
  • Karta dźwiękowa: 16-bit DSP, 64 kanały, pamięć audio 16 MB
  • Nośnik danych: Nintendo GameCube Disc, pojemność 1,5 GB

Wyjścia obrazu:

Przypisy | edytuj kod

  1. Stare ale jare: GameCube. GRY-OnLine. [dostęp 2012-05-08].
  2. Consolidated Sales Transition by Region (ang.). Nintendo. [dostęp 2012-05-08].
  3. Nintendo GameCube Technical Details (ang.). Nintendo. [dostęp 2012-05-08].

Linki zewnętrzne | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "GameCube" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy