Google Trends


Google Trends w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Google Trends – serwis Google udostępniający informacje na temat liczby, pochodzenia, zależności od czasu i głównych regionów zapytań kierowanych do wyszukiwarki Google. Usługa pozwala m.in. na porównanie częstości różnych zapytań na wykresie. Ranking można sortować także według języka i państwa, z którego zapytania pochodzą.

„Podserwisem” Google Trends jest Google Music Trends pokazującym tytuły najczęściej słuchanych przez użytkowników Google Talk piosenek.

Spis treści

Zastosowanie | edytuj kod

Google Trends jest stosowane dla oceny kampanii medialnych, obecnych trendów zainteresowań internautów, a nawet w celach naukowych[1][2].

Kontrowersje | edytuj kod

System działa na podstawie numeru IP, z którego padło zapytanie. W związku z tym jest on podatny na zafałszowanie wyników poprzez sztuczne generowanie zapytań z odpowiedniej klasy IP.

Przypisy | edytuj kod

  1. MikołajM. Kamiński MikołajM., IgorI. Łoniewski IgorI., WojciechW. Marlicz WojciechW., “Dr. Google, I am in Pain”—Global Internet Searches Associated with Pain: A Retrospective Analysis of Google Trends Data, „International Journal of Environmental Research and Public Health”, 17 (3), 2020, s. 954, DOI10.3390/ijerph17030954 [dostęp 2020-02-05]  (ang.).
  2. MikołajM. Kamiński MikołajM., IgorI. Łoniewski IgorI., WojciechW. Marlicz WojciechW., Global Internet Data on the Interest in Antibiotics and Probiotics Generated by Google Trends, „Antibiotics”, 8 (3), 2019, s. 147, DOI10.3390/antibiotics8030147, PMID31547273, PMCIDPMC6784173 [dostęp 2020-02-05]  (ang.).

Linki zewnętrzne | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Google Trends" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy