Hoop Cola


Hoop Cola w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Hoop Colanapój bezalkoholowy typu cola produkowany przez firmę ZMB Capital sp. z o.o., właściciela firmy Ustronianka[2], (wcześniej: Kofola S.A. i Hoop S.A.).

Obecnie produkt zajmuje trzecie miejsce na polskim rynku napojów typu „cola” (za Coca-Colą i Pepsi)[3]. Hoop Cola reklamowana jest w mediach przy pomocy humorystycznych spotów. W grudniu 2009 r. przedświąteczny spot promujący Hoop Colę pt. „Colędowanie” zakwestionowała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Powołała się przy tym na poszanowanie uczuć religijnych, które spot miał obrażać w związku z nawiązaniem w nim do słów i melodii utworu „Hej, kolęda”. Producent Hoop Coli nie zgodził się z tą decyzją, a w swoim komunikacie zwrócił uwagę na fakt, że jego spoty są pełne radości i namawiają do otwartości na innych, więc nie może być mowy o obrażaniu uczuć religijnych [4].

Napój zawiera kofeinę oraz wyciąg z orzeszków cola[5].

Przypisy | edytuj kod

  1. a b Cola original - Hoop - 500 ml, world.openfoodfacts.org [dostęp 2021-01-10]  (ang.).
  2. Michalina Szczepańska, Bartłomiej Mayer: Ustronianka poleje Hoop Colę. Puls Biznesu. [dostęp 2019-04-17].
  3. Hoop Cola rusza do walki z Coca-Colą i Pepsi - Bankier.pl, www.bankier.pl [dostęp 2017-11-23]  (pol.).
  4. Hoop Cola odpowiada na cenzurę reklamy - WP Finanse, finanse.wp.pl [dostęp 2017-11-23]  (pol.).
  5. Marki i produkty, Hoop [dostęp 2021-01-10]  (pol.).
Na podstawie artykułu: "Hoop Cola" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy