Jaguar R5


Jaguar R5 w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Jaguar R5samochód Formuły 1 zespołu Jaguar Racing na sezon 2004. Był to ostatni model maszyny Jaguara przed kupnem zespołu przez koncern Red Bull i przekształceniu w Red Bull Racing. Samochód zadebiutował podczas wyścigu o Grand Prix Australii. Prezentacja bolidu odbyła się 18 stycznia 2004 roku na torze Circuit de Catalunya w Hiszpanii, a pierwsze testy odbył w belgijskim mieście Lommel, jeszcze przed oficjalną premierą[2]. Podczas Grand Prix Włoch Mark Webber poprowadził nową wersję bolidu oznaczoną R5B. Dwa tygodnie później, podczas Grand Prix Chin za sterami ulepszonej maszyny zasiadł Austriak Christian Klien. Po Grand Prix Chin, na ostatnie dwie rundy sezonu powrócono do wersji R5. Bolid z 2004 roku sprzężony był z silnikiem Coswortha poprzez 7-biegową, półautomatyczną skrzynię biegów.

Spis treści

Starty Jaguara R5 | edytuj kod

Starty Jaguara R5B | edytuj kod

Przypisy | edytuj kod

  1. W nawiasie podano liczbę wyścigów, w których używano bolidu R5B
  2. Marek Roczniak: Zespół Jaguar zaprezentował w Barcelonie bolid R5. Wyprzedź mnie! f1wm.pl, 2004-01-18. [dostęp 2010-06-16].
  3. Dariusz Zagórski, Artur Młodziński, Ewa i Robert Młodzińscy: Sezon 2004. F1Ultra. [dostęp 2016-05-05].
  4. a b c Punkty zdobyte w bolidzie R5
  5. a b c Pozycja osiągnięta w bolidzie R5

Linki zewnętrzne | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Jaguar R5" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy