Kancelaria Sejmu


Na mapach: 52°13′30,3″N 21°01′41,2″E/52,225083 21,028111

Kancelaria Sejmu w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania Dom im. Wojciecha Sawickiego przy ul. Zagórnej 3, siedziba Wydawnictwa Sejmowego i Biura Analiz Sejmowych

Kancelaria Sejmu – urząd wspierający Sejm Rzeczypospolitej Polskiej i jego organy w zakresie prawnym, organizacyjnym, doradczym, finansowym i technicznym. Służy także posłom stwarzając im warunki techniczno-finansowe do wykonywania mandatu poselskiego w okręgach wyborczych, a także klubom parlamentarnym, kołom i zespołom poselskim oraz posłom niezrzeszonym do działania w siedzibie Sejmu. Kancelaria obsługuje również od strony prawnej i administracyjnej Zgromadzenie Narodowe

W ramach wspierania procesu legislacyjnego oraz zapewnienia jego transparentności Kancelaria Sejmu m.in. opracowuje jednolite teksty ustaw (ogłaszane następnie przez Marszałka Sejmu), utrzymuje Internetowy System Aktów Prawnych (ISAP), a także udostępnia transmisje z przebiegu obrad Sejmu i komisji sejmowych w Internecie.

Szef Kancelarii Sejmu podlega bezpośrednio Marszałkowi i kieruje pracami Kancelarii przy pomocy dwóch zastępców, dyrektora generalnego kierującego Gabinetem Marszałka Sejmu oraz dyrektorów komórek organizacyjnych.

Spis treści

Kierownictwo | edytuj kod

  • Agnieszka Kaczmarska – Szef Kancelarii
  • Adam Podgórski – zastępca szefa Kancelarii
  • Dariusz Salamończyk – zastępca szefa Kancelarii
  • Marek Dąbrowski – dyrektor Biura Obsługi Posłów
  • Piotr Kędziora – dyrektor Biura Legislacyjnego
  • Henryk Pajdała – dyrektor Biura Komisji Sejmowych
  • Katarzyna Mącznik – dyrektor generalny kierujący Gabinetem Marszałka Sejmu

Szefowie Kancelarii Sejmu od 1990 | edytuj kod

Komórki organizacyjne Kancelarii Sejmu | edytuj kod

  • Gabinet Marszałka Sejmu
  • Biuro Spraw Międzynarodowych
  • Biblioteka Sejmowa
  • Biuro Komunikacji Społecznej
  • Biuro Administracyjne
  • Wydawnictwo Sejmowe
  • Biuro Prawne i Spraw Pracowniczych
  • Biuro Finansowe
  • Centrum Informacyjne Sejmu
  • Straż Marszałkowska
  • Biuro Inwestycyjno-Techniczne
  • Ośrodek Informatyki
  • Pion Ochrony
  • Służba Bezpieczeństwa i Higieny Pracy
  • Pion Administratora Zintegrowanego Systemu Obsługi Administracyjnej
  • Audyt Wewnętrzny
  • Administrator Bezpieczeństwa Informacji
  • Biuro Analiz Sejmowych
  • Sekretariat Posiedzeń Sejmu
  • Biuro Legislacyjne
  • Biuro Komisji Sejmowych
  • Biuro Obsługi Posłów

Siedziba | edytuj kod

Siedziba główna Kancelarii Sejmu znajduje się w kompleksie sejmowym przy ulicy Wiejskiej 4/6/8.

 Osobny artykuł: Kompleks budynków Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej.

Kancelaria użytkuje również nieruchomości przy ulicach: Pięknej 3A, Stępińskiej 22/30, Wspólnej 1/3 oraz Zagórnej 3.

Budżet, zatrudnienie i wynagrodzenia | edytuj kod

Wydatki i dochody Kancelarii Sejmu są realizowane w części 02 budżetu państwa[4]. Z budżetu Kancelarii wypłacane są m.in. uposażenia i diety poselskie, finansowane podróże krajowe i zagraniczne posłów, ich zakwaterowanie na terenie Warszawy, a także przekazywane środki na prowadzenie biur polskich.

W 2017 wydatki Kancelarii Sejmu wyniosły 447,02 mln zł, a dochody 1,92 mln zł[1]. Przeciętne zatrudnienie w Kancelarii w przeliczeniu na pełne etaty wyniosło 1202 osoby, a średnie miesięczne wynagrodzenie brutto 9926,5 zł[2].

W ustawie budżetowej na 2018 wydatki Kancelarii Sejmu zaplanowano w wysokości 577,83 mln zł, a dochody 3,65 mln zł[5].

Publikacje | edytuj kod

Zobacz też | edytuj kod

Przypisy | edytuj kod

  1. a b Sprawozdanie z wykonania budżetu państwa za okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2017 r. (druk nr 2559). Tom I. sejm.gov.pl, 29 maja 2018. s. 1/2, 2/6. [dostęp 2018-09-05].
  2. a b Informacja o wynikach kontroli wykonania budżetu państwa w 2018 r. w części 02 Kancelaria Sejmu. W: Najwyższa Izba Kontroli [on-line]. nik.gov.pl, maj 2018. s. 16. [dostęp 2018-09-05].
  3. a b c d e f g Kancelaria Sejmu. 25 lat. Warszawa: Biuro Komunikacji Społecznej Kancelarii Sejmu, 2015, s. 26. ISBN 978-83-7666-425-5.
  4. Obwieszczenie Ministra Finansów z dnia 30 czerwca 2016 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie klasyfikacji części budżetowych oraz określenia ich dysponentów (Dz.U. z 2016 r. poz. 1026)
  5. Ustawa budżetowa na rok 2018 z dnia 11 stycznia 2018 r.. W: Dz. U. poz. 291 [on-line]. isap.sejm.gov.pl, 1 lutego 2018. s. 10, 37. [dostęp 2018-09-05].

Linki zewnętrzne | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Kancelaria Sejmu" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy