Kapitan jachtowy w encyklopedii
Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania awers patentu kapitana jachtowego z 2013 roku. rewers patentu kapitana jachtowego z 2013 rokuKapitan jachtowy - najwyższy z trzech wymaganych prawem patentów żeglarskich w Polsce.
Spis treści
Wymagania | edytuj kod
- posiadanie patentu jachtowego sternika morskiego,
- odbycie po uzyskaniu patentu jachtowego sternika morskiego co najmniej sześciu rejsów po wodach morskich w łącznym czasie co najmniej 1200 godzin żeglugi, w tym co najmniej 400 godzin samodzielnego prowadzenia jachtu o długości kadłuba powyżej 7,5 m, oraz odbycie co najmniej jednego rejsu powyżej 100 godzin żeglugi na jachcie o długości kadłuba powyżej 20 m oraz jednego rejsu powyżej 100 godzin żeglugi po wodach pływowych z zawinięciem do co najmniej dwóch portów pływowych.
Uprawnienia | edytuj kod
Patent kapitana jachtowego uprawnia do prowadzenia jachtów żaglowych po wodach śródlądowych i morskich bez ograniczeń.
Dodatkowo patent ten (na podstawie § 13 ust. 2 rozporządzenia) daje uprawnienia kapitana motorowodnego.
Historia | edytuj kod
Osobny artykuł: Dawne polskie patenty żeglarskie.Podstawa prawna | edytuj kod
- Ustawa z 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej (Dz.U. z 2020 r. poz. 1863) (art. 37a)
- Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z 9 kwietnia 2013 r. w sprawie uprawiania turystyki wodnej (Dz.U. z 2013 r. poz. 460)