Katastrofa kolejowa pod Modlinem w encyklopedii
Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwaniaKatastrofa kolejowa w Nowym Dworze Mazowieckim wydarzyła się 30 grudnia 1986 ok. godz. 17:15 na odcinku pomiędzy stacjami kolejowymi Nowy Dwór Mazowiecki i Modlin, na łuku toru na wysokości ogródków działkowych „Pestka” przed wiaduktem w pobliżu drogi krajowej 85. W jej wyniku poniosło śmierć 6 osób, w tym 5 pracowników PKP będących na służbie (maszynista i pomocnik maszynisty pociągu towarowego, maszynista, konduktor i kierowniczka pociągu osobowego) oraz 1 pasażer, a 10 zostało rannych[1].
Przyczyną katastrofy było nieprawidłowe wyprawienie pociągu towarowego ze stacji Modlin w kierunku stacji Nowy Dwór Mazowiecki po błędnie ułożonej drodze przebiegu i niewłaściwym torze nr 1, zamiast po torze nr 2. W wyniku błędnego ułożenia drogi przebiegu doszło do czołowego zderzenia pociągu osobowego nr 637 relacji Warszawa Gdańska – Nasielsk złożonego z dwu zespołów trakcyjnych typu EN57 z pociągiem towarowym nr 66180, złożonym z lokomotywy ET21-273 oraz trzydziestu sześciu wagonów. W wyniku wypadku uległa zniszczeniu lokomotywa i pierwsze wagony pociągu towarowego, oraz wagon rozrządczy pierwszego zespołu EN57-1595.
Przypisy | edytuj kod
- ↑ W katastrofie kolejowej pod Modlinem zginęło 6 osób, a 10 zostało rannych, timenote.info [dostęp 2020-11-25] (pol.).
OryginałEdytujHistoria i autorzy
