Klatka bezpieczeństwa


Klatka bezpieczeństwa w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania Konstrukcja klatki bezpieczeństwa wmontowana w samochód rajdowy marki Suzuki Swift Porsche 996 Carrera z w budowaną fabrycznie klatką bezpieczeństwa Ciągnik Fendt z klatką zewnętrzną Ładowarka Volvo L70D ze zintegrowaną klatką bezpieczeństwa

Klatka bezpieczeństwa – to konstrukcja przestrzenna, która ma za zadanie przeciwdziałać poważnym odkształceniom nadwozia w razie wypadku lub wywrócenia samochodu, a przez to chronić życie osób w pojeździe. Używana w sportach samochodowych oraz pojazdach komunikacji miejskiej i turystycznych. Klatka bezpieczeństwa zalecana jest dla samochodów startujących w każdych niemal zawodach sportowych, natomiast obowiązkowa jest w profesjonalnych seriach jak Driftingowe Mistrzostwa Polski czy Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski (Załącznik "J" do Międzynarodowego Kodeksu Sportowego FIA, art. 8). Wymóg stosowania klatek podyktowany jest dużym stopniem ryzyka. Klatka bezpieczeństwa nie może utrudniać kierowcy i pilotowi wchodzenia i wychodzenia z samochodu[1].

Rodzaje klatek bezpieczeństwa | edytuj kod

W pojazdach spotykamy różnego typu klatki bezpieczeństwa:

  • wewnętrzne
  • zintegrowane z nadwoziem
  • zewnętrzne

Przypisy | edytuj kod

  1. Załącznik "J" do Międzynarodowego Kodeksu Sportowego FIA

Linki zewnętrzne | edytuj kod


Na podstawie artykułu: "Klatka bezpieczeństwa" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy