Liebherr T 282B


Liebherr T 282B w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Liebherr T 282B − to ogromnych rozmiarów wywrotka (wozidło) szwajcarskiej firmy Liebherr z 2004 roku. Do czasu wyprodukowania wywrotek Caterpillar 797F oraz Bucyrus MT6300AC w 2008 roku był największym samochodem na świecie[potrzebny przypis]. Samochody te używane są głównie w kopalniach w USA, Chile, RPA i Australii.

Po raz pierwszy został zaprezentowany na targach w Monachium, 29 marca 2004. Jest następcą modelu T 282 z 1998 roku.

Dane techniczne | edytuj kod

  • Masa: 203 tony
  • Masa dopuszczalna całkowita: 592 tony
  • Ładowność: 363 ton
  • Długość: 14,5 m
  • Szerokość: 8,8 m
  • Wysokość: 7,4 m
  • Wysokość załadunkowa: 6,6 m
  • Silniki Diesla:
    • DDM/MTU
      • 16-cylindrowy o pojemności 65 l. i mocy 2700 KM (2015 kW),
      • 20-cylindrowy o pojemności 90 l. i mocy 3650 KM (2725 kW),
    • Cummins
      • 16-cylindrowy o pojemności 60 l. i mocy 2700 KM (2015 kW),
      • 18-cylindrowy o pojemności 78 l. i mocy 3500 KM (2610 kW)
  • Silniki elektryczne: dwa silniki prądu zmiennego firmy Siemens
  • Maksymalna prędkość: 64,4 km/h

Pojazd jest napędzany przy pomocy przekładni elektrycznej, w której wysokoprężny silnik spalinowy (jeden z czterech do wyboru) napędza generator prądu (alternator), zasilający dwa silniki elektryczne umieszczone w piastach tylnych kół (bliźniaczych).

Na podstawie artykułu: "Liebherr T 282B" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy