Linia kolejowa nr 34 w encyklopedii
Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwaniaLinia kolejowa nr 34 Ostrołęka – Małkinia – niezelektryfikowana, jednotorowa linia kolejowa o długości 55,333 km.
Linia kolejowa nr 34 została oddana do eksploatacji w dwóch etapach – pierwszy w 1887, drugi w 1893 r.
W 1993 r. zawieszono na niej kursowanie pociągów pasażerskich. Od 2004 r., po przekazaniu odcinka Małkinia – Sokołów Podlaski na rzecz samorządu województwa mazowieckiego, tory na tym odcinku są systematycznie rozbierane. Ma to związek z planami budowy w ich miejscu drogi wojewódzkiej nr 627.
W 2009 r. przejezdny były tylko odcinek Małkinia – Ostrołęka, na którym prowadzony jest ruch towarowy[3].
W związku z zamknięciem na czas remontu jednotorowej linii kolejowej nr 29 Ostrołęka – Tłuszcz cały ruch pociągów towarowych z węglem do elektrowni w Ostrołęce będzie prowadzony po linii nr 34[4]. Aby po blisko 15-letniej przerwie mógł zostać wznowiony ruch pociągów towarowych, linia została wyremontowana[5].
Planowana jest rewitalizacja oraz elektryfikacja całej linii kolejowej[6][7].
Przypisy | edytuj kod
- ↑ Id-12 (D29) Wykaz linii (pol.). plk-sa.pl, 2020-07-27. [dostęp 2020-09-14].
- ↑ a b Wykazy prędkości na liniach kolejowych zarządzanych przez PKP PLK: pociągi pasażerskie, autobusy szynowe, pociągi towarowe.
- ↑ Wschód bez kolei. inforail.pl. 2009-05-19.
- ↑ Pojadą pociągi towarowe z Małkini do Ostrołęki
- ↑ Budują tory pod Ostrołęką
- ↑ https://terazostroleka.pl/o-elektryfikacji-linii-kolejowej-malkinia-ostrow-ostroleka/61619
- ↑ https://to.com.pl/kolej-plus-takze-w-naszym-regionie-wszystko-zalezy-od-zainteresowania-samorzadow/ar/c1-14836924
OryginałEdytujHistoria i autorzy
