Linia kolejowa nr 34


Linia kolejowa nr 34 w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Linia kolejowa nr 34 OstrołękaMałkinia – niezelektryfikowana, jednotorowa linia kolejowa o długości 55,333 km.

Linia kolejowa nr 34 została oddana do eksploatacji w dwóch etapach – pierwszy w 1887, drugi w 1893 r.

W 1993 r. zawieszono na niej kursowanie pociągów pasażerskich. Od 2004 r., po przekazaniu odcinka MałkiniaSokołów Podlaski na rzecz samorządu województwa mazowieckiego, tory na tym odcinku są systematycznie rozbierane. Ma to związek z planami budowy w ich miejscu drogi wojewódzkiej nr 627.

W 2009 r. przejezdny były tylko odcinek MałkiniaOstrołęka, na którym prowadzony jest ruch towarowy[3].

W związku z zamknięciem na czas remontu jednotorowej linii kolejowej nr 29 Ostrołęka – Tłuszcz cały ruch pociągów towarowych z węglem do elektrowni w Ostrołęce będzie prowadzony po linii nr 34[4]. Aby po blisko 15-letniej przerwie mógł zostać wznowiony ruch pociągów towarowych, linia została wyremontowana[5].

Planowana jest rewitalizacja oraz elektryfikacja całej linii kolejowej[6][7].

Przypisy | edytuj kod

  1. Id-12 (D29) Wykaz linii (pol.). plk-sa.pl, 2020-07-27. [dostęp 2020-09-14].
  2. a b Wykazy prędkości na liniach kolejowych zarządzanych przez PKP PLK: pociągi pasażerskie, autobusy szynowe, pociągi towarowe.
  3. Wschód bez kolei. inforail.pl. 2009-05-19.
  4. Pojadą pociągi towarowe z Małkini do Ostrołęki
  5. Budują tory pod Ostrołęką
  6. https://terazostroleka.pl/o-elektryfikacji-linii-kolejowej-malkinia-ostrow-ostroleka/61619
  7. https://to.com.pl/kolej-plus-takze-w-naszym-regionie-wszystko-zalezy-od-zainteresowania-samorzadow/ar/c1-14836924
Na podstawie artykułu: "Linia kolejowa nr 34" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy