Linia kolejowa nr 971


Linia kolejowa nr 971 w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Linia kolejowa nr 971 – jednotorowa, zelektryfikowana linia kolejowa znaczenia miejscowego, łącząca stację Lubinbocznicą szlakową Lubin KGHM[2][3][4].

Linia umożliwia eksploatację bocznicy KGHM i wywóz materiałów górniczych oraz hutniczych bezpośrednio w stronę Legnicy, a z postojem w kierunku Gwizdanowa.

W ciągu linii kolejowej lub równolegle do niej Dolnośląska Służba Dróg i Kolei zaplanowała w 2019 r. wykonanie studium lokalizacyjnego dla wybudowania nowej pasażerskiej linii kolejowej Lubin Górniczy – PolkowiceGłogów[5]. Opracowanie studium wykonalności ma być wsparte finansowo przez samorząd województwa dolnośląskiego oraz władze Głogowa i Polkowic. Możliwe, że przetarg na to studium zostanie ogłoszony w 2020 r.[6]

Zobacz też | edytuj kod

Przypisy | edytuj kod

  1. Wykazy maksymalnych prędkości: pociągi pasażerskie, autobusy szynowe i EZT, pociągi towarowe, plk-sa.pl.
  2. Wykaz linii Id-12 (D-29), plk-sa.pl.
  3. Wykaz posterunków ruchu i punktów ekspedycyjnych, plk-sa.pl.
  4. Tor łączący nr 971 Lubin - Lubin Kopalnia PLK, semaforek.kolej.org.pl.
  5. RomanR. Czubiński RomanR., Przywrócą kolej Polkowicom? Dolnośląskie chce zbudować nową linię, rynek-kolejowy.pl  (pol.).
  6. MichałM. Szymajda MichałM., Kolej pasażerska do Polkowic? Samorządy zapłacą za studium wykonalności linii, rynek-kolejowy.pl  (pol.).
Na podstawie artykułu: "Linia kolejowa nr 971" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy