Lista lokomotyw elektrycznych eksploatowanych w Polsce


Lista lokomotyw elektrycznych eksploatowanych w Polsce w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii To jest najnowsza wersja przejrzana, która została oznaczona 6 sty 2021. Od tego czasu wykonano 16 zmian, które oczekują na przejrzenie. Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Spis treści

Lokomotywy elektryczne normalnotorowe | edytuj kod

Eksploatowane obecnie | edytuj kod

Wycofane z eksploatacji | edytuj kod

Niewprowadzone do służby | edytuj kod

W sekcji tej podana jest lista pojazdów, które zostały wyprodukowane i przetestowane przez PKP lub innych przewoźników, ale nie zostały przez nich wprowadzone do regularnej eksploatacji.

Lokomotywy elektryczne wąskotorowe | edytuj kod

Zobacz też | edytuj kod

Uwagi | edytuj kod

  1. przebudowa z pojedynczych członów ET41
  2. a b przebudowa z serii EU07
  3. a b c d Oznaczenie operatora prywatnego, żaden z tych pojazdów nie należał nigdy do PKP
  4. Przebudowa z lokomotywy M62. Oznaczenie PKP: ST44
  5. EP03-01 odbudowana i ponownie włączona na stan PKP
  6. przebudowa z serii EU05
  7. Podana data wycofania jako rok 2014 jest umowna. W tym roku trwała ich ostatnia służba w CTL Logistics.
  8. lokomotywa E401 kolei JugowiceWalim (napięcie sieci 1000 V)
  9. Przebudowana na serię ET22.
  10. Przebudowa z serii ET40.
  11. Pojazd o numerze 7184/1955 znajduje się obecnie na terenie ekspozycji MKW Sochaczew
  12. Jedyny pojazd tego typu w Polsce znajduje się w Skansenie w Rudach Raciborskich

Przypisy | edytuj kod

  1. a b Jaki tabor PKP Intercity jest najbardziej niezawodny? Pendolino i FLIRT. kurier-kolejowy.pl, 2016-04-11. [dostęp 2016-06-18].
  2. Zmodernizowane lokomotywy EP07 Przewozów Regionalnych. inforail.pl, 2013-02-18. [dostęp 2016-02-01].
  3. Elektrowozy wypożyczone od spółki DLA
  4. Pojazd wypożyczony od spółki DLA
  5. Wypożyczone od spółki Industrial Division i Wiskol
  6. Lokomotywa wypożyczona od spółki Pol-Trans Dębica R.Malinowski
  7. Leasing od producenta
  8. Pojazdy należące do przewoźnika są obsługiwane przez PKP Cargo oraz Bartex Plus
  9. ET40. W: Paweł Terczyński: Atlas lokomotyw 2007. Wyd. III, zmienione. Poznań: Poznański Klub Modelarzy Kolejowych, 2007, s. 58. ISBN 978-83-920757-7-6.
  10. InfoRail.pl: ET40 w nowych barwach już liniowo (pol.). inforail.pl, 2017-02-20. [dostęp 2017-02-20]. [zarchiwizowane z tego adresu (2017-02-20)].
  11. https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/104410759_3108200235907678_8089265534791806698_o.jpg?_nc_cat=107&_nc_sid=ca434c&_nc_oc=AQmHhnELilRmxSmfJGb0lHU6yacCT6vuf7_ME08bYazLPHFM5a1VaQl7ZeqPzs3b0Uk&_nc_ht=scontent-waw1-1.xx&oh=a6aa67ee087d4c62857b5636820c1715&oe=5F124F3C
  12. PKP InterCity. W: Jacek Chiżyński: Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011. Wyd. pierwsze. Rybnik: Eurosprinter, 2011, s. 60-63. ISBN 978-83-931006-5-1.
  13. Pojazd wyleasingowany przez przewoźnika od Industrial Division Sp. z.o.o
  14. Koleje Mazowieckie: Koleje Mazowieckie oraz Bombardier Transportation podpisały umowę na serwis utrzymania floty wagonów piętrowych. mazowieckie.com.pl, 2012-03-29. [dostęp 2015-12-10].
  15. [PL] Akiem TRAXX DC3 testing in Poland – Railcolor News, railcolornews.com [dostęp 2020-03-17]  (ang.).
  16. [PL] In service since 30.06.2016: Freightliner PL Dragon no.4 (ang.). railcolor.net, 2016-07-07. [dostęp 2016-07-26]. [zarchiwizowane z tego adresu (2016-07-26)].
  17. Jakub Madrjas: Newag buduje tajemniczego Dragona. rynek-kolejowy.pl, 2017-01-20. [dostęp 2017-03-01]. [zarchiwizowane z tego adresu (2017-01-20)].
  18. Nicolas Biały: [PL] Budokrusz receives a Dragon locomotive from Newag (ang.). railcolornews.com, 2017-02-28. [dostęp 2017-03-01]. [zarchiwizowane z tego adresu (2017-03-01)].
  19. Dzierżawa od producenta
  20. Dariusz Kalinowski. Zespoły zmiennokierunkowe Pesa Sundeck dla Kolei Mazowieckich. „Świat Kolei”. 2/2016, s. 12-17. Łódź: Emi-Press. ISSN 1234-5962
  21. Pierwotna ilość używana przez Przewozy Regionalne
  22. Edward Pokropiński: Pierwsza lokomotywa elektryczna PKP EL.100 (EP01). Łódź: EMI-PRESS, 1995, s. 51, seria: Tabor kolejowy. ISBN 83-904079-0-6.
  23. Lokomotywy elektryczne serii El200. W: Stanisław Plewako: Elektryfikacja PKP na przełomie wieków XX i XXI: w siedemdziesiątą rocznicę elektryfikacji PKP. Warszawa: Z. P. Poligrafia, 2006, s. 84-85. ISBN 978-83-922944-6-7.
  24. Paweł Terczyński. EP02. „Świat kolei”. 2/97, s. 10–14. Emi-press. ISSN 1234-5962
  25. Lokomotywy należą do tego samego typu co używane przez PKP EU/EP05
  26. Paweł Terczyński. Lokomotywa elektryczna serii EM10. „Świat Kolei”. 9/2004, s. 12-19. EMI-PRESS. ISSN 1234-5962
  27. a b Zestawienie serii – lokomotywy elektryczne. W: Paweł Terczyński: Atlas lokomotyw 2007. Wyd. III, zmienione. Poznań: Poznański Klub Modelarzy Kolejowych, 2007, s. 37. ISBN 978-83-920757-7-6.
Na podstawie artykułu: "Lista lokomotyw elektrycznych eksploatowanych w Polsce" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy