Magicka


Magicka w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Magickafabularna gra akcji wyprodukowana przez Arrowhead Game Studios i wydana w 2011 roku przez studio Paradox Interactive na platformę Windows.

Spis treści

Rozgrywka | edytuj kod

Gracz steruje magiem (do 4 w trybie kooperacji) który używa czarów z 8 żywiołów (woda, życie, osłona, zimno, pioruny, śmierć, ziemia, ogień) oraz 2 podżywiołów (para wodna - połączenie ognia i wody - oraz lód - połączenie wody i zimna). Podczas rzucania pojedynczego czaru gracz wypełnia maksymalnie 5 slotów dowolnymi żywiołami. Efekt końcowy i wygląd zaklęcia jest bazowany na wybranych żywiołach.

Odbiór gry | edytuj kod

Recenzenci przyjęli grę pozytywnie dając jej wysokie oceny. Grę chwalono głównie za bogatą oprawę artystyczną, humorystyczne podejście do fantasy i system łączenia żywiołów. Gra sprzedała się w nakładzie ponad 1,3 mln egzemplarzy[7]. Średnia ocen w serwisie Metacritic to 74/100[6].

Przypisy | edytuj kod

  1. a b Wieści ze świata (Angry Birds 2, Ninja Gaiden 3, Magicka) 25/01/11 (pol.). Gry-Online, 2011-01-25. [dostęp 2015-08-17].
  2. Magicka (ang.). ESRB. [dostęp 2015-08-17].
  3. Magicka (ang. • pol.). PEGI. [dostęp 2015-08-17].
  4. Magicka (pol.). Gry-Online, 2011-05-05.
  5. Magicka (PC). GameRankings. [dostęp 2012-02-29].
  6. a b Magicka (ang.). Metacritic. [dostęp 2012-02-26].
  7. Kono: 1,3 miliona sprzedanych egzemplarzy gry Magicka. Firma Paradox Entertainment zapowiada nowy dodatek (pol.). Gry-Online, 2012-01-19. [dostęp 2012-10-20].

Bibliografia | edytuj kod

Stroje postaci z gry, Pyrkon, Poznań 2015
Na podstawie artykułu: "Magicka" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy