Marka korporacyjna


Marka korporacyjna w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Marka korporacyjna – unikalny zespół wizualnych, werbalnych (słownych) i behawioralnych (związanych z zachowaniami) elementów, który może zapewnić organizacji trwałe wyróżnienie i uznanie w szeroko pojętym otoczeniu[1]. Podstawowymi identyfikatorami marki korporacyjnej są: firma, hasła firmowe, symbolika, identyfikatory wizualne (logo, kolory firmowe itp.), identyfikatory muzyczne oraz standardy zachowań.

Spis treści

Marka korporacyjna a marka firmowa | edytuj kod

Niektórzy autorzy proponują wyraźne rozróżnienie na markę firmową (w przypadku pojedynczego podmiotu gospodarczego) oraz markę korporacyjną (w przypadku organizacji składającej się z kilku podmiotów). Można jednak przyjąć, że marka korporacyjna to marka całej organizacji, niezależnie od tego czy składa się ona z jednego podmiotu gospodarczego czy kilku[1].

Marka korporacyjna a marka produktowa[2] | edytuj kod

Przypisy | edytuj kod

  1. a b MagdalenaM. Daszkiewicz MagdalenaM., SylwiaS. Wrona SylwiaS., Kreowanie marki korporacyjnej, Warszawa: Difin, 2014, s. 26-27, ISBN 978-83-7930-238-3, OCLC 894986783 .
  2. MagdalenaM. Daszkiewicz MagdalenaM., SylwiaS. Wrona SylwiaS., Kreowanie marki korporacyjnej, Warszawa: Difin, 2014, s. 28, ISBN 978-83-7930-238-3, OCLC 894986783 .

Bibliografia | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Marka korporacyjna" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy