Marka korporacyjna w encyklopedii
Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwaniaMarka korporacyjna – unikalny zespół wizualnych, werbalnych (słownych) i behawioralnych (związanych z zachowaniami) elementów, który może zapewnić organizacji trwałe wyróżnienie i uznanie w szeroko pojętym otoczeniu[1]. Podstawowymi identyfikatorami marki korporacyjnej są: firma, hasła firmowe, symbolika, identyfikatory wizualne (logo, kolory firmowe itp.), identyfikatory muzyczne oraz standardy zachowań.
Spis treści
- 1 Marka korporacyjna a marka firmowa
- 2 Marka korporacyjna a marka produktowa[2]
- 3 Przypisy
- 4 Bibliografia
Marka korporacyjna a marka firmowa | edytuj kod
Niektórzy autorzy proponują wyraźne rozróżnienie na markę firmową (w przypadku pojedynczego podmiotu gospodarczego) oraz markę korporacyjną (w przypadku organizacji składającej się z kilku podmiotów). Można jednak przyjąć, że marka korporacyjna to marka całej organizacji, niezależnie od tego czy składa się ona z jednego podmiotu gospodarczego czy kilku[1].
Marka korporacyjna a marka produktowa[2] | edytuj kod
Przypisy | edytuj kod
- ↑ a b MagdalenaM. Daszkiewicz MagdalenaM., SylwiaS. Wrona SylwiaS., Kreowanie marki korporacyjnej, Warszawa: Difin, 2014, s. 26-27, ISBN 978-83-7930-238-3, OCLC 894986783 .
- ↑ MagdalenaM. Daszkiewicz MagdalenaM., SylwiaS. Wrona SylwiaS., Kreowanie marki korporacyjnej, Warszawa: Difin, 2014, s. 28, ISBN 978-83-7930-238-3, OCLC 894986783 .
Bibliografia | edytuj kod
- MagdalenaM. Daszkiewicz MagdalenaM., SylwiaS. Wrona SylwiaS., Kreowanie marki korporacyjnej, Warszawa: Difin, 2014, ISBN 978-83-7930-238-3, OCLC 894986783 .
OryginałEdytujHistoria i autorzy
