Miejska Komunikacja Samochodowa w Tarnobrzegu w encyklopedii
Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwaniaPrzedsiębiorstwo Miejskiej Komunikacji Samochodowej w Tarnobrzegu.
Historia | edytuj kod
MKS Tarnobrzeg powstał w 1984 roku po tym, jak Tarnobrzeg został stolicą województwa. Wcześniej komunikację w mieście obsługiwał MKS Sandomierz – były to dwie linie: pierwsza, łącząca oba miasta, i druga, okrężna po Tarnobrzegu. W swoich najlepszych czasach MKS Tarnobrzeg obsługiwał połączenia do prawie wszystkich okolicznych miejscowości. W 1985 roku wybudowano zajezdnię przy ul. Zwierzynieckiej, a w 1987 uruchomiono, najbardziej dochodową, linię nr 11 do Sandomierza (przez pewien czas działała jednocześnie z sandomierską linią nr 13). Lata świetności minęły razem z powolną likwidacją kopalni siarki Machów i przejęciem spółki przez miasto. Spowodowało to likwidację prawie wszystkich linii podmiejskich, oprócz "1" do Chmielowa oraz "11" do Sandomierza. Na początku lat 90. XX wieku próbowano przywrócić linie do Koprzywnicy i Majdanu Królewskiego, ale po pewnym czasie ponownie je zlikwidowano.
29 marca 2008 miasto Tarnobrzeg sprzedało 60% udziałów firmie "PKS Tarnobrzeg Grupa Auto Orbis Bus" za 423000 zł.[potrzebny przypis]
Problemy finansowe, problemy zarządzania firmą, jak i przegrany przetarg na obsługę komunikacji miejskiej w Tarnobrzegu w 2013 roku, spowodały w 2015 włączenie firmy, do PKS Tarnobrzeg, jednocześnie ulegając likwidacji.
Tabor | edytuj kod
Na początku działalności MKS Tarnobrzeg posiadało wyłącznie autobusy marki Autosan H9. Obecny stan posiadania uwidoczniono w poniższej tabeli:
Od 19 października 2010 flota powiększyła się o dwa nowe autobusy: dużego Autosana SanCity 12LE (110 miejsc) oraz SanCity 9LE (60 miejsc).
Oba zostały wzięte w leasing. W 2013 zostały skonfiskowane przez firmę leasingową z powodu braku spłaty rat.
OryginałEdytujHistoria i autorzy
