Monika Czaplicka


Monika Czaplicka w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Monika Czaplicka (ur. 3 października 1987 w Katowicach) – polska socjolożka, zajmująca się marketingiem w mediach społecznościowych. Jest autorką książek: Uwiedź klienta, Zarządzanie kryzysem w social media[1] oraz jedną ze współautorek II tomu Biblii e-biznesu[2]. Czaplicka jest szefową agencji social media Wobuzz[3].

Uczestniczka wielu konferencji o marketingu w sieci w Polsce i zagranicą. Była wykładowczynią studiów podyplomowych na Politechnice Białostockiej[4], obecnie jest na AGH w Krakowie[5].

Jest autorką raportów socjologicznych, m.in. o hejcie w sieci, Employer Brandingu[6] i obsłudze klienta[7]. Jej specjalnością są kryzysy (prowadzi fanpage Kryzysy w social media wybuchają w weekendy), hejt oraz inne negatywne zjawiska dotykające marek w social mediach. Mentorka startupów[8][9][10].

Spis treści

Życiorys | edytuj kod

Absolwentka III LO im. Adama Mickiewicza w Katowicach oraz Instytutu Socjologii UW[11]. Swoją pracę ską, pod okiem prof. Ireneusza Krzemińskiego, napisała na temat wpływu Facebooka na możliwość prawnego usankcjonowania związków partnerskich w Polsce. Wielokrotna jurorka w konkursie Case Study Festival na Social Media Convent, jurorka konkursów startupowych (blockchain NeXt)[12] czy employer brandingowych (Employer Branding Star)[13][14]. W 2015 roku stało się o niej głośno za sprawą nietypowej rekrutacji, którą przeprowadziła w mediach społecznościowych[15].

Przez wiele lat związana z organizacjami LGBTQ, m.in. Kampanią Przeciw Homofobii. W 2010 roku jedna z organizatorek EuroPride w Warszawie.

Jedna z twórczyń kampanii „Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka!”. Akcja otrzymała wiele nagród, m.in. Impactora 2011[16], nominację do Protonów, nagrodę portalu kampaniespoleczne.pl oraz nagrodę Złoty Spinacz 2012[17].

Nagrody i wyróżnienia | edytuj kod

  • Nagrody w konkursie na konferencji I love marketing[18]:
    • 1. miejsce podczas pierwszej edycji w marcu 2016
    • 5. miejsce podczas drugiej edycji w październiku 2016
  • 2. miejsce na liście TOP 15 kobiet branży interaktywnej[19]
  • Jedna ze 100 najbardziej inspirujących osób polskiej branży interaktywnej[20]
  • Nominowana do tytułu Influencerki roku w IX edycji konkursu Bizneswoman roku[21] obok m.in. Anny Lewandowskiej, Kasi Tusk, Maffashion czy Red Lipstick Monster

Książki i ebooki | edytuj kod

  • Uwiedź klienta - marketing w social mediach[22]
  • Zarządzanie kryzysem w social media[1]
  • współautorka II tomu Biblii e-biznesu[2]
  • e-book Obsługa klienta w social media[23]
  • ebook Online Reputation Management[24]
  • ebook Kompendium Facebook Live[25]
  • ebook Obsługa klientów w social media[26]
  • ebook 25 błędów na fanpage - praktyczny przewodnik dla administratorów na Facebooku[27]
  • ebook Obsługa klientów w social media dla hoteli
  • ebook 215 pomysłów na posty w social media

Przypisy | edytuj kod

  1. a b Monika Czaplicka: Zarządzanie kryzysem w social media.
  2. a b pod red. Macieja Dutko: Biblia e-biznesu 2. Nowy Testament.
  3. Kontakt – Wobuzz. wobuzz.com. [dostęp 2017-03-07]. [zarchiwizowane z tego adresu (2017-03-07)].
  4. Monika Czaplicka – Studia podyplomowe WI PB. Studia podyplomowe WI PB, 2013-11-05. [dostęp 2017-03-07].
  5. Social Media & Content Marketing | Wydział Humanistyczny AGH. wh.agh.edu.pl. [dostęp 2017-03-07].
  6. Pracownicy szukają informacji o Tobie. gowork.pl. [dostęp 2017-03-07].
  7. Raport: obsługa klienta w social media – Wobuzzeria. wobuzzeria.pl. [dostęp 2017-03-07].
  8. startupacademy.pl, [b.r.] [dostęp 2018-06-20] .
  9. Startup Weekend Lublin, [b.r.] [dostęp 2018-06-20] .
  10. Startup Weekend Wrocław, [b.r.] [dostęp 2018-06-20] .
  11. Monika Czaplicka – Wobuzz Monika Czaplicka. Wobuzz Monika Czaplicka. [dostęp 2017-03-07].
  12. blockchainext.io, [b.r.] [dostęp 2018-06-20] .
  13. ebinstitute.com, [b.r.] [dostęp 2018-06-20] .
  14. hrstandard.pl, [b.r.] [dostęp 2018-06-20] .
  15. Natemat.pl, [b.r.] [dostęp 2018-06-20] .
  16. Kampaniespoleczne.pl. b.r..
  17. Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka. facebook.com. [dostęp 2017-03-07].
  18. Konferencja IV edycja. Szkolenia – Sprawny Marketing. [dostęp 2017-03-07].
  19. Top 15 kobiet branży interaktywnej – NowyMarketing. NowyMarketing.pl, 2016-06-01. [dostęp 2017-03-07].
  20. 100 najbardziej inspirujących osób branży interaktywnej.. WhitePress.pl. [dostęp 2017-03-07].
  21. Sukces Pisany Szminką, [b.r.] [dostęp 2018-06-20] .
  22. Uwiedź klienta, Księgarnia Internetowa PWN [dostęp 2019-10-28] .
  23. ebook Obsługa klienta w social media. wobuzzeria.pl. [dostęp 2017-03-07].
  24. Wobuzzeria.pl, [b.r.] [dostęp 2018-06-20] .
  25. Lubimyczytac.pl, [b.r.] [dostęp 2018-06-20] .
  26. Lubimyczytac.pl, [b.r.] [dostęp 2018-06-20] .
  27. Lubimyczytac.pl, [b.r.] [dostęp 2018-06-20] .

Bibliografia | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Monika Czaplicka" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy