Monster Garage


Monster Garage w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Monster Garage (2002-2006) – popularny serial nadawany przez Discovery Channel (w Polsce na Discovery Channel oraz TVN Turbo). Prowadzony przez Jesse G. Jamesa. Program trwał godzinę i był wymyślony oraz produkowany (wraz z Jesse) przez Thoma Beersa. Finałowy odcinek został wyemitowany 12 czerwca 2006, Jesse G. James, prowadzący program, nie wziął w nim udziału z nieznanych przyczyn.

Spis treści

Przesłanie programu | edytuj kod

Drużyna składająca się z piątki zawodników (mechaników, inżynierów bądź ekspertów w dziedzinie przeróbek) buduje „monster machine” (pol. „potworną maszynę”). Zazwyczaj seryjny pojazd zostawał zmieniony w coś innego jak np. stary wóz strażacki w browar na kółkach lub luksusowy rolls royce w samochód do czyszczenia toi-toi'ów.

Zasady | edytuj kod

Nawiązując do programu, zasady są następujące:

  1. Po zakończeniu prac, pojazd musi wyglądać jak seryjny.
  2. Drużyna ma $3000 (później podwyższono do $5000) na części.
  3. Drużyna ma siedem dni na skończenie monstrum.
    • Dzień pierwszy na projektowanie
    • Następnych pięć dni na budowanie
    • Siódmy dzień na testowanie pojazdu.

W praktyce, gdy serie się rozrosły, zostały wprowadzone poprawki co do dwóch pierwszych zasad, które po czasie pozostały tylko jako puenta. W pierwszym sezonie, gdy Chevrolet El Camino został przemieniony w samochód wyścigowy, Jesse porzucił plany na spoiler dla pojazdu, odwołując pierwsza zasadę.

Począwszy od czwartego sezonu, zwycięska drużyna wspomagała również narzędziami wybraną przez siebie szkołę średnią.

Prowadzący | edytuj kod

Prowadzący Jesse G. James wbrew obiegowej opinii nie jest pra-prawnukiem kuzyna legendarnego na dzikim zachodzie bandyty Jesse James. Ma on zarówno wykształcenie mechaniczne jak i w obróbce metalu i jest założycielem, właścicielem oraz głównym twórcą jego sklepu West Coast Choppers. Jesse mówi, że lubi monstra które jeżdżą szybko i robią coś. Woli drużyny, które ciężko pracują. Jego ulubionym monsterem jest karetka pogotowia marki Ford z olbrzymim silnikiem oraz Chevrolet Blazer, którym jeździł po wzgórzach. Jego ambicją było zrobienie monstrum, które byłoby w stanie osiągnąć 200 mph (320 km/h).

Monstra | edytuj kod

Ponad 60 przemienionych maszyn opuściło „Potworny Warsztat”, włączając w to specjalny, dwu-częściowy, dwu-drużynowy pojazd.

Zobacz też | edytuj kod

Linki zewnętrzne | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Monster Garage" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy