Most Konfederacji


Na mapach: 46°12′55,01″N 63°44′44,99″W/46,215280 -63,745830

Most Konfederacji w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania Główne części konstrukcji

Most Konfederacji (ang. Confederation Bridge, fr. Pont de la Confédération) – most przez cieśninę Northumberland, łączący Wyspę Księcia Edwarda z prowincją Nowy Brunszwik na stałym lądzie. Budowany w latach 1993–1997. Ma 12,9 km długości[1] i jest najdłuższym mostem w Kanadzie, jak również najdłuższym mostem na świecie przebiegającym nad przeszkodą wodną zamarzającą w zimie[1]. Zmusiło to konstruktorów do zastosowania stożkowych filarów, które zamiast miażdżyć napierający lód, unoszą go i kruszą na podobnej zasadzie do lodołamaczy. Całkowity koszt budowy przeprawy to miliard dolarów[2].

Załoga projektu | edytuj kod

Podczas budowy mostu w jednym momencie na placu budowy było 2079 robotników oraz 415 innych pracowników. W sumie ponad 5000 osób było zatrudnionych w trakcie budowy konstrukcji[2].

Przypisy | edytuj kod

  1. a b Łączność – Strona oficjalna Mostu Konfederacji (ang.)
  2. a b Koszt budowy – Strona oficjalna Mostu Konfederacji (ang.)

Linki zewnętrzne | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Most Konfederacji" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy