Most kolejowy w Ufie


Na mapach: 54°43′05,70″N 55°54′28,65″E/54,718250 55,907958

Most kolejowy w Ufie w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Most kolejowy w Ufie – most kolejowy na rzece Biełaja w Ufie w Baszkortostanie.

Budowa mostu rozpoczęła się w 1886 roku, a zakończyła w 1888 roku[1]. Oficjalne otwarcie mostu miało miejsce 8 września 1888 roku[2]. Na moście otwarto ścieżkę dla pieszych, w tym celu wykonano specjalne chodniki z drewna[2]. Później jednak ruch pieszych został zabroniony[1]. Most umożliwił budowę linii kolejowej do Czelabińska (1892 r.)[1].

W czerwcu 1919 roku most został uszkodzony podczas walk wojny domowej. W tym samym roku został naprawiony[1].

W XX wieku most był kilkakrotnie wzmacniany i modyfikowany, miało to miejsce w latach: 1937–1939, 1949–1951 i 1991–2001[1].

Most składa się z 6 przęseł o długości 109,25 m każde[1].

Przypisy | edytuj kod

  1. a b c d e f Мосты Уфы : Железнодорожный мост через реку Белая (ros.). [dostęp 2019-04-03].
  2. a b Мосты городские – Уфа от А до Я (ros.). [dostęp 2019-04-03].
Na podstawie artykułu: "Most kolejowy w Ufie" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy