Motorhead (gra komputerowa)


Motorhead (gra komputerowa) w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Motorheadwyścigowa gra komputerowa wyprodukowana w roku 1998 przez DICE na konsolę PlayStation i komputery z systemem Microsoft Windows, dostępna także w PlayStation Network.

Trasy wyścigów umiejscowione są w futurystycznych terenach zurbanizowanych i zindustrializowanych. Dostępne dla gracza auta przypominają obecnie istniejące samochody sportowe, które zachowują. Twórcą ścieżki dźwiękowej do gry jest Olof Gustafsson.

Silnik gry jest w stanie generować efekty wizualne bez potrzeby posiadania akceleratora 3D. DICE stworzyło silnik od podstaw. Wykorzystano go później w grze S40 Racing – produkcji freeware promującej samochody marki Volvo.

Gra była nominowana do nagrody BAFTA Interactive w październiku 1998. Sprzedała się w liczbie ponad miliona egzemplarzy.

DICE w grudniu 2000 zapowiedziało kontynuację gry na konsolę PlayStation 2, lecz dwa lata później projekt został anulowany.

Linki zewnętrzne | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Motorhead (gra komputerowa)" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy