Muzeum Motoryzacji w Warszawie


Na mapach: 52°13′09″N 20°59′16″E/52,219167 20,987778

Muzeum Motoryzacji w Warszawie w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Muzeum Motoryzacji – nieistniejące muzeum w Warszawie mieszczące się (do 2014) w zabytkowej kamienicy przy ul. Filtrowej 62. Było filią Muzeum Techniki w Warszawie.

Opis | edytuj kod

Muzeum zostało otwarte 21 marca 2009[1]. Powstało z części zbiorów Muzeum Przemysłu, które musiało opuścić swoją siedzibę w Fabryce Norblina. Od dnia 7 stycznia 2014 Muzeum Motoryzacji zostało zamknięte, trwają starania o nową siedzibę (część kolekcji prezentowana jest w Muzeum Hutnictwa i Przemysłu Maszynowego w Chlewiskach i Muzeum Techniki w Warszawie).

W zbiorach muzeum znajduje się wiele polskich samochodów i motocykli. Wystawa Muzeum ułożona jest przekrojowo, od pojazdów najstarszych jak samochód Humber z 1908 roku, czy Ford T z 1926. Oprócz tego pojazdy Rządowe: Packard z kolumny prezydenckiej Ignacego Mościckego czy opancerzony Cadillac zbudowany dla Marszałka Piłsudskiego. Kolekcję samochodów FSO prezentują: Syrena, Warszawa M20 a także prototypy jak Warszawa 210, Syrena 110, Ogar, Wars, Polonez Analog czy Fiat 125p 4x4. W zbiorach znajdują się również pojazdy z innych polskich fabryk takie jak Mikrus, Beskid czy Smyk. Uzupełnieniem jest kolekcja motocykli zarówno Polskich i zagranicznych ale również pojazdy sportowe: Stratopolonez, Polski Fiat 125p "rekord", czy Peugeot 206 WRC (show-car).

Przypisy | edytuj kod

  1. Muzeum Motoryzacji już otwarte. mmwarszawa.pl, 2009-03-21. [dostęp 2012-03-22].

Linki zewnętrzne | edytuj kod

Na podstawie artykułu: "Muzeum Motoryzacji w Warszawie" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy