Nofollow


nofollow w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

nofollow – wartość atrybutu rel znacznika a w HTML. Oznacza, że link nie pochodzi od autora lub wydawcy strony[1]. Część robotów indeksujących nie podąża za linkami tego typu ani nie uwzględnia ich przy obliczaniu rankingu strony w wyszukiwarce[2]. Linki wykorzystujące "nofollow" umożliwiają bardziej naturalne pozycjonowanie. Stosuje się je przeważnie wtedy, kiedy odsyłają do podstron bez konkretnych treści (np. do zakładki pozwalającej na rejestrację/logowanie użytkownika, niezaufanych zawartości czy boksów reklamowych)[3].

Przykład użycia:

<a href="http://www.example.com/" rel="nofollow">Treść linku</a> 

Zobacz też | edytuj kod

Przypisy | edytuj kod

  1. W3C: 4.12 Links — HTML 5.1 Nightly — 4.12.5.7 Link type "nofollow" (ang.). [dostęp 2013-06-08].
  2. Google: rel="nofollow" - Narzędzia dla webmasterów - Pomoc. [dostęp 2013-06-08].
  3. Jakub Lisiecki: Linki dofollow i linki nofollow, a ich rola w pozycjonowaniu. 2017-01-24. [dostęp 2018-12-23].
Na podstawie artykułu: "Nofollow" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy